معنای نام خودروها و انتخابی که برای شورولت گران تمام شد

امیرمسعود عابدین:‌ شاید شورولت نوا اسم خوبی داشته باشد، اما این نام منجر به فروش پایین در کشورهای اسپانیایی زبان شد! نام “نوا” در زبان اسپانیایی به معنای “نو وا” یا “حرکت نمی‌کند” ترجمه می‌شود و کارشناسان زبان‌شناسی معتقد بودند که این اصلاً با قوانین زبان اسپانیایی همخوانی ندارد. بنابراین اهمیت اسم‌گذاری درست خودروها قابل چشم‌پوشی […]


امیرمسعود عابدین:‌ شاید شورولت نوا اسم خوبی داشته باشد، اما این نام منجر به فروش پایین در کشورهای اسپانیایی زبان شد! نام “نوا” در زبان اسپانیایی به معنای “نو وا” یا “حرکت نمی‌کند” ترجمه می‌شود و کارشناسان زبان‌شناسی معتقد بودند که این اصلاً با قوانین زبان اسپانیایی همخوانی ندارد. بنابراین اهمیت اسم‌گذاری درست خودروها قابل چشم‌پوشی نیست.  

برخی از خودروسازان راه آسان را در پیش می‌گیرند و ترکیبی از حروف الفبا و عدد را به خودروهای خود اختصاص می‌دهند. برای مثال، مرسدس بنز خودروهای خود را بر اساس کلاس از A تا S نامگذاری می‌کند. برای مثال کلاس S این برند مخفف کلمه آلمانی “زوندرکلاسه” و به معنای “کلاس ویژه” است. در این بین، نام‌های سه حرفی مانند GLA و GLB و غیره نیز وجود دارد.  

نامگذاری یک خودرو معمولاً به یک فرآیند نیاز دارد

جسیکا فینی، معاون دستیار ارتباطات هوندا آمریکا، می‌گوید این شرکت جلسات طوفان فکری را با اعضای کلیدی برنامه‌ریزی محصول و سایر مدیران بازاریابی، ارتباطات و فروش چند سال قبل از عرضه یک خودروی جدید برگزار می‌کند. در آن مجموعه جلسات، اعضای تیم مفهوم کلی خودرو را به اشتراک می‌گذارند و ویژگی‌های آن را توصیف می‌کنند.

معنای نام خودروها و انتخابی که برای شورولت گران تمام شد

پس از گردآوری فهرست نام‌های متعدد، آنها رای می‌دهند و دوباره با منتخب نام‌های برتر نظرسنجی می‌کنند. سپس سه نام برتر برای بررسی سوابق به بخش حقوقی تحویل داده می‌شود، به این معنی که آنها وظیفه دارند مطمئن شوند که سایر برندها قبلاً از آنها استفاده نمی‌کنند یا آنها را در رزرو ندارند. سپس آن‌ها بررسی می‌کنند که این کلمه در زبان دیگری معنای منفی ندارد.

فینی توضیح می‌دهد: «معمولاً وقتی سه نام را ارسال می‌کنیم، چند نام وجود دارد که نمی‌توانیم از آنها استفاده کنیم، بنابراین یکی برنده می‌شود. اگر هر سه رد شوند، به فهرست طولانی‌تر برمی‌گردیم و دوباره نام را ارسال می‌کنیم.»

به گفته فینی، نام محصولات هوندا عموماً به یک معنا مرتبط هستند؛ برای مثال، پرولوگ اولین خودروی برقی تولید انبوه این خودروساز است (یک پیش‌گفتار یا مقدمه برای مجموعه‌ای بزرگ‌تر). شاسی‌بلند یا SUV پاسپورت نیز یک خودروی ماجراجو است و پاسپورت‌ها به ماجراجویی مرتبط هستند.  

ریشه‌شناسی نام خودروها

نام‌های متمرکز بر عملکرد و قدرت هیوندای مانند N Line به مرکز تحقیق و توسعه نامیانگ هیوندای و پیست نوربورگ‌رینگ ادای احترام و بر مهندسی دقیق تأکید می‌کنند. در همین حال، مدل‌هایی مانند النترا (ریشه گرفته از کلمه elan به معنای انرژی) و سوناتا (با الهام از هارمونی موسیقی) شخصیت‌های منحصر به فرد خود را از طریق زبان منتقل می‌کنند.

الیاس کیم، مدیر ارشد گروه هیوندای درباره نام محصولات این شرکت توضیح داد: «استراتژی نامگذاری محصولات هیوندای دقیقاً ترکیبی از جغرافیا، نمادگرایی و نوآوری است که برای ایجاد ارتباط عاطفی با رانندگان طراحی شده است. بسیاری از مدل‌ها از مکان‌های دنیای واقعی مانند سانتافه، توسان و کونا الهام می‌گیرند که هر کدام حس ماجراجویی و سبک زندگی را منعکس می‌کنند.»

معنای نام خودروها و انتخابی که برای شورولت گران تمام شد

پالیسید که نماد قدرت و حفاظت است، نقش خود را به عنوان یک SUV جادار و مناسب خانواده تقویت می‌کند. مریام-وبستر کلمه پالیسید را به عنوان “حصاری از میخ‌ها برای دفاع” تعریف می‌کند که حس ایمنی را بیشتر می‌کند. کیم می‌گوید با استقبال هیوندای از برقی‌سازی، سری IONIQ “یون” و “منحصر به فرد بودن” را ادغام می‌کند تا رویکردی آینده‌نگرانه را نشان دهد.

Lamborghini's New Temerario Offers 920 HP And 0-60 In 2.7 Seconds

هیچ کس این موضوع را بهتر از لامبورگینی نمی‌داند که یک خط تولید کامل را به نام گاوهایی که در میدان جنگیده‌اند، ایجاد کرده است؛ مانند میورا که نژادی از گاوهای جنگنده اسپانیایی است یا مورسیه‌لاگو گاوی که طبق گزارش‌ها ۲۸ ضربه شمشیر را دفع کرد. جدیدترین مدل نامگذاری شده به نام یک گاو جنگنده، تمِراریو است. این خودرو به گفته استفان وینکلمن، مدیرعامل لامبورگینی، به معنای خشن و شجاع است.

منبع: popsci

۵۸۳۲۲



خبر آنلاین