متا در حال آزمایش قابلیتی برای کاهش اسپم در نسخه بیزینس واتساپ است

متا در حال توسعه ویژگی جدیدی برای نسخه بیزینس واتساپ است که هدف آن کاهش اسپم ارسالی کسب‌وکارهاست. به گزارش تک‌ناک، متا، شرکت مادر واتساپ، در اقدامی جدید به‌دنبال کاهش اسپم های کسب‌وکارها در این شبکه اجتماعی است. این شرکت در حال آزمایش قابلیتی است که به کاربران امکان می‌دهد مستقیماً از دریافت پیام‌های تبلیغاتی […]


متا در حال توسعه ویژگی جدیدی برای نسخه بیزینس واتساپ است که هدف آن کاهش اسپم ارسالی کسب‌وکارهاست.

به گزارش تک‌ناک، متا، شرکت مادر واتساپ، در اقدامی جدید به‌دنبال کاهش اسپم های کسب‌وکارها در این شبکه اجتماعی است. این شرکت در حال آزمایش قابلیتی است که به کاربران امکان می‌دهد مستقیماً از دریافت پیام‌های تبلیغاتی اسپمی انصراف دهند. این قابلیت جدید که برای بسیاری از کاربران واتساپ خبر خوشی محسوب می‌شود، به آنان اجازه می‌دهد تا تبلیغات ناخواسته فروشگاه‌ها و خدمات غیرمرتبط با آنان را مدیریت کنند.

گامی تازه برای مقابله با اسپم

پیش‌از‌این، کاربران نسخه عادی واتساپ روی سیستم‌عامل اندروید امکان مسدود کردن پیام‌های ارسال‌شده از شماره‌های ناشناس را داشتند. بااین‌حال، متا قصد دارد با اضافه‌کردن قابلیت انصراف در نسخه بیزینس واتساپ‌، ابزار جدیدی برای مقابله با اسپم در اختیار کاربران قرار دهد.

واتساپ بیزینس؛ بستری برای ارتباطات تجاری

به نقل از نئووین، واتساپ بیزینس که اکنون بیش از ۲۰۰ میلیون نفر کاربر فعال ماهانه دارد، به کسب‌وکارها امکان می‌دهد تا با مشتریان خود ارتباط مستقیم برقرار کنند و پیشنهادهای ویژه ارائه دهند و به پرسش‌های مشتریان پاسخ دهند. با‌وجود‌این، بسیاری از کاربران از حجم زیاد پیام‌های بازاریابی ارسالی شاکی هستند.

متا به‌تازگی هزینه ارسال پیام‌های بازاریابی از‌طریق واتساپ بیزینس را افزایش داده و کسب‌وکارها را وادار کرده است تا در استراتژی‌های خود بازنگری کنند. در مقابل، این شرکت هزینه ارسال پیام‌های خدماتی مانند به‌روزرسانی وضعیت سفارش را کاهش داده است.

ابزار جدید برای کاهش پیام‌های تبلیغاتی

قابلیت کاهش اسپم در واتساپ که به‌صورت آزمایشی ارائه شده است، به کاربران امکان می‌دهد تا بدون مسدود‌کردن کامل کسب‌وکارها، دریافت پیام‌های تبلیغاتی مشخص را متوقف کنند. این ویژگی در کنار دیگر اقدامات متا مانند محدود‌کردن تعداد پیام‌های تبلیغاتی ارسالی به هر کاربر، گامی در جهت بهبود تجربه کاربران به شمار می‌رود.

واتس‌اپ بیزینس؛ بستری برای ارتباطات تجاری

اهمیت اقتصادی واتساپ بیزینس برای متا

واتساپ بیزینس به یکی از منابع درآمد مهم متا تبدیل شده است. طبق گزارش‌ها، این سرویس در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۴ حدود ۴۳۴ میلیون دلار درآمدزایی کرده است. در سال ۲۰۲۳، درآمد کلی واتساپ حدود ۱/۳ میلیارد دلار برآورد شد که بخش عمده آن از ابزارهای تجاری این پلتفرم تأمین شده است.

ابزارهای واتساپ بیزینس شامل امکاناتی مانند یادداشت خصوصی روی پروفایل مشتری و پیام‌رسانی پیشرفته و تحلیل داده‌هاست. با بیش از ۵۰ میلیون کسب‌وکار فعال و روزانه بیش از ۱۷۵ میلیون مکالمه تجاری در واتساپ، این پلتفرم به ابزاری مهم برای ارتباطات مشتریان و کسب‌وکارها تبدیل شده است.

تغییری در رویکرد کسب‌وکارها

با آزمایش قابلیت کاهش اسپم در واتساپ، انتظار می‌رود که نحوه استفاده کسب‌وکارها از این شبکه اجتماعی تغییر کند. این ویژگی می‌تواند به کاهش حجم اسپم کمک و کسب‌وکارها را تشویق کند تا به‌جای ارسال پیام‌های انبوه، بر تعاملات معنادارتر با مشتریان تمرکز کنند. متا با توسعه قابلیت مذکور نشان داده است که به‌دنبال بهبود تجربه کاربران و ایجاد توازنی میان نیازهای مشتریان و کسب‌وکارها در شبکه اجتماعی خود است.



منبع: تکنک