همزمان‌ با رشد بلواسکای، آزمایش فیدهای سفارشی در تردز شروع شد

مارک زاکربرگ مدیرعامل متا از آزمایش فیدهای سفارشی برای موضوعات و پروفایل‌های خاص در تردز خبر داد. این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد جوامع و گفت‌وگوهایی را که به آن‌ها علاقه‌مند هستند، راحت‌تر پیدا کنند. خبر آزمایش فیدهای سفارش در تردز پس‌ از رشد سریع شبکه‌ی اجتماعی بلواسکای منتشر شد. بلواسکای بر ارائه‌ی ابزارهایی تمرکز […]


مارک زاکربرگ مدیرعامل متا از آزمایش فیدهای سفارشی برای موضوعات و پروفایل‌های خاص در تردز خبر داد. این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد جوامع و گفت‌وگوهایی را که به آن‌ها علاقه‌مند هستند، راحت‌تر پیدا کنند.

خبر آزمایش فیدهای سفارش در تردز پس‌ از رشد سریع شبکه‌ی اجتماعی بلواسکای منتشر شد. بلواسکای بر ارائه‌ی ابزارهایی تمرکز دارد که به کاربران اجازه می‌دهد الگوریتم‌ها و فیدهای خود را بسازند، لیست ایجاد کنند، قوانین مدیریت خود را تعیین کنند و کارهای بیشتری انجام دهند.

استفاده از بلواسکای پس‌ از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا افزایش یافت، زیرا ایکس تمرکز بیشتری بر جناح راست پیدا کرد و مالک آن یعنی ایلان ماسک، از ایکس برای تبلیغات گسترده به‌نفع ترامپ استفاده کرد؛ در نتیجه تعدادی از کاربران با گرایش چپ‌گرایانه‌تر به جایگزین ایکس یعنی بلواسکای مهاجرت کردند. این روند باعث شد تعداد کاربران جدید بلواسکای از حدود ۷۰۰ هزار نفر در هفته به یک میلیون ثبت‌نام جدید فقط در ۲۴ ساعت برسد.

احتمالاً تردز قصد دارد به‌دلیل نگرانی از پتانسیل رشد بلواسکای با قابلیت جدید فیدهای سفارشی، خواسته‌ی کاربران برای شخصی‌سازی بیشتر را برآورده کند. اگرچه تردز فید الگوریتمی For You را به‌صورت پیش‌فرض به کاربران تحمیل می‌کند، قابلیت جدید به آن‌ها اجازه می‌دهد فیدهای خاص خود را ایجاد کنند؛ فیدهایی که می‌توان از آن‌ها برای دنبال‌کردن افراد یا موضوعات خاص بهره گرفت.

برای ایجاد فید سفارشی در تردز ابتدا باید به‌دنبال موضوع خاص بگردید و سپس روی آن ضربه بزنید تا جدیدترین پست‌ها را ببینید. در مرحله‌ی بعد باید نماد سه‌نقطه در کنار عبارت جست‌وجو و سپس گزینه‌ی Create new feed را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید با رفتن به پروفایل کاربر، ضربه‌زدن روی نماد سه‌نقطه بالای عکس پروفایل و سپس ضربه‌زدن برای افزودن آن‌ها به یکی از فیدهای خود، پروفایل‌های کاربری خاصی را به فید اضافه کنید.

هنوز همه‌ی کاربران تردز به فیدهای سفارشی دسترسی ندارند، زیرا قابلیت مذکور فعلاً به‌طور آزمایشی فعال شده است. اگر در گروه آزمایشی تردز قرار دارید، با کشیدن انگشت به پایین در صفحه‌ی اصلی به فیدهای سفارشی خود دسترسی خواهید داشت. این‌ کار فیدهای موجود Following و For You را به‌همراه هر فید سفارشی دیگری که ایجاد کرده‌اید، نشان می‌دهد تا بتوانید بین آن‌ها جابه‌جا شوید.

مقاله‌های مرتبط:

هنوز نمی‌دانیم آیا پذیرش فیدهای سفارشی در تردز به کاهش هجوم کاربران جدید به بلواسکای کمک می‌کند یا خیر. به‌هرحال، تردز متا همچنان با بیش از ۲۷۵ میلیون کاربر فعال ماهانه، ازجمله ۱۵ میلیون ثبت‌نام جدید فقط در ماه جاری، بزرگ‌ترین رقیب ایکس باقی می‌ماند.



Source link