نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
هوش مصنوعی یک مساله مربوط به مقاومت آنتیبیوتیکی را در عرض دو روز حل کرد. این در حالی بود که حل چنین مسالهای برای میکروبیولوژیستها سالها زمان برده بود. به گزارش ایسنا، مشکل پیچیدهای که یک دهه طول کشید تا میکروبیولوژیستها به عمق آن برسند، تنها در دو روز توسط یک ابزار جدید هوش مصنوعی […]
هوش مصنوعی یک مساله مربوط به مقاومت آنتیبیوتیکی را در عرض دو روز حل کرد. این در حالی بود که حل چنین مسالهای برای میکروبیولوژیستها سالها زمان برده بود.
به گزارش ایسنا، مشکل پیچیدهای که یک دهه طول کشید تا میکروبیولوژیستها به عمق آن برسند، تنها در دو روز توسط یک ابزار جدید هوش مصنوعی (AI) حل شد.
به نقل از بیبیسی، پروفسور خوزه آر پنادس (José R Penadés) و گروهش در کالج امپریال لندن، سالها صرف بررسی و اثبات اینکه چرا برخی از میکروبها در برابر آنتیبیوتیکها مصون هستند، پرداخته بودند.
او به ابزار هوش مصنوعی موسوم به «همکار دانشمند» (co-scientist) که ابزاری ساخته شده توسط گوگل است، یک پیام کوتاه داد و از او در مورد مشکل اصلی که در حال بررسی بود، پرسید و در عرض ۴۸ ساعت این هوش مصنوعی به نتیجهای مشابه این پروفسور دست یافت.
پنادس میگوید که وقتی متوجه شد هوش مصنوعی چه کاری انجام داده است، حیرت زده شد و با توجه به اینکه تحقیقاتش منتشر نشده بود، پاسخ نمیتوانست توسط سیستم هوش مصنوعی در حوزه عمومی پیدا شده باشد.
او افزود: من یک ایمیل به گوگل نوشتم که بگویم «شما به رایانه من دسترسی دارید، درست است؟»
این غول فناوری تایید کرد که این کار را نکرده است.
یک دهه توسط دانشمندان صرف حل این مساله و اثبات این تحقیقات شده بود و آنها میگویند، اگر این فرضیه را در شروع پروژه داشتند، سالها در مطالعاتشان از نظر زمانی صرفهجویی میشد.
پروفسور پنادس گفت که این ابزار در واقع کاری بیش از تکرار موفقیتآمیز تحقیقات او انجام داده است. او میگوید: هوش مصنوعی فقط فرضیه اصلی که درست بود را ارائه نداد، بلکه چهار مورد دیگر را نیز ارائه کرد و همه آنها منطقی بودند و در مورد یکی از آنها، ما هرگز به آن فکر نکرده بودیم و اکنون روی آن کار میکنیم.
محققان در تلاش بودهاند تا دریابند که چگونه برخی از میکروبهای خطرناکی که در برابر آنتی بیوتیکها مقاوم هستند، ایجاد میشوند. فرضیه آنها این است که میکروبها میتوانند دنبالهای از ویروسهای مختلف تشکیل دهند که به آنها اجازه میدهد بین گونهها پخش شوند.
پروفسور پنادس آنها را به میکروبهایی تشبیه میکند که «کلیدهایی» دارند که آنها را قادر میسازد از خانهای به خانه دیگر یا گونههای مختلف میزبان حرکت کنند. این فرضیه منحصر به تیم تحقیقاتی بود و در هیچ جای دیگری منتشر نشده بود. هیچ کس در تیم یافتههای خود را به اشتراک نگذاشته بود.
بنابراین آقای پنادس از استفاده از این ابزار برای آزمایش ابزار هوش مصنوعی جدید گوگل خوشحال شد.
هوش مصنوعی علم را تغییر خواهد داد
تاثیر هوش مصنوعی به شدت مورد بحث است.
طرفداران آن میگویند که پیشرفتهای علمی را ممکن میکند، در حالی که دیگران نگران هستند که مشاغل را از بین ببرد.
پروفسور پنادس میگوید که میداند چرا ترس از تاثیر بر مشاغلی مانند شغل او، «اولین واکنش» مردم بوده است، اما افزود: وقتی به آن فکر میکنید، ابزار بسیار قدرتمندی است. او گفت که محققان این پروژه متقاعد شدهاند که هوش مصنوعی در آینده بسیار مفید خواهد بود. او افزود: احساس میکنم که این امر قطعا علم را تغییر خواهد داد.
انتهای پیام
Source link
این مطلب بدون برچسب می باشد.
معاون آموزشی وزارت بهداشت بابیان اینکه سیاست اصلی ادغام آموزش پزشکی با بهداشت درمان صحیح بوده است، گفت: ما در اجرای این طرح نتوانستیم به خوبی تعمیق را انجام دهیم. در واقع مشکلات آموزش در بدنه سخت بهداشت و درمان گاهی این انگیزه را در من ایجاد میکند که به بحث انتزاغ فکر کنم. دکتر […]
دیدار سالانه رهبر انقلاب اسلامی با دانشجویان، نشاندهنده پیوند عمیق میان نسل بنیانگذار و نگهبانان آینده نظام اسلامی است که از ابتدای انقلاب تاکنون ادامه دارد. به گزارش ایسنا، سنت دیدار رهبر انقلاب با دانشجویان به سالهای اولیه انقلاب اسلامی بازمیگردد. امام خمینی(ره)، بنیانگذار جمهوری اسلامی، بر نقش جوانان و دانشجویان در حفظ انقلاب تأکید […]
«فدراسیون بینالمللی رباتیک» در گزارش جدید خود از ۱۰ زن نام برده است که در سال ۲۰۲۵ در حوزه رباتیک تاثیرگذار بودهاند. به گزارش ایسنا، «فدراسیون بینالمللی رباتیک»(IFR) به منظور بیشتر دیده شدن زنان در حوزه رباتیک و به رسمیت شناخته شدن آنها در این زمینه، ۱۰ زن را معرفی کرده است که در سال […]
ثبتنام نوبت دوم آزمون سراسری از امروز چهارشنبه، ۲۲ اسفند از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور آغاز میشود. به گزارش ایسنا، بازه زمانی اول ثبتنام در این آزمون برای پذیرش در رشتههای با آزمون در دورههای روزانه، نوبت دوم (شبانه)، نیمهحضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی، دانشگاه پیامنور، مؤسسات آموزش عالی […]