هم‌بنیان‌گذار ردیت به سیاست‌های جدید متا واکنش نشان داد

الکسیس اوهانیان، هم‌بنیان‌گذار ردیت، تصمیم متا برای پایان دادن به راستی‌آزمایی مستقل محتوا را واکنشی عمل‌گرایانه به سیستمی ناکارآمد دانست. او در اجلاس وب قطر بررسی هم‌زمان حقایق در مقیاس وسیع را غیرممکن خواند و تأکید کرد که متا در واقع یک سیاست نادرست را کنار گذاشته است. متا که از سال ۲۰۱۶ برنامه‌ی جهانی […]


الکسیس اوهانیان، هم‌بنیان‌گذار ردیت، تصمیم متا برای پایان دادن به راستی‌آزمایی مستقل محتوا را واکنشی عمل‌گرایانه به سیستمی ناکارآمد دانست. او در اجلاس وب قطر بررسی هم‌زمان حقایق در مقیاس وسیع را غیرممکن خواند و تأکید کرد که متا در واقع یک سیاست نادرست را کنار گذاشته است. متا که از سال ۲۰۱۶ برنامه‌ی جهانی راستی‌آزمایی را اجرا می‌کرد، قصد دارد این سیستم را در آمریکا کنار بگذارد؛ اما به اجرای آن در سایر کشورها ادامه خواهد داد.

به گزارش CNBC، متا تغییر در قوانین راستی‌آزمایی را در ژانویه (دی و بهمن) و تنها چند روز پیش از تحلیف دونالد ترامپ اعلام کرد. این برنامه از سوی محافظه‌کاران مورد انتقاد بود، چراکه آن را ابزاری برای هدف قرار دادن محتوای جناح راست می‌دانستند.

متا به‌جای اتکا بر نهادهای مستقل، از سیستمی مشابه Community Notes در شبکه‌ی اجتماعی ایکس استفاده خواهد کرد. جول کاپلان، مدیر ارشد امور جهانی متا، گفت این روش به کاربران امکان می‌دهد اطلاعات تکمیلی را به پست‌های گمراه‌کننده اضافه کنند. او همچنین بر تغییر رویکرد متا در قبال محتوای سیاسی تأکید کرد و گفت این شرکت قصد دارد کاربران کنترل بیشتری بر مطالب فید خود داشته باشند. کاپلان با اشاره به موفقیت Community Notes در ایکس، گفت مشارکت کاربران در ارائه‌ی اطلاعات تکمیلی با تعهد کلی متا به آزادی بیان همسو است.

مقاله‌های مرتبط:

تغییر جدید بخشی از اصلاحات گسترده‌تر متا است. پس از تحلیف ترامپ، مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، همراه با دیگر رهبران تجاری، برخی سیاست‌های پیشین، از جمله برنامه‌های تنوع، برابری و شمول را کاهش داد. او در نامه‌ای به کنگره، تعدادی از تصمیمات گذشته‌ی شرکت را نادرست خواند و اعلام کرد که در زمینه‌ی تعدیل محتوای مرتبط با کووید-۱۹، تحت فشار دولت بایدن بوده است.

الکسیس اوهانیان، که همراه با آرون سوارتس و استیو هافمن ردیت را در سال ۲۰۰۵ تأسیس کرد، درباره‌ی آینده‌ی شبکه‌های اجتماعی نیز گفت که در آینده کاربران کنترل بیشتری بر الگوریتم‌های نمایش محتوا خواهند داشت، زیرا پلتفرم‌ها برای ارائه‌ی تجربه‌های جذاب‌تر با یکدیگر رقابت می‌کنند.

ردیت، که در مارس ۲۰۲۴ (اسفند ۱۴۰۲ و فروردین ۱۴۰۳) با ارزش‌گذاری ۶٫۴ میلیارد دلاری وارد بازار بورس شد، همواره با چالش‌های مدیریت محتوا روبه‌رو بوده است. این پلتفرم که اکنون بیش از ۷۰ میلیون کاربر فعال روزانه دارد، قوانین تعدیل محتوا را به‌صورت اختصاصی در هر انجمن (ساب‌ردیت) اعمال می‌کند.



Source link