نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
با افزایش روزافزون خودروهای مجهز به سیستمهای کمکراننده در جادهها، نگرانیها درباره ایمنی این فناوری نیز رو به فزونی گذاشته است. این سیستمها که قرار است رانندگی را ایمنتر کنند، به نظر میرسد در برخی موارد باعث حواسپرتی رانندگان شده و احتمال وقوع تصادفات را افزایش میدهند. به گزارش سرویس اخبار فناوری رسانه تکنولوژی تکنا، […]
با افزایش روزافزون خودروهای مجهز به سیستمهای کمکراننده در جادهها، نگرانیها درباره ایمنی این فناوری نیز رو به فزونی گذاشته است. این سیستمها که قرار است رانندگی را ایمنتر کنند، به نظر میرسد در برخی موارد باعث حواسپرتی رانندگان شده و احتمال وقوع تصادفات را افزایش میدهند.
به گزارش سرویس اخبار فناوری رسانه تکنولوژی تکنا، مطالعه جدید موسسه بیمه برای ایمنی بزرگراه (IIHS) نشان میدهد که اجازه دادن به رانندگان برای کنترل فرمان در حین استفاده از سیستمهای پیشرفته کمکراننده (ADAS)، میتواند به حفظ هوشیاری آنها کمک کند. در این مطالعه مشخص شد رانندگانی که خودروهایشان قابلیت کنترل مشترک فرمان و سیستم خودکار را داشتند، کمتر تمایل به بیتوجهی داشتند.
بسیاری از رانندگان تفاوت بین سیستمهای کمکراننده و سیستمهای رانندگی خودکار را به خوبی درک نمیکنند. همین امر باعث میشود آنها به این سیستمها بیش از حد اعتماد کنند و در نتیجه، هوشیاری خود را از دست بدهند. رانندگان به سرعت به این سیستمها عادت کرده و انتظار دارند که خودرو به طور کامل تحت کنترل سیستم باشد. این اعتماد بیش از حد، زمان واکنش راننده در شرایط اضطراری را کاهش میدهد. همچنین با آزاد شدن دستهای راننده، امکان انجام کارهای دیگری مانند استفاده از تلفن همراه افزایش مییابد که این خود یکی از عوامل اصلی حوادث رانندگی است.
نتایج مطالعه IIHS نشان میدهد که اجازه دادن به رانندگان برای انجام اصلاحات جزئی در فرمان، باعث افزایش هوشیاری آنها میشود. این به این معنی است که رانندگان همچنان درگیر فرآیند رانندگی هستند و در صورت بروز هرگونه اتفاق غیرمنتظره، سریعتر واکنش نشان میدهند. با توجه به اهمیت این موضوع، نهادهای نظارتی مانند اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه (NHTSA) به دنبال راهکارهایی برای کاهش خطرات ناشی از سیستمهای کمکراننده هستند. این نهاد از خودروسازان خواسته است تا هرگونه حادثهای که در ارتباط با این سیستمها رخ میدهد را گزارش کنند.
سیستمهای کمکراننده اگرچه میتوانند رانندگی را راحتتر کنند، اما استفاده نادرست از آنها میتواند به خطرات جدی منجر شود. برای کاهش این خطرات، لازم است که هم خودروسازان و هم رانندگان به اهمیت نقش انسان در رانندگی آگاه باشند و از این سیستمها به عنوان مکمل و نه جایگزین برای مهارتهای رانندگی استفاده کنند.
Source link
این مطلب بدون برچسب می باشد.
با توجه به دانش ما دربارهی کهکشانها و تشکیل ستارگان، تصور میشد حلقهی غبار محل تولد ستارگان جدید باشد. همچنین، احتمال داده میشد بخش مرکزی کهکشان مانند بسیاری از کهکشانهای دیگر یک برآمدگی از ستارگان شبیه به کهکشانهای دیگر داشته باشد. اما تصویر تلسکوپ جیمز وب داستان متفاوتی را بازگو میکند. تصویری که از آن […]
استرالیا در حال وضع قانون سختگیرانهای است که ممنوعیت استفاده از شبکههای اجتماعی را برای افراد کوچکتر از ۱۶ سال بهدنبال دارد. به گزارش تکناک، ممنوعیت استفاده از شبکههای اجتماعی برای کودکان کوچکتر از ۱۶ سال در استرالیا پساز تصویب در سنای این کشور به قانون تبدیل خواهد شد. این تصمیم که یکی از سختترین […]
واتساپ، یکی از محبوبترین اپلیکیشنهای پیامرسان، قابلیت جدیدی را معرفی کرده است که به کاربران اجازه میدهد پیامهای صوتی را به متن تبدیل کنند. این ویژگی جدید که “رونوشت پیامهای صوتی” نام دارد، به کاربران کمک میکند تا حتی در شرایطی که امکان گوش دادن به پیامهای صوتی وجود ندارد، محتویات آنها را بخوانند. به […]
به گزارش خبرآنلاین، حمید فتاحی رئیس سازمان رگولاتوری در خصوص احتمال افزایش تعرفههای ارتباطی، اظهار کرد: این موضوع ذینفعان مختلفی دارد و مهمترین بخش آن کاربران هستند. وزیر ارتباطات نیز بر اهمیت توجه به حقوق کاربران تأکید دارند از سوی دیگر، اپراتورها برای توسعه شبکه و سرمایهگذاری با مشکلاتی روبهرو هستند. ایجاد تعادل میان این […]