نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
مسیر بالا، مسیری است که راننده میتواند با کمترین زاویه و با مسیر نرمتری پیچ را طی کند. با طی کردن این مسیر، راننده میتواند با سرعت تقریباً زیادی از پیچ بگذرد. برای ورود به هر پیچی، حتی پیچِ سادهی تصویر بالا، رانندهی F1 باید ترمز کند. هدف از ترمز، کاهش سرعت خودرو به شکلی […]
مسیر بالا، مسیری است که راننده میتواند با کمترین زاویه و با مسیر نرمتری پیچ را طی کند. با طی کردن این مسیر، راننده میتواند با سرعت تقریباً زیادی از پیچ بگذرد. برای ورود به هر پیچی، حتی پیچِ سادهی تصویر بالا، رانندهی F1 باید ترمز کند. هدف از ترمز، کاهش سرعت خودرو به شکلی کنترل شده است تا راننده با اطمینان بیشتری وارد پیچ شود. در این حالت، راننده با اطمینان بیشتری از نقطهی اوجِ پیچ میگذرد.
راننده باید قبل از ورود به پیچ و در مسیر مستقیم، بهصورت خطی و نرم ترمز کند، زیرا در این حالت لاستیکها بیشینهی اصطکاک را با سطح جاده برقرار میکنند. ترمز پس از ورود به پیچ میتواند باعث قفل شدن لاستیکها و از دست رفتن کنترل خودرو شود. نقطهی اوج پیچ، قلب یک پیچ است. رانندگان حرفهای با کنترل خودرو در بخش میانی پیچ (قبل از نقطهی اوج)، میتوانند زمان عبور خود را از پیچ کاهش دهند و در مسابقات موفقتر باشند. هنگام رانندگی در یک جادهی پر پیچوخم باید بدانیم کجا به کمترین فاصله از مرکز پیچ یا همان نقطهی اوج میرسیم.
تا اینجا، حرکت رانندهی مسابقات فرمول وان را برای پیچی با زاویه ۹۰ درجه بررسی کردیم، زیرا با پیچِ ۹۰ درجه بهراحتی میتوانیم بهترین مسیر حرکت را توضیح دهیم. اما در بیشتر پیستهای مسابقه، پیچها بسیار تندتر از ۹۰ درجه هستند و شکلهای کاملاً متفاوتی دارند.
پیچ «Stowe» در پیست Silverstone انگلستان یکی از نزدیکترین مثالهای واقعی از پیچهای ۹۰ درجه است؛ اما این پیچ هم تفاتهایی با پیج ۹۰ درجه در مثال مقالهی ما دارد و طولانیتر است. اتومبیل F1 هنگام عبور از نقطه اوجِ پیچِ ۹۰ درجهی فرضی، مسافت کوتاهتری را میپیماید و مدت زمان کمتری را برای عبور از آن صرف میکند؛ اما اوج پیچِ Stowe طولانیتر است و اتومبیل برای عبور از آن به مدت زمان بیشتری نیاز دارد. رانندهی F1 برای پیمودن این پیچ که شباهت زیادی به پیچ ۹۰ درجهی ایدئال دارد، مسیر ترکیبیِ مسیرهای نقطهچینِ یک و دو را میپیماید (تصویر بالا).
Source link
این مطلب بدون برچسب می باشد.
سامسونگ به تازگی رندرهایی از گوشی میانرده جدید خود، گلکسی A56، منتشر کرده است. این رندرها نشان میدهند که این گوشی طراحی جدید و جذابی داشته و به نظر میرسد برخی از مشکلات موجود در مدل قبلی، یعنی گلکسی A55، در آن برطرف شده باشد. به گزارش سرویس اخبار موبایل رسانه تکنولوژی تکنا، گلکسی A56 […]
ریلمی جدیدترین عضو گوشیهای اقتصادی سری C خود را با نام C75 برای بازار ویتنام رونمایی کرد. این محصول از نمایشگر ۶٫۷۲ اینچی IPS LCD با وضوح Full HD Plus و نرخ نوسازی ۹۰ هرتز بهره میبرد. نکتهی مهم اینکه دستگاه مذکور اولین گوشی هوشمندی است که از تراشهی جدید Helio G92 Max مدیاتک بهره […]
سامسونگ بهدلیل نوآوریهای مبتنیبر هوش مصنوعی خود، موفق شد چندین جایزه بهترین نوآوری CES 2025 را از انجمن فناوریهای مصرفکننده کسب کرد. به گزارش تکناک، سامسونگ الکترونیکس، شرکت پیشرو جهانی در حوزه فناوری، جوایز معتبر CES 2025 را کسب کرد. این جوایز شامل چهار جایزه «بهترین نوآوری» انجمن فناوری مصرفکننده (CTA) است که از خلاقیت […]
انویدیا با معرفی مدل هوش مصنوعی جدیدی به نام فوگاتو (Fugatto)، تحولی عظیم در دنیای تولید صدا ایجاد کرده است. این مدل قدرتمند قادر است با استفاده از متن، هر نوع صدا، موسیقی و حتی گفتار را تولید کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری رسانه تکنولوژی تکنا، فوگاتو یک مدل هوش مصنوعی تولیدکننده صدا است […]