نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و براساس گزارش گجتنیوز، تویوتا به عنوان یکی از موفقترین خودروسازان جهان شناخته میشود. از آغاز تولید خودرو در سال ۱۹۳۶ تا امروز، این برند مدلهای محبوبی مانند کرولا، هایلوکس و لندکروزر را به بازار عرضه کرده است؛ اما حتی شرکتهایی با این میزان موفقیت نیز از اشتباهات مصون نیستند. حتی تویوتا هم […]
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و براساس گزارش گجتنیوز، تویوتا به عنوان یکی از موفقترین خودروسازان جهان شناخته میشود. از آغاز تولید خودرو در سال ۱۹۳۶ تا امروز، این برند مدلهای محبوبی مانند کرولا، هایلوکس و لندکروزر را به بازار عرضه کرده است؛ اما حتی شرکتهایی با این میزان موفقیت نیز از اشتباهات مصون نیستند. حتی تویوتا هم ماشینهایی را تا به امروز تولید کرده که بعضا تا نابودی اعتبار این کمپانی پیش رفتهاند!
در این مقاله، نگاهی خواهیم داشت به برخی از خودروهای تویوتا که به دلایل مختلفی نتوانستند محبوبیت مورد انتظار را کسب کنند و حتی منفور شدند.
تویوپت کراون (Toyopet Crown)، اولین خودروی تویوتا بود که در دهه ۱۹۵۰ وارد بازار ایالات متحده شد. این خودرو که در ژاپن محبوبیت خوبی داشت، به دلیل طراحی سنگین، عملکرد ضعیف و قیمتی بالا، نتوانست در آمریکا مورد استقبال قرار گیرد. زمان ۳۰ ثانیهای برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت، احساس ناامنی در بزرگراهها و نام تویوپت که برای آمریکاییها بیش از حد کودکانه بود، از جمله دلایلی بودند که باعث شکست این مدل در آمریکا شدند.
پریوس بهعنوان اولین خودروی هیبریدی تویوتا در سال ۱۹۹۷ عرضه شد و هرچند مصرف سوخت بهینهای داشت، اما طراحی ساده و شتاب کند آن باعث انتقادات فراوان شد. این خودرو برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت به ۱۴ ثانیه زمان نیاز داشت که برای بسیاری از رانندگان قابل قبول نبود. البته مدلهای جدیدتر پریوس توانستند با طراحی بهتر و عملکرد قویتر، محبوبیت این خودرو را بازگردانند.
یاریس یکی از ارزان قیمتترین خودروهای تویوتا بود که به دلیل کیفیت ساخت پایین و عملکرد ضعیف، نتوانست انتظارات را برآورده کند. از موتور کمقدرت گرفته تا مشکلات مربوط به لایههای محافظتی بدنه که به زنگزدگی منجر میشد، تویوتا یاریس بسیاری از مالکان خودش را ناامید کرد. هرچند برخی افراد از مصرف سوخت پایین آن راضی بودند، اما در نهایت تولید این مدل در سال ۲۰۲۰ متوقف شد.
پاسئو در دهه ۱۹۹۰ معرفی شد و هدف آن جذب مشتریان جوان با طراحی اسپرت و عملکردی جذاب بود. اما این خودرو تنها در مصرف سوخت اقتصادی بود و از نظر شتاب و عملکرد کاملا ناکام ماند. با قدرت موتور ۱۰۰ اسب بخار در بهترین حالت، پاسئو نتوانست رقابت جدی با سایر خودروهای اسپرت آن دوره داشته باشد و فروش آن در سال ۱۹۹۷ به طور کامل متوقف شد.
۲۲۷۲۲۷
خبر آنلاین
این مطلب بدون برچسب می باشد.
یک شرکت دانشبنیان با تولید بذرهای پوششدار گیاهان دارویی مقاوم به کمآبی، گامی مهم در جهت مقابله با چالشهای تغییرات اقلیمی و خشکسالی برداشته است. این شرکت با رویکردی نوآورانه، نه تنها به افزایش بهرهوری کشاورزی کمک کرده است، بلکه در حفظ اشتغال کشاورزان مناطق کمآب نیز نقش مؤثری دارد. به گزارش ایسنا، مهدی باور، رئیس […]
ویوک راماسوامی از رهبری مشترک وزارتخانهی بهرهوری دولت (DOGE) رئیسجمهور دونالد ترامپ استعفا داد و ایلان ماسک را در سازمان مذکور تنها گذاشت. دلیل رسمی استعفای راماسوامی این است که ظاهراً او قصد دارد نامزد فرمانداری ایالت اوهایو شود. آنا کلی، سخنگوی DOGE در بیانیهای به آسوشیتدپرس گفت: «ویوک راماسوامی نقش حیاتی در کمک به […]
در نشست هماندیشی بررسی ابعاد پویش روایت مقاومت و پیروزی مردم غزه و لبنان در خصوص جنایات رژیم صهیونیستی در غزه بحث و تبادل نظر شکل گرفت و بر اهمیت روایت پیروزی جبهه مقاومت تاکید شد. به گزارش ایسنا، نشست هماندیشی بررسی ابعاد پویش روایت مقاومت و پیروزی مردم غزه و لبنان با حضور حسن […]
چهاردهمین مسابقه ملی فناوری نانو تابستان ۱۴۰۴ برگزار خواهد شد و برگزیدگان این مسابقه در کنار حمایتهای مادی و معنوی ستاد ویژه توسعه فناوریهای نانو و میکرو، از امتیاز بنیاد ملی نخبگان، همسطح سایر المپیادها برخوردار خواهند شد. به گزارش ایسنا، مسابقه ملی فناوری نانو، بزرگترین رقابت علمی با موضوع علم و فناوری نانو و با […]