همکاری سامسونگ و OpenAI برای ساخت تلویزیون هوشمند

سامسونگ با همکاری OpenAI در حال تولید تلویزیون هوشمند جدیدی با قابلیت‌های پیشرفته هوش مصنوعی تحت عنوان «AI TV» است. به گزارش تک‌ناک، سامسونگ با همکاری OpenAI، خالق ChatGPT، به‌دنبال ساخت تلویزیون هوش مصنوعی (AI TV) است. این اقدام استراتژیک بخشی از تلاش سامسونگ برای حفظ جایگاه برتر خود در بازار رقابتی تلویزیون‌ها به شمار […]


سامسونگ با همکاری OpenAI در حال تولید تلویزیون هوشمند جدیدی با قابلیت‌های پیشرفته هوش مصنوعی تحت عنوان «AI TV» است.

به گزارش تک‌ناک، سامسونگ با همکاری OpenAI، خالق ChatGPT، به‌دنبال ساخت تلویزیون هوش مصنوعی (AI TV) است. این اقدام استراتژیک بخشی از تلاش سامسونگ برای حفظ جایگاه برتر خود در بازار رقابتی تلویزیون‌ها به شمار می‌رود؛ بازاری که برندهای چینی ارزان‌قیمت سهم زیادی از آن را تصاحب کرده‌اند.

استراتژی سامسونگ برای پیشتازی در صنعت تلویزیون

نئووین می‌نویسد که سامسونگ قصد دارد با بهره‌گیری از فناوری‌های پیشرفته OpenAI، قابلیت‌های جدیدی به تلویزیون‌های خود اضافه و موقعیت خود را به‌عنوان برترین برند تلویزیونی جهان تقویت کند. در همین راستا، سامسونگ پیش‌تر با غول‌های فناوری مانند گوگل و مایکروسافت همکاری کرده است و از قابلیت‌های هوش مصنوعی برای ارتقای اکوسیستم خود بهره می‌برد.

یکی از نمونه‌های این رویکرد، معرفی Vision AI است که امکاناتی مانند Click to Search (مشابه Circle to Search)، ترجمه زنده، Generative Wallpaper و ویژگی‌های هوشمند دیگر را به تلویزیون‌های هوشمند اضافه کرده است.

نوآوری‌های OpenAI در تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ

همکاری سامسونگ با OpenAI فرصت‌هایی را برای ادغام فناوری‌های پیشرفته این شرکت در تلویزیون‌های سامسونگ فراهم کرده است. برخی از این فناوری‌ها عبارت‌اند از:

  • ChatGPT برای تولید متن
  • DALL-E برای تولید تصاویر
  • Whisper برای تشخیص صدا

تلویزیون‌های هوشمند جدید سامسونگ می‌توانند ویژگی‌های متنوعی ارائه دهند؛ ازجمله:

  • پیشنهاد محتوای شخصی‌سازی‌شده
  • دستیارهای مکالمه‌ای
  • پشتیبانی از چندوظیفگی
  • ترجمه هم‌زمان
  • مشاوره‌های بهداشتی سفارشی
  • سرگرمی‌های متناسب با سلیقه کاربر

برای مثال، کاربران می‌توانند هنگام تماشای فیلم یا برنامه تلویزیونی، از تلویزیون درباره بازیگرها و فیلم‌ها یا نمایش‌های مشابه سؤال و جواب‌های دقیق و مرتبط دریافت کنند.

افزایش سهم بازار تلویزیون

سامسونگ با تمرکز بر نوآوری‌های هوش مصنوعی، به‌دنبال گسترش سهم خود از بازار تلویزیون است. بر‌اساس گزارش شرکت تحقیقات بازار Omdia، سامسونگ در نیمه اول سال ۲۰۲۴ نزدیک به ۲۸/۸ درصد از سهم بازار جهانی تلویزیون را کسب کرد.

یکی از نوآوری‌های تازه سامسونگ همکاری با گوگل برای معرفی فناوری Eclipsa Audio است که کیفیت صدای تلویزیون‌های هوشمند را با استفاده از فناوری صدای سه‌بعدی ارتقا داده است. این سیستم برای رقابت مستقیم با دالبی اتموس طراحی شده است.

رقابت با اپل در بازار تلویزیون

د‌رحالی‌که سامسونگ در حال گسترش قابلیت‌های خود است، برخی از گزارش‌ها حاکی از این هستند که اپل نیز در حال ارزیابی ایده‌هایی برای ورود دوباره به بازار تلویزیون‌های هوشمند است؛ هرچند این پروژه در مراحل اولیه است و احتمالاً تحقق آن زمان‌بر خواهد بود.

همکاری سامسونگ و OpenAI گامی مهم در مسیر ارتقای تجربه کاربران تلویزیون‌های هوشمند است. اگرچه OpenAI تاکنون اظهارنظری درباره این شراکت نکرده است، این همکاری می‌تواند نوآوری‌های جدیدی را در حوزه تلویزیون‌های هوش مصنوعی به ارمغان بیاورد و جایگاه سامسونگ را در بازار جهانی بیش‌از‌پیش مستحکم کند.



منبع: تکنک