نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
موزیلا در واکنش به انتقادهای کاربران نسبتبه شرایط استفادهی جدید مرورگر فایرفاکس اعلام کرد که این تغییرات بهمعنای استفاده از دادههای کاربران برای هوش مصنوعی نیست، بلکه هدف آن شفافسازی دربارهی حقوق و مجوزهای کاربران است. بااینحال، بسیاری از کاربران معتقدند که زبان کلی این شرایط ممکن است به موزیلا اجازهی دسترسی گسترده به دادههای […]
موزیلا در واکنش به انتقادهای کاربران نسبتبه شرایط استفادهی جدید مرورگر فایرفاکس اعلام کرد که این تغییرات بهمعنای استفاده از دادههای کاربران برای هوش مصنوعی نیست، بلکه هدف آن شفافسازی دربارهی حقوق و مجوزهای کاربران است. بااینحال، بسیاری از کاربران معتقدند که زبان کلی این شرایط ممکن است به موزیلا اجازهی دسترسی گسترده به دادههای کاربران را بدهد.
موزیلا روز چهارشنبه شرایط جدید استفاده را معرفی و اطلاعیهی حریم خصوصی فایرفاکس را بهروزرسانی کرد. در پست وبلاگی این شرکت آمده است که این اسناد باید ساده و قابلفهم باشند و نباید هیچ نکتهی غافلگیرکنندهای دربارهی نحوهی عملکرد موزیلا وجود داشته باشد.
اما تغییرات باعث نگرانی کاربران شد و بههمیندلیل، موزیلا پست خود را بهروزرسانی کرد و تأکید کرد که شرایط جدید، مالکیت دادههای کاربران را به این شرکت نمیدهد و حقوق آنها فراتر از موارد ذکرشده در اطلاعیهی حریم خصوصی نیست.
کاربرانی که شرایط جدید موزیلا را بررسی کردند، نسبتبه زبان گستردهی آن اعتراض داشتند. در بخشی از این شرایط آمده است: «وقتی اطلاعاتی را از طریق فایرفاکس وارد یا بارگذاری میکنید، مجوزی غیرانحصاری، بدون حق امتیاز و جهانی به ما میدهید تا از این اطلاعات برای کمک به شما در مرور، تجربه و تعامل با محتوای آنلاین، مطابق با استفادهی شما از فایرفاکس، بهره ببریم.»
برخی کاربران و منتقدان، بند جدید موزیلا را مبهم و گسترده دانستهاند. برندان آیک، مدیرعامل مرورگر رقیب Brave، در شبکهی اجتماعی ایکس نوشت، این تغییرات ممکن است در راستای تغییر مدل کسبوکار موزیلا و کسب درآمد از طریق فروش دادههای کاربران برای هوش مصنوعی یا سایر کاربردها باشد.
بااینحال، موزیلا تأکید دارد که اطلاعیهی حریم خصوصی همچنان اعمال میشود و هنگام استفاده از قابلیتهای هوش مصنوعی، دادههای کاربران به هیچ نهاد دیگری ارسال نخواهد شد. همچنین، دادههایی که با تبلیغکنندگان به اشتراک گذاشته میشوند، ناشناسسازی شدهاند.
سخنگوی موزیلا اعلام کرد، تغییرات جدید با هدف استفاده از دادههای کاربران برای هوش مصنوعی یا فروش آنها انجام نشده است و تنها به موزیلا اجازه میدهد دادهها را مطابق اطلاعیهی حریم خصوصی پردازش کند.
مقالههای مرتبط
موزیلا همچنین دلیل انتخاب برخی اصطلاحات را توضیح داد: «غیرانحصاری» یعنی موزیلا مجوز انحصاری برای دادههای کاربران ندارد، «بدون حق امتیاز» بهدلیل رایگان بودن فایرفاکس است و «جهانی» به این دلیل که فایرفاکس در سراسر جهان دردسترس است.
بااینحال، بسیاری از کاربران موزیلا همچنان نگران هستند و این مسئله میتواند باعث کاهش تعداد کاربران این مرورگر شود. سهم فایرفاکس در بازار جهانی تنها ۲.۵۴ درصد است و بعد از کروم، سافاری و مایکروسافت اج در جایگاه چهارم قرار دارد.
Source link
این مطلب بدون برچسب می باشد.
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، این روز ها در پلت فرم های خرید و فروش خودرو بیش از آنکه شاهد آگهی های واقعی باشیم، شاهد توهماتی عجیب هستیم. توهماتی که سبب شده است مالکین و حواله داران، ری را را هم قیمت هیوندای توسان، تویوتا کمری را هم قیمت ب ام اتاق ۷ و تویوتا راو۴ […]
گوشیهای سری X ویوو همواره با لنزهای ZEISS و جلوههای بوکه ارائه شدهاند. اما طبق افشاگری جدید، ویوو برای مدل اولترا سال ۲۰۲۵ خود با شرکت ژاپنی فوجیفیلم همکاری کرده است. براساس گزارشها، همکاری ویوو با فوجیفیلم در X200 اولترا باعث بهبود کیفیت تصویر و بازتولید رنگ شده و تجربهی تصویربرداری حرفهایتری را برای کاربران […]
سرگئی برین اعلام کرد رقابت نهایی برای دسترسی به هوش مصنوعی عمومی (AGI) آغاز شده و گوگل باید تلاشهایش را برای رسیدن به این هدف بسیار افزایش دهد. به گزارش تکناک، در رویداد I/O 2024، دمیس هاسابیس، مدیرعامل دیپمایند، باردیگر بر هدف اصلی این شرکت تأکید کرد: ساخت هوش مصنوعی عمومی (AGI)، سیستمی که از […]
امیرمسعود عابدین: رئیس بخش طراحی مرسدس بنز پیشبینی کرده که هوش مصنوعی میتواند طراحان خودرو را در ۱۰ سال آینده بازنشست کند. گوردون واگنر اخیراً این اظهارات را در یک رویداد مربوط به مجموعه آپارتمانی جدید مرسدس بنز در میامی بیان کرد. اظهارات رئیس دپارتمان مرسدس خبر بدی برای کسانی است که به دنبال ورود به صنعت […]