نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
نشست خبری تپسی با عنوان «مروری بر عملکرد و رشد تپسی در سال ۱۴۰۳»، امروز ۴ آذر ماه، برگزار شد. در این نشست مصطفی سیدحسینی، مدیرعامل تپسی، آمارهایی درباره عملکرد تپسی در سال ۱۴۰۳ ارائه کرده و از رشد قابل توجه این شرکت تا پایان آبان ماه امسال خبر داد: عملکرد ما در تپسی در […]
نشست خبری تپسی با عنوان «مروری بر عملکرد و رشد تپسی در سال ۱۴۰۳»، امروز ۴ آذر ماه، برگزار شد. در این نشست مصطفی سیدحسینی، مدیرعامل تپسی، آمارهایی درباره عملکرد تپسی در سال ۱۴۰۳ ارائه کرده و از رشد قابل توجه این شرکت تا پایان آبان ماه امسال خبر داد:
عملکرد ما در تپسی در سال ۱۴۰۳ خوب بوده و رشد قابل توجهی برایمان اتفاق افتاده است. برای مثال، عملکرد آبان ماه تپسی در حوزه تاکسی آنلاین رشد ۱۳۱ درصدی بهصورت ریالی را نشان میدهد. در ماه آبان ۱۴۰۳ متوسط تعداد سفر ۲۱.۲ درصد رشد کرده است، بنابراین بخش عمده رشد درآمد ناشی از افزایش تعداد سفرها در سرویس تاکسی تپسی بوده است. – مصطفی سیدحسینی، مدیرعامل تپسی
عملکرد ما در تپسی در سال ۱۴۰۳ خوب بوده و رشد قابل توجهی برایمان اتفاق افتاده است. برای مثال، عملکرد آبان ماه تپسی در حوزه تاکسی آنلاین رشد ۱۳۱ درصدی بهصورت ریالی را نشان میدهد. در ماه آبان ۱۴۰۳ متوسط تعداد سفر ۲۱.۲ درصد رشد کرده است، بنابراین بخش عمده رشد درآمد ناشی از افزایش تعداد سفرها در سرویس تاکسی تپسی بوده است.
– مصطفی سیدحسینی، مدیرعامل تپسی
به گفته مدیرعامل تپسی، اندازه بازار آنلاین تاکسی آنلاین در کشور از نظر تعداد سفرهای ماهانه تپسی و اسنپ در سال ۱۴۰۳ بین ۱۱۰ تا ۱۲۰ میلیون سفر بوده است. آمارهای تپسی در خصوص توزیع سفرها در شهرهای مختلف کشور نشان میدهد با در نظر گرفتن متوسط ۴ میلیون سفر در ۳۰ روز ماه، ۳۰ درصد از سفرها در تهران انجام میشود، ۱۱ درصد در مشهد و ۷ درصد هم در شیراز و اصفهان.
سیدحسینی: سهم بازار تپسی افزایش پیدا کرده است
مدیرعامل تپسی در ادامه به افزایش سهم بازار تپسی در حوزه تاکسی آنلاین خبر داد و گفت: «سهم بازار تپسی در ۸ شهر اول کشور بالغ بر ۲۳ درصد است. تپسی در مشهد ۳۱ درصد بازار را در اختیار دارد. سهم بازار ما در تهران هم حدود ۲۶ درصد است. امسال از نظر تعداد سفرها رشد ۲ برابری را تجربه کردهایم.»
سیدحسینی در ادامه نیز توضیح داد که تپسی در حوزه ارائه خدمات تاکسی اینترنتی در بیش از ۳۰ شهر کشور فعال است اما تصمیم و انتخاب تپسی در سال جاری متمرکز شدن بر توسعه فعالیتهای خود در ۸ شهر بزرگ کشور بوده و هست، چراکه ۷۵ درصد سفرها در همین ۸ شهر انجام میشود.
مدیرعامل تپسی در جمعبندی عملکرد سال ۱۴۰۳ شرکت تپسی گفت: «در حال حاضر، ۱۰۰ درصد آنچه را که میخواستیم محقق کردهایم و در بخشهایی حتی جلوتر از اهدافمان رفتهایم. امیدواریم در ادامه، بهویژه در ۴ماه پیش رو تا پایان سال، نیز بتوانیم همین مسیر را ادامه بدهیم.»
یکی از مهمترین بحثهای مطرحشده در اکوسیستم استارتاپی کشور در حدود یک ماه اخیر، شکایت برخی کسبوکارها از گروه اسنپ بوده است. ازکیوام به رفتار انحصارگرایانه اسنپپی اعتراض کرده و زودکس و تپسی هم از قراردادهای انحصاری اسنپفود نزد شورای رقابت شکایت کردهاند. همه ین کسبوکارها اعتقاد دارند اسنپ با قراردادهای ویژهای که میبندد عرصه رقابت را تنگ کرده و فرصت رشد را از رقبا میگیرد.
بخشی از نشست امروز تپسی هم به موضوع این شکایت اختصاص پیدا کرد و مصطفی سیدحسینی در توضیح این ماجرا گفت:
قراردادهای انحصاری اسنپ یکی از موانع رشد ما در حوزه سفارش آنلاین غذا بوده است. این مشکل باعث ایجاد اختلال در بخش تامین شده چون رستورانها، بهخصوص ۱۰۰ رستوران برتر، نمیتوانند با ما قرارداد ببندند. ۷۰ درصد از سفارشهای آنلاین غذا در تهران از ۱۰۰ رستوران انجام میشود که به خاطر قراردادهای انحصاری هیچیک از این رستورانها نمیتوانند با تپسیفود قرارداد ببندند. – مصطفی سیدحسینی ، مدیرعامل تپسی
قراردادهای انحصاری اسنپ یکی از موانع رشد ما در حوزه سفارش آنلاین غذا بوده است. این مشکل باعث ایجاد اختلال در بخش تامین شده چون رستورانها، بهخصوص ۱۰۰ رستوران برتر، نمیتوانند با ما قرارداد ببندند. ۷۰ درصد از سفارشهای آنلاین غذا در تهران از ۱۰۰ رستوران انجام میشود که به خاطر قراردادهای انحصاری هیچیک از این رستورانها نمیتوانند با تپسیفود قرارداد ببندند.
– مصطفی سیدحسینی ، مدیرعامل تپسی
بیشتر بخوانید
او در خصوص وضعیت فعلی این پرونده در شورای رقابت در پاسخ به خبرنگار زومیت گفت: «ما شکایتمان را در شورای رقابت ثبت کردهایم و امیدواریم به جای خوبی برسد. مستندات محکمی در شکایت خود ارائه کردهایم و با توجه به این که همزمان با ما «زودکس» و «ازکیوام» هم از اسنپ شکایت کردهاند این احتمال وجود دارد که این پروندهها هر سه باهم بررسی شوند و تا دی ماه امسال رای نهایی شورا صادر شود.»
به گفته سیدحسینی، این پرونده در حال حاضر در مرحله پیگیری عادی از سمت شورای رقابت است و «شورا از اسنپ درخواست پاسخ کرده اما اسنپ هنوز پاسخی به شورای رقابت نداده است.»
یکی از مهمترین نکات در این پرونده ارائه مستندات محکم از تعداد قابل توجهی از رستورانها است برای این که اثبات شود اسنپفود با تعداد زیادی از رستورانها قرارداد انحصاری منعقد کرده و امکان رقابت در بازار را از بین برده است. مدیرعامل تپسی در توضیح مستندات ارائهشده در شکایت این شرکت این طور به زومیت پاسخ میدهد:
با توجه به این که تعداد رستورانهای بزرگی که امروز فقط با اسنپفود قرارداد دارند و به همین دلیل نمیتوانند با ما قرارداد ببندند تعداد قابل توجهی است، ما سعی کردهایم مدارک و مستندات بسیاری در پرونده شکایت خود به شورا ارائه کنیم. – مصطفی سیدحسینی ، مدیرعامل تپسی
با توجه به این که تعداد رستورانهای بزرگی که امروز فقط با اسنپفود قرارداد دارند و به همین دلیل نمیتوانند با ما قرارداد ببندند تعداد قابل توجهی است، ما سعی کردهایم مدارک و مستندات بسیاری در پرونده شکایت خود به شورا ارائه کنیم.
به گفته او، تپسی در بخشهای دیگری مثل شاپ هم با رویه ضدرقابتی اسنپ مواجه شده اما در اآن حوزهها توانسته موانع را با راهحلهای جایگزین از سر راه بردارد؛ اما در حوزه سفارش آنلاین غذا و در مقابل رویههای اسنپفود راهی جز شکایت باقی نمانده چراکه قراردادهای انحصاری این شرکت یک مانع جدی بر سر راه رشد تپسی در حوزه سفارش آنلاین غذا بوده است.
سیدحسینی ابراز امیدواری کرد که تپسی بتواند با این شکایت این مانع را بردارد تا مسیر برای سایر پلتفرمها در حوزه سفارش آنلاین غذا هموار شود. چراکه به اعتقاد او، حوزه سفارش آنلاین غذا به شکلی نیست که فقط یک یا دو کسبوکار بتوانند در آن فعالیت کنند. سیدحسینی میگوید «اگر تپسی در این پرونده موفق نشود، هیچ پلتفرم دیگری توان مقابله با انحصارطلبی اسنپ را نخواهد داشت.»
برای مطالعه بیشتر
علاوه بر رشد تعداد سفرها و افزایش سهم بازار تپسی، «توسعه سرویسهای جدید» نیز بخش دیگری از گزارش عملکرد تپسی در سال جاری را تشکیل میداد. مصطفی سیدحسینی به اقداماتی که تپسی برای توسعه سرویسهای مختلف خود در سال ۱۴۰۳ انجام داده اشاره کرد.
رشد ۳ برابری در سرویس «دلیوری» تپسی یکی از موارد توسعه و رشد تپسی در سال جاری بوده که سیدحسنی در توضیح آن میگوید: «امسال در حوزه دلیوری نسبت به سرویس تاکسی آنلاین رشد بیشتری داشتهایم. در حال حاضر، سهم بازار ارسال فوری مرسولات درونشهری تپسی ۳۰ درصد است.»
تپسیفود نیز امسال تغییرات قابل توجهی داشته که تغییر نام از «اُفود» به تپسیفود یکی از آنها است. علاوه بر این، این سرویس در ماههای اخیر در شهرهای شیراز و مشهد توسعه پیدا کرده و فعالیتش در تهران نیز آغاز شده است. مدیرعامل تپسی میگوید سرویس تپسیفود از نیمه آذر ماه روی سوپراپلیکیشن نیز قرار خواهد گرفت تا برای کاربران در دسترستر باشد.
«تپسیشاپ» سرویس دیگری است که به عرضه کالاهایی جز کالاهای زودمصرف مثل کالاهای سوپرمارکتی، غذا، دارو و… اختصاص دارد. در سال ۱۴۰۳ تغییر نام از «دارتیل» به تپسیشاپ و قرارگیری این سرویس در سوپر اپلیکیشن تپسی اتفاق افتاده و در شهر تهران نیز توسعه پیدا کرده است. مدیرعامل تپسی در خصوص تپسیشاپ میگوید:
یک تغییر رویکرد در خصوص توسعه تپسیشاپ داشتهایم و حالا رویکرد و هدف ما اضافه کردن فروشگاههای برتر شهر به این سرویس است. البته در تپسیشاپ قصدمان این نیست که به دیجیکالا تبدیل شویم، چون احتمالا نمیتوانیم در این حوزه مزیت رقابتی جدیدی نسبت به دیجیکالا ایجاد کنیم. مزیت رقابتی ما در این سرویس بازوی لجستیکی قوی تپسی است و با تکیه بر آن قصد داریم امکان خرید از فروشگاههای معتبر و برند و تحویل ۲ ساعته کالا به کاربر را ارائه کنیم؛ فعالیت تپسیشاپ فعلا محدود به شهر تهران است. – مصطفی سیدحسینی، مدیرعامل تپسی
یک تغییر رویکرد در خصوص توسعه تپسیشاپ داشتهایم و حالا رویکرد و هدف ما اضافه کردن فروشگاههای برتر شهر به این سرویس است. البته در تپسیشاپ قصدمان این نیست که به دیجیکالا تبدیل شویم، چون احتمالا نمیتوانیم در این حوزه مزیت رقابتی جدیدی نسبت به دیجیکالا ایجاد کنیم. مزیت رقابتی ما در این سرویس بازوی لجستیکی قوی تپسی است و با تکیه بر آن قصد داریم امکان خرید از فروشگاههای معتبر و برند و تحویل ۲ ساعته کالا به کاربر را ارائه کنیم؛ فعالیت تپسیشاپ فعلا محدود به شهر تهران است.
تپسیمارکت، تپسیدکتر و تپسیگاراژ نیز دیگر سرویسهای تپسی است که این شرکت بر توسعه آنها تمرکز کرده و سعی دارد سهم بازار خود را در هر یک از این حوزهها افزایش بدهد. توسعه این سرویسها تا امروز با هدف توسعه زیرساختها اتفاق افتاده و تپسی قصد دارد با اقداماتی مثل قرار دادن سرویسهای مذکور در سوپراپلیکیشن خود، رساندن خدمات به شهرهای بیشتر و گسترش سطح خدمترسانی خود این سرویسها را توسعه بدهد.
Source link
این مطلب بدون برچسب می باشد.
بنابر گزارش ورج، شرکت اپل اخیراً با مشکلات جدی در روابط خود با هالیوود روبهرو شده است؛ بهطوریکه تصمیمات اخیر کوپرتینوییها مبنیبر کاهش هزینههای تولید فیلم و تمرکز بیشتر روی پلتفرم استریم، نارضایتی گستردهای را در میان کارگردانان و تهیهکنندگان ایجاد کرده است. یکی از نمونههای بارز این اختلاف، فیلم Wolfs با بازی جورج کلونی […]
سامسونگ هر سال گوشیهای مختلفی برای سری A یعنی میانردههای خود معرفی میکند. یکی از معروفترین میانردههای این برند، گوشی A25 است که نسبت به قیمت خود یک گوشی مناسب شناخته میشود. این گوشی دارای قابلیتهای مختلفی است که آن را به یک گزینه اقتصادی مناسب در بازه قیمتی کمتر از ۱۴ میلیون تومان تبدیل […]
براساس اعلام سازمان رقابت و بازار بریتانیا (CMA)، احتمال دارد اپل و گوگل بهدلیل تسلط بر مرورگر و سیستمعاملهای موبایلی با تحقیقات نظارتی مواجه شوند. این سازمان اظهار کرد که بازار مرورگرهای موبایل برای کسبوکارها و کاربرها در بریتانیا عملکرد مناسبی ندارد و قوانین جدید رقابتی دیجیتال که از سال آینده اجرایی میشوند، احتمالاً رفتار […]
یکی از قابلیتهای کارآمدی که بسیاری از اپراتورهای همراه در اختیار کاربران قرار میدهند، امکان دایورت کردن است. به این معنی که میتوانید به راحتی تماسهای ورودی را به خط دیگری انتقال دهید. این امکان برای خط همراه اول نیز فراهم شده است، اما بسیاری از کاربران با روش انجام این کار مشکل دارند یا […]