نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
در تازهترین اقدام شرکت متا، پروفایلهای تولیدشده توسط هوش مصنوعی خود را از شبکههای اجتماعی فیسبوک و اینستاگرام حذف کرد. این اقدام پس از آن انجام شد که شخصیتهای هوش مصنوعی با واکنشهای منفی گستردهای از سوی کاربران مواجه شدند. این پروفایلها که تحت عنوان «مدیریتشده توسط هوش مصنوعی متا» شناخته میشدند، از سپتامبر ۲۰۲۳ […]
در تازهترین اقدام شرکت متا، پروفایلهای تولیدشده توسط هوش مصنوعی خود را از شبکههای اجتماعی فیسبوک و اینستاگرام حذف کرد. این اقدام پس از آن انجام شد که شخصیتهای هوش مصنوعی با واکنشهای منفی گستردهای از سوی کاربران مواجه شدند. این پروفایلها که تحت عنوان «مدیریتشده توسط هوش مصنوعی متا» شناخته میشدند، از سپتامبر ۲۰۲۳ راهاندازی شده بودند و بهطور همزمان با چتباتهای هوش مصنوعی این شرکت عرضه شدند.
به گزارش سرویس شبکه های اجتماعی رسانه اخبار فناوری تکنا، پروفایلهای هوش مصنوعی که در ابتدا با هدف تعامل بیشتر کاربران با شخصیتهای مصنوعی طراحی شده بودند، از آن زمان تا این هفته بهطور چشمگیری مورد توجه قرار نگرفته بودند. انتشار مصاحبهای از کانر هیز، معاون هوش مصنوعی مولد متا، در روزنامه فایننشال تایمز باعث جلب توجه دوباره به این پروفایلها شد. هیز در این مصاحبه به اهداف بلندپروازانه متا در استفاده از پروفایلهای هوش مصنوعی صحبت کرده بود، اما بهنظر میرسید کاربران نسبت به این ایده واکنش مثبتی نشان ندادند.
از جمله شخصیتهای هوش مصنوعی که با این ایده معرفی شدند، میتوان به «hellograndpabrian» و «datingwithCarter» اشاره کرد. این شخصیتها با ویژگیهای مختلف بهعنوان نمایندهای از علاقهمندیها و شخصیتهای متنوع کاربران در نظر گرفته شده بودند، اما پستهای آنها بیشتر شبیه به اسپمهای رایج در شبکههای اجتماعی بهنظر رسیدند. یکی از پروفایلهای جنجالی متعلق به شخصیت هوش مصنوعی به نام «لیو» بود که بدلایل ضدفرهنگی، این شخصیت با انتقادهای شدید کاربران مواجه شد و بازخوردهای زیادی در شبکههای اجتماعی ایجاد کرد.
سخنگوی متا در گفتوگویی با رسانهها اعلام کرد که این شرکت در حال شناسایی مشکلاتی نظیر عدم توانایی کاربران در مسدود کردن پروفایلهای هوش مصنوعی بوده و برای رفع این مشکلات، تمامی این حسابها را حذف خواهد کرد. با وجود آنکه این آزمایش به شکست انجامیده است، متا قصد دارد تا همچنان از شخصیتهای هوش مصنوعی در پلتفرمهای خود استفاده کند. این شرکت قبلاً از چتباتهایی رونمایی کرده بود که قادر به برقراری تماسهای ویدیویی شبیه به زندگی واقعی بودند.
در نهایت، بهنظر میرسد متا در تلاش است تا با درک واکنشهای کاربران نسبت به این شخصیتهای مصنوعی، راهحلهایی برای بهبود این تجربیات پیدا کند. این شرکت ممکن است در آیندهای نزدیک ویژگیهایی جدید برای تعامل با محتواهای تولیدشده توسط هوش مصنوعی معرفی کند، هرچند که واکنشها نسبت به آزمایشات فعلی، این شرکت را با چالشهایی جدی مواجه کرده است.
Source link
این مطلب بدون برچسب می باشد.
ایسنا/خراسان رضوی سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس از تصویب افزایش ۲۵ درصدی بودجه پارکهای علم و فناوری کشور و ایجاد پنج قطب علم و فناوری، از جمله مشهد، در جریان سفر وزیر علوم به این شهر خبر داد. احسان عظیمیراد در گفتوگو با ایسنا، با اشاره به سفر سهروزه وزیر علوم و اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات […]
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و براساس گزارش تابناک، شرکت ژاپنی اوبایاشی در حال توسعه یک پروژه جاهطلبانه برای ساخت آسانسور فضایی است که میتواند جایگزینی کمهزینهتر و پایدارتر برای پرتاب موشکها باشد. این آسانسور با استفاده از کابلی ۹۶,۰۰۰ کیلومتری از سطح زمین تا مدار ژئوسنکرون امتداد مییابد و کابینهایی با سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت […]
هواوی گوشی تاشدنی پاکت ۲ را در ماه فوریهی سال گذشتهی میلادی (بهمن و اسفند ۱۴۰۲) معرفی کرد و اکنون گزارشها حاکی از آمادهسازی این شرکت برای رونمایی از گوشی Pocket 3 است. طبق پست دیجیتال چت استیشن در ویبو، گوشی تاشدنی بعدی هواوی از نمایشگر ۶٫۳ اینچی با نسبت تصویر ۳:۲ بهره میبرد. این […]
شرکت گوگل قصد دارد واژه بیدارباش (Hotword) جدیدی را جایگزین “Hey Google” کند و بر اساس نشانهها این واژه جدید، “Hey Gemini” خواهد بود. به گزارش تکناک، شرکت گوگل با ورود Gemini AI، به تدریج دستیار قدیمی خود را کنار گذاشته و در حال تغییر به سمت فناوری جدید خود است. یکی از این تغییرات، […]