نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
مسیر ورود شرکتهای استارتاپی به بورس که پیش از این چندان هموار نبود، حالا تسهیل شده و گفته میشود تا پایان امسال قرار است ۶ شرکت در بورس تهران عرضه اولیه شوند. در میان برندهای بزرگ ایرانی که در حوزه اقتصاد دیجیتال فعالیت میکنند دو تا سه برند قرار است بهزودی وارد بورس شوند. این […]
مسیر ورود شرکتهای استارتاپی به بورس که پیش از این چندان هموار نبود، حالا تسهیل شده و گفته میشود تا پایان امسال قرار است ۶ شرکت در بورس تهران عرضه اولیه شوند. در میان برندهای بزرگ ایرانی که در حوزه اقتصاد دیجیتال فعالیت میکنند دو تا سه برند قرار است بهزودی وارد بورس شوند.
این خبر را اواخر آذر ماه محمود گودرزی، مدیرعامل بورس تهران، اعلام کرده بود و بررسیهای زومیت نشان میدهد که در میان شرکتهایی که قرار است تا دو ماه و نیم آینده در بورس پذیرفته شوند، دیجیکالا و دیوار حضور دارند.
حدود ۲۰ روز قبل کافه بازار هم از دریافت نامه پذیرش در فرابورس خبر داده بود و پس از آن، یکتانت هم اعلام کرد که نامه پذیرش را دریافت کرده است. شرکت ارتباطی آواتک و مایکت هم دو استارتاپ دیگری هستند که در بازار نوآفرین فرابورس پذیرفته شدهاند.
احتمالا بهزودی نامه پذیرش شرکت دیجیکالا در بورس نیز ارائه خواهد شد و تا چند روز آینده خبر نهایی آن اعلام میشود. یافتههای زومیت نشان میدهد قدمهای نهایی ورود دیجیکالا در بورس در حال برداشته شدن است و این شرکت احتمالا پس از دریافت نامه پذیرش در بورس در چند روز آینده آماده عرضه اولیه سهام خود خواهد شد.
هرچند پیش از این هم تعدادی از شرکتهای فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال بورسی شده بودند اما شرکت دیجیکالا اولین شرکت استارتاپی کشور خواهد بود که سهامش در تابلوی اصلی بورس عرضه خواهد شد؛ پیش از این، شرکتهای فعال در عرصه اقتصاد دیجیتال در فرابورس یا بازار نوآفرین فرابورس پذیرفته شدهاند.
روابط عمومی دیوار، بهعنوان کسبوکار استارتاپی دیگری که گفته میشود بهزودی در بورس پذیرش خواهد شد، در خصوص روند بورسی شدن این شرکت به زومیت میگوید که هنوز تصمیم قطعی برای ورود به بازار بورس ندارد. روابط عمومی دیوار میگوید:
ما درخواست پذیرش در بورس را دادهایم، هر چند سالهای قبل هم در مجموعه هلدینگ هزاردستان برای کافه بازار و خود هلدینگ درخواستهایی داده بودیم ولی به نتیجه نرسید، این بار هم منتظریم و البته ما نیز در حال بررسی شرایط پذیرش هستیم تا بر این اساس تصمیم بگیریم. – روابط عمومی شرکت دیوار
ما درخواست پذیرش در بورس را دادهایم، هر چند سالهای قبل هم در مجموعه هلدینگ هزاردستان برای کافه بازار و خود هلدینگ درخواستهایی داده بودیم ولی به نتیجه نرسید، این بار هم منتظریم و البته ما نیز در حال بررسی شرایط پذیرش هستیم تا بر این اساس تصمیم بگیریم.
– روابط عمومی شرکت دیوار
نکته مهمی که در خصوص ورود شرکتهایی مثل کافه بازار، دیوار و دیجیکالا به بورس وجود دارد این است که این شرکتها همگی پس از خروج شرکت سرمایهگذاری سرآوا از ترکیب سرمایهداریشان موفق به اخذ پذیرش برای ورود به بورس شدهاند.
۲۰ مرداد ۱۴۰۳ همراه اول ۴۰ درصد از سهام دیجیکالا که در واقع سهام شرکت سرآوا بود، را خرید و این شرکت را از ترکیب سهامداران دیجیکالا خارج کرد. نیمه آبان امسال هم نوبت به فروش سهام سرآوا در هلدینگ هزاردستان رسید تا این شرکت سرمایهگذاری از ترکیب سهامداران شرکتهای زیرمجموعه این هلدینگ، از جمله دیوار و کافهبازار، خارج شود.
بیشتر بخوانید
با این اتفاق شرکتهای استارتاپی که از چند سال پیش درخواست حضور در بورس را داشتند و در صف طویل ورود به بازار بورس مانده بودند حالا از هر زمان دیگری به حضور در بورس و عرضه روی تابلوی بورس نزدیکتر شدهاند و باید دید پس از دریافت نامه پذیرش خود چه تصمیمی خواهند گرفت.
Source link
این مطلب بدون برچسب می باشد.
مایکروسافت اکنون امکان استفاده رایگان از اپلیکیشنهای آفیس را در ویندوز فراهم کرده است، اما این نسخه با تبلیغات همراه بوده و برخی محدودیتها در امکانات آن وجود دارد. به گزارش تکناک، مایکروسافت اخیراً قیمت اشتراک Microsoft 365 را افزایش داده و این تغییر را با افزودن قابلیتهای بیشتر هوش مصنوعی به این سرویس توجیه […]
۶ اسفند ۱۴۰۳ / ۱۹:۰۵ استادان ممتاز دانشگاه صنعتی شریف، دوشنبه ۶ اسفند با حضور محمدرضا عارف، معاون اول رئیسجمهور در محل دانشکده شیمی این دانشگاه معرفی شدند. Source link
حسن دالوند: دکتر محمود سریع القلم در همایش چشم انداز اقتصاد ایران ۱۴۰۴ سخنرانی راهبردی، در ارتباط با جمعبندی اش از جهان پس از ظهور ترامپ، و شکل گیری توسعه آینده جهان، روندهای مسلط بر جهان امروز و آینده را مطرح و خطوط راهبردی آن را روشن کرد. او در سخنانی که فایل تصویری اش […]
حس بویایی میتواند بر انتخابهای غذایی ما تأثیر بگذارد. پژوهشهای جدید نشان دادهاند که ترکیب اطلاعات تغذیهای با رایحههای خاص میتواند برداشت افراد را از مواد غذایی تغییر دهد. این یافتهها میتوانند مسیر تازهای برای بهبود عادات غذایی و تشویق به مصرف مواد غذایی سالمتر باز کنند. به گزارش ایسنا، امروزه، بسیاری از افراد هنگام […]