نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
به گزارش خبرآنلاین، در واقع سوخت یکی از دو فاکتور اصلی ایرلاین ها در بحث هزینههاست و حدود ۲۰ درصد هزینههای عملیاتی را تشکیل میدهد و میتواند در کوتاهمدت تأثیر زیادی روی عملکرد و درآمد شرکتها بگذارد. به نقل از پدال، به همین خاطر است که شرکتهای سازنده هواپیما همواره به دنبال یافتن راههایی برای […]
به گزارش خبرآنلاین، در واقع سوخت یکی از دو فاکتور اصلی ایرلاین ها در بحث هزینههاست و حدود ۲۰ درصد هزینههای عملیاتی را تشکیل میدهد و میتواند در کوتاهمدت تأثیر زیادی روی عملکرد و درآمد شرکتها بگذارد.
به نقل از پدال، به همین خاطر است که شرکتهای سازنده هواپیما همواره به دنبال یافتن راههایی برای بهبود مصرف سوخت محصولات خود هستند. با اینکه فاکتورهای دیگری همچون قیمت خرید، شعاع پروازی، ظرفیت حمل مسافر و بار، هزینههای نگهداری و مسائل ژئوپلیتیکی میتواند روی انتخاب هواپیمای مدنظر توسط یک ایرلاین تأثیرگذار باشد اما مصرف سوخت هواپیما هم جزو مهمترین فاکتورهای تأثیرگذار روی تصمیم خرید ایرلاین هاست. به همین دلیل کونویر ۹۹۰ کرونادو که یکی از سریعترین ایرلاین های دنیا بود با شکست مواجه شد. البته روش اندازهگیری مصرف سوخت هواپیما مشابه خودروها نیست و در ادامه بیشتر به تشریح این روند خواهیم پرداخت.
اندازهگیری مصرف سوخت یک خودرو آسان است و با بررسی مشخصات فنی آن میتوان به مصرف خودرو پی برد. اگر مالک یک خودروی قدیمیتر هستید و نمیدانید که مصرف سوخت آن چقدر است شما میتوانید باک را پر از سوخت کرده و کامپیوتر سفری خودرو را ریست کنید. زمانی که مجدداً راهی پمپبنزین شوید فقط کافی است میزان پیمایش خودرو با یک باک سوخت پر را بررسی کرده و سپس با یک ضرب و تقسیم ساده، میزان مصرف سوخت در صد کیلومتر را به دست آورید؛ اما شرکتهای سازنده هواپیما برای اندازهگیری مصرف سوخت هواپیمای خود از این روش استفاده نمیکنند. برای مثال بوئینگ ۷۴۷ را در نظر بگیرید که جدیدترین نسخه آن یعنی 8i دارای ظرفیت باک ۲۴۲۲۶۶ لیتری است را بتواند به شعاع پروازی ۱۴۳۷۱ کیلومتری دست یابد. فاکتورهای دیگری نیز وجود دارند که روی این عملکرد تأثیر میگذارند اما برای سادهسازی کار ما از همین اعداد استفاده میکنیم و اگر بخواهیم مصرف سوخت را به دست آوریم کافی است ضرب و تقسیمی ساده انجام دهیم و نهایتاً به مصرف سوخت ۱۶۸۰ لیتر در صد کیلومتر برسیم.
اگر ایرلاین ها بخواهند با اتکا به چنین مصرف سوختی کسبوکار خود را پیش ببرند اصلاً سودده نخواهند بود و پرواز هم فقط در دسترس افراد ثروتمند خواهد بود اما خوشبختانه یکچیز وجود دارد و آن اینکه ایرلاین ها میتوانند صدها نفر را با یک هواپیما جابجا کنند. بوئینگ ۷۴۷-8i در حداکثر ظرفیت خود میتواند ۴۶۷ مسافر را حمل کند و بنابراین اگر مصرف سوخت این هواپیما را به تعداد مسافر آن تقسیم کنیم به مصرف سوخت ۳.۶ لیتر برای هر صندلی میرسیم که این رقم بهتر از مصرف سوخت تویوتا پریوس است.
۵۸۵۸
خبر آنلاین
این مطلب بدون برچسب می باشد.
هیات وزیران تصویب کرد که ۷۰ هزار میلیارد ریال برای تامین غذای دانشجویان دانشگاهها و موسسات آموزش عالی دولتی اختصاص یابد. : موضوعات : نهاد ریاست جمهوری معاون اول هیئت دولت به گزارش ایسنا، هیات وزیران در جلسه ۱۵ اسفندماه ۱۴۰۳ بنابر پبشنهاد مشترک وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سازمان برنامه و بودجه کشور […]
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و براساس گزارش زومیت، یک مرد استرالیایی مبتلا به نارسایی قلبی، به نخستین فرد جهان تبدیل شد که با قلب مصنوعی کامل از بیمارستان مرخص شد. پژوهشگران و پزشکان استرالیایی مسئول عمل جراحی اخیر، روز چهارشنبه اعلام کردند که کاشت قلب مصنوعی «موفقیت بالینی بیعیب و نقصی» بوده است؛ چرا که بیمار […]
دانشگاه صنعتی امیرکبیر در زمینه اجرای طرحهای پژوهشی در حوزههای مختلف با شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی قرارداد همکاری امضا کرد. به گزارش ایسنا، تفاهمنامه همکاری بین شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی ایران و دانشگاه صنعتی امیرکبیر با هدف توسعه زمینههای همکاریهای مشترک علمی، پژوهشی و فناوری و استفاده بهینه از […]
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محققان در پارک دینو Arthropleura منقرض شده را بازسازی کردند و آن را در دل طبیعت قرار دادند؛ این بازسازی با استفاده از کشف فسیل این حیوان که به تازگی اتفاق افتاده است و یافتن ویژگیهای فیزیکی آن صورت گرفته است. برای نزدیک به دو قرن، دانشمندان تلاش کردند تا یک معمای […]