چرا لاستیک خودرو مو دارد؟

به گزارش خبرآنلاین، در واقع زائده‌های روی لاستیک‌های نو هیچ کششی را هنگام رانندگی فراهم نمی‌کنند و تأثیری هم روی صدای تولیدی لاستیک ندارند. باید به این نکته اشاره کنیم که وجود زائده‌ها روی لاستیک هم نشان دهنده سلامت آن نخواهد بود. در واقع برای اطمینان از سلامت لاستیک بهتر است به عمق آج و […]


به گزارش خبرآنلاین، در واقع زائده‌های روی لاستیک‌های نو هیچ کششی را هنگام رانندگی فراهم نمی‌کنند و تأثیری هم روی صدای تولیدی لاستیک ندارند. باید به این نکته اشاره کنیم که وجود زائده‌ها روی لاستیک هم نشان دهنده سلامت آن نخواهد بود. در واقع برای اطمینان از سلامت لاستیک بهتر است به عمق آج و شرایط کلی و تاریخ ساخت لاستیک توجه کنید نه این زائده‌ها. با این تفاسیر ممکن است سؤال کنید پس اگر این زائده‌ها به هیچ دردی نمی‌خورند پس چرا روی لاستیک‌ها وجود دارند؟

به نقل از پدال، با اینکه زائده‌های مو مانند روی لاستیک‌ها فایده‌ای ندارند اما وقتی بحث تولید لاستیک به میان آید، این زائده‌ها یکی از ویژگی‌های کلیدی فرایند ساخت خواهند بود. زائده‌ها که بین اهل‌فن به عنوان خروجی‌های هوا شناخته می‌شود فقط باقی مانده فرایند ساخت لاستیک خودرو هستند. احتمالاً می‌دانید که لاستیک خودرو از طریق قالب‌گیری تزریقی ساخته می‌شود و هر قالب دارای خروجی‌های هواست تا به هوا اجازه دهد از قالب خارج شده و جای آن را لاستیک بگیرد. به منظور اطمینان از پر شدن کامل قالب با ترکیبات موردنیاز، لاستیک تا زمانی که تزریق می‌شود که خود خروجی‌های هوا نیز پر شوند و نتیجه این کار تولید همان زائده‌هایی خواهد بود که هنگام خرید لاستیک نو می‌بینیم. با این وجود اگر به دنبال خرید لاستیک نو هستید بهتر است آن‌ها را به‌صورت جفت تعویض کنید و البته تعویض هر چهار لاستیک بهترین گزینه خواهد بود. با این کار تأثیر منفی روی عملکرد کلی خودرو ایجاد نخواهد شد و همه لاستیک‌ها یک دست خواهند بود.

۵۸۵۸



خبر آنلاین