نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
تینا مزدکی_شرکت Hyperloop Transportation Technologies (HTT) قصد دارد با پروژهی HyperPort نحوهی حملونقل بار در برزیل را دگرگون کند. این پروژهی جاهطلبانه، یک خط آهن فوق پرسرعت درون یک لولهی نیمهخلأ خواهد بود که کانتینرهای ۱۲.۲ متری (۴۰ فوتی) را با سرعتی در حد هواپیما جابهجا میکند. یک مطالعهی اولیه که توسط LabTrans در دانشگاه […]
تینا مزدکی_شرکت Hyperloop Transportation Technologies (HTT) قصد دارد با پروژهی HyperPort نحوهی حملونقل بار در برزیل را دگرگون کند. این پروژهی جاهطلبانه، یک خط آهن فوق پرسرعت درون یک لولهی نیمهخلأ خواهد بود که کانتینرهای ۱۲.۲ متری (۴۰ فوتی) را با سرعتی در حد هواپیما جابهجا میکند.
یک مطالعهی اولیه که توسط LabTrans در دانشگاه فدرال سانتا کاتارینا و با همکاری شرکت لجستیکی EGA Group انجام شده، نشان میدهد که این پروژه نهتنها از نظر مالی بلکه از نظر فنی هم قابل اجراست. مسیر پیشنهادی، از بندر سانتوس آغاز شده و پس از عبور از سائوپائولو به دیگر شهرهای مهم و مسیرهای تجاری خواهد رسید.
بندر سانتوس در سال ۲۰۲۴ بیش از ۵ میلیون TEU (واحد معادل کانتینر ۲۰ فوتی) را جابهجا کرده و در رتبهی چهلام جهان قرار گرفته است، اما همچنان بزرگترین و مدرنترین بندر کانتینری آمریکای لاتین محسوب میشود. روزانه ۳,۰۰۰ تا ۱۵,۰۰۰ کامیون به این بندر رفتوآمد دارند و مسیر ۹۷ کیلومتری (۶۰ مایلی) سانتوس تا سائوپائولو بسته به ترافیک، حدود دو ساعت طول میکشد.
کپسولهای Hyperloop برای حمل کانتینرهای ۴۰ فوتی (معادل دو TEU) طراحی شدهاند و میتوانند با سرعتی نزدیک به ۵۹۵ کیلومتر بر ساعت (۳۷۰ مایل بر ساعت) بار را جابهجا کنند. این فناوری، سفرهای چندساعته یا حتی چندروزه را به ۲۰ تا ۳۰ دقیقه کاهش میدهد و بهنوعی با سرعت حملونقل هوایی رقابت میکند.
طبق برآوردهای HTT، در طول روز ۴,۸۱۰ کپسول بین سانتوس و سائوپائولو و ۴,۱۵۶ کپسول بین سائوپائولو و شهر کمپیناس جابهجا خواهند شد. این امر میتواند روزانه حداکثر ۴,۰۰۰ کامیون را از جادهها حذف کند، که به کاهش آلودگی و بهبود ترافیک کمک خواهد کرد.
در حال حاضر، HTT تمرکز خود را بر مسیر ۱۶۹ کیلومتری (۱۰۵ مایلی) سانتوس تا کمپیناس گذاشته، زیرا این مسیر بالاترین سودآوری را دارد. اما ساخت HyperPort به سرمایهگذاری هنگفتی نیاز دارد:
کل پروژهی ۵۴۹ کیلومتری (۳۴۱ مایلی) سانتوس تا São José do Rio Preto نیز به ۲.۸ میلیارد دلار هزینهی عملیاتی نیاز دارد و انتظار میرود سالانه ۵۳۵ میلیون دلار درآمد داشته باشد. در صورتی که دولت برزیل سرمایهگذاری کامل را انجام دهد، نرخ بازگشت سرمایه (IRR) ۶۲.۷ درصد و ارزش خالص فعلی (NPV) ۴.۸ میلیارد دلار خواهد بود که این پروژه را به گزینهای بسیار جذاب برای سرمایهگذاری تبدیل میکند. حتی اگر ۲۵ درصد از سرمایهی اولیه توسط بخش خصوصی تأمین شود، همچنان این طرح توجیه اقتصادی خواهد داشت. مدلهای تأمین مالی دیگر مانند مشارکتهای دولتی-خصوصی (PPP) نیز قابل بررسی هستند.
HTT به دنبال ایجاد یک جایگزین پایدار و کمکربن برای حملونقل کالا است. پیشبینی میشود تا سال ۲۰۶۰، این سیستم روزانه ۹۰۶ تن کاهش انتشار CO۲ داشته باشد. همچنین، این شرکت ۲ میلیارد دلار صرفهجویی جانبی ناشی از کاهش تصادفات، کاهش آلودگی هوا و کاهش استهلاک جادهها را تخمین زده است.
گام بعدی، تکمیل مطالعهی فنی، اقتصادی و زیستمحیطی (EVTEA) است. پس از آن، مدلهای تأمین مالی و تصویبهای دولتی، سرنوشت این پروژهی آیندهنگرانه را تعیین خواهند کرد. با توجه به چالشهای موجود، اجرای این طرح آسان نخواهد بود، اما در صورت موفقیت، میتواند آیندهی حملونقل جهانی را تغییر دهد.
منبع: newatlas
۲۲۷۳۲۳
خبر آنلاین
این مطلب بدون برچسب می باشد.
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و براساس گزارش دیجیاتو، اینتل خودش را برای ورود مدیرعامل جدید، «لیپ-بو تان» (Lip-Bu Tan)، آماده میکند اسناد جدید جزئیاتی از بسته جبران خدمت جامع او فاش کرده است. تان ابتدا حقوق پایه یکمیلیون دلاری دریافت خواهد کرد و احتمال دارد پاداش سالانهای تا سقف ۲ میلیون دلار نصیبش شود. بااینحال بخش عمدهای […]
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به نقل از پدال، موتور خودرو یکی از پیچیدهترین و حساسترین بخشهای وسیله نقلیه است که عملکرد درست آن نقش اساسی در راندمان و طول عمر خودرو دارد. در واقع موتور قلب خودرو است و خرابی آن میتواند شما را یک روز در خیابان یا جاده بگذارد. به دلایل مختلفی از […]
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و براساس گزارش زومیت، پروژهی اینترنت نوری تارا (Taara) از مجموعهی تحقیقاتی شرکت آلفابت (Alphabet X) خارج شده است و بهعنوان شرکتی مستقل به فعالیت خود ادامه میدهد. فناوری تارا با استفاده از لیزر دادهها را منتقل میکند و هدف آن رقابت با اینترنت ماهوارهای استارلینک ایلان ماسک، بهویژه در اتصال مناطق روستایی […]
سرپرست جدید جهاددانشگاهی در اولین روز کاری با حضور در جمع مدیران ارشد این نهاد در سخنانی با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی متعلق به همه جهادگران است، بر انجام امور با مشورت و کسب نظرات خانواده این نهاد تاکید کرد و گفت: از همه تفکرها و سلایق در کنار هم در جهاددانشگاهی استفاده میکنیم . […]