وانت جدید نیسان، یک ماشین اسپرت خیابانی

به گزارش خبرآنلاین، این خودرو که بر پایه نیسان فرانتیر توسعه پیدا کرده است با نام «تارمک کانسپت» شناخته می‌شود. فورس‌برگ درباره روند تولید این وانت می‌گوید: «تا بیست سال پیش، مالکیت یک وانت خیابانی خیلی جذاب به‌نظر می‌رسید اما امروز کمتر کسی نمونه‌هایی کم‌ارتفاع و عملکردبالای این‌چنینی را در خیابان می‌بیند. من خودم از […]


به گزارش خبرآنلاین، این خودرو که بر پایه نیسان فرانتیر توسعه پیدا کرده است با نام «تارمک کانسپت» شناخته می‌شود. فورس‌برگ درباره روند تولید این وانت می‌گوید: «تا بیست سال پیش، مالکیت یک وانت خیابانی خیلی جذاب به‌نظر می‌رسید اما امروز کمتر کسی نمونه‌هایی کم‌ارتفاع و عملکردبالای این‌چنینی را در خیابان می‌بیند. من خودم از سال ۲۰۰۵ تا الان وانت کم‌ارتفاعی تولید نکردم. این (تجربه) جالب و متفاوت بود.»

به نقل از پدال، نیسان با عرضه این خودروی تازه، دو هدف را با یک تیر نشانه گرفته است. این شرکت ژاپنی قصد دارد در آینده از بسته نیسمو برای وانت فرانتیر هم رونمایی کند؛ به این ترتیب، رونمایی از نمونه عملکردبالای این خودرو می‌تواند مشتریان و طرفداران زیادی را به سمت این محصول جذب کند.

فورس‌برگ کارش روی این خودرو را از موتور آب‌خنک سوپرشارژر ۳.۸ لیتری V6 شروع کرده است که به‌همراه یک ورودی فیبرکربنی پروتوتایپ و اگزوزهای زیربرند نیسمو، پکیج فرانتیر تارمک را کامل می‌کنند. طبیعتا قدرت پیشرانه هم افزایش پیدا کرده است و حال از ۴۴۰ اسب بخار قدرت و ۵۴۲ نیوتن متر گشتاور سود می‌برد. این حجم از افزایش قدرت سرعت فرانتیر تارمک را افزایش می‌دهد و آن را نیازمند بهره‌مندی از ترمزهای مطمئن می‎‌کند؛ نیسان برای رفع این مسئله از ترمزهای نیسمو و نگه‌دارنده‌های سفارشی استفاده کرده است. سیستم ترمز هر چرخ شامل دو عدد کالیپر می‌شود. ترمزهای عقب هم به ترمزدستی سفارشی متصل هستند تا امکان دریفت‌ حرفه‌ای را برای فورس‌برگ ممکن کنند.

نسخه عادی فرانتیر بدنه‌ای بلند با ارتفاع بسیار زیاد از زمین دارد تا بتواند از پس وظیفه‌های آفرودی گوناگون هم بر بیاید؛ اما تارمک کانسپت که هدفی متفاوت دارد از این ارتفاع بی‌‎نیاز است. درنتیجه، نیسان موتوراسپرت تصمیم گرفته تا در آن از سیستم تعلیق سطح‌بالای نیسمو استفاده کند که خود شامل فنرهای کویل‌اُور در جلو و کیت چرخش خودرو می‌شود.

تمام این اجزا توسط بدنه سفارشی‌سازی شده پوشیده شده که به‌خاطر حضور قطعات افزودنی چون طاق چرخ‌های فیبرکربنی، ۱۰.۱ سانتی‌متر پهن‌تر شده است. اسپویلر عقب و کاور تخت بار هم از جنس فیبرکربن توسعه پیدا کرده‌اند تا وزن تارمک کانسپت را کم نگه دارند. بدنه تارمک کانسپت به کمک تایرهای مخصوص خیابانی ۳۱۵/۳۵ «یوکوهاما ادوان» و رینگ‌های ۲۰ اینچی نیسمو حرکت می‌کند.

البته که مهندسان نیسان از کابین فرانتیر غافل نشده و آن را متناسب با استفاده تازه این وانت به‌روزرسانی کرده‌اند. صندلی‌های مسابقه‌ای، دوخت سفارشی مخصوص تارمک کانسپت و ترمز دستی مخصوص دریفت حال‌وهوای یک خودروی سینمایی را به راننده القا می‌کند.

هر چند نیسان با معرفی فرانتیر تارمک کانسپت روی توانایی‌ها و قطعات زیربرند خود، نیسمو، تاکید کرده است اما متاسفانه تصمیمی برای تولید انبوه این خودرو ندارد.

۵۸۵۸



خبر آنلاین