نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
گوگل فناوری جدیدی به نام SynthID Text منتشر کرده است که متنهای تولیدشده با هوش مصنوعی را با واترمارک از متون نوشتهشده انسانی مشخص میکند. بهگزارش تکناک، گوگل بهتازگی فناوری SynthID Text خود را بهصورت عمومی دردسترس قرار داده است. این فناوری گوگل به توسعهدهندگان امکان میدهد تا متنهای تولیدشده با مدلهای هوش مصنوعی را […]
گوگل فناوری جدیدی به نام SynthID Text منتشر کرده است که متنهای تولیدشده با هوش مصنوعی را با واترمارک از متون نوشتهشده انسانی مشخص میکند.
بهگزارش تکناک، گوگل بهتازگی فناوری SynthID Text خود را بهصورت عمومی دردسترس قرار داده است. این فناوری گوگل به توسعهدهندگان امکان میدهد تا متنهای تولیدشده با مدلهای هوش مصنوعی را واترمارک و شناسایی کنند. این ابزار را از پلتفرم Hugging Face و Responsible GenAI Toolkit بهروزشده گوگل میتوان دانلود کرد.
گوگل با انتشار توییتی در شبکه اجتماعی X اعلام کرده است:
ابزار واترمارکینگ SynthID Text خود را بهصورت منبعباز منتشر میکنیم. این ابزار بهرایگان دردسترس توسعهدهندهها و کسبوکارها قرار گرفته است تا به آنها در شناسایی محتوای تولیدشده با هوش مصنوعی کمک کند.
تککرانچ مینویسد این فناوری با استفاده از مدلهای تولید متن کار میکند که بهصورت توکنبهتوکن پیشبینی میکنند. برای مثال، وقتی درخواست «میوه موردعلاقه شما چیست؟» مطرح میشود، این مدلها پیشبینی میکنند کدام توکن که میتواند یک کاراکتر یا یک کلمه باشد، احتمالاً بعد از دیگری قرار میگیرد. SynthID Text با تغییر احتمال وقوع توکنها در توزیع آنها، اطلاعات اضافی را به این توزیع اضافه میکند.
این فناوری از بهار امسال در مدلهای جمنای گوگل ادغام شده است و طبق ادعای گوگل، کیفیت و دقت یا سرعت تولید متن را بهخطر نمیاندازد. این ابزار حتی روی متنی که بریده یا پارافریز یا تغییریافته نیز کار میکند. بااینحال، گوگل اذعان کرده است که روش واترمارکینگ آن با محدودیتهایی روبهروست. برای مثال، عملکرد این ابزار در متون کوتاه و بازنویسیشده یا ترجمهشده یا پاسخ به پرسشهای واقعی چندان مناسب نیست.
گوگل، تنها شرکتی نیست که روی تکنولوژی واترمارککردن متنهای تولیدشده با هوش مصنوعی کار میکند. شرکت OpenAI نیز سالها است که روی روشهای واترمارکینگ تحقیق میکند؛ اما بهدلیل ملاحظات فنی و تجاری، انتشار آنها را بهتعویق انداخته است.
تکنیکهای واترمارکینگ متن درصورت پذیرش گسترده، میتوانند به مقابله با تشخیصدهندههای هوش مصنوعی نادرست کمک کنند که مقالات و نوشتههایی را به اشتباه تشخیص میدهند که با صدای عمومیتری نوشته شدهاند. بااینحال، سؤال اصلی این است که آیا این تکنیکها بهطور گسترده پذیرفته خواهند شد و استاندارد یا تکنولوژی پیشنهادی سازمانی بر سازمان دیگری غلبه خواهد کرد؟
Source link
این مطلب بدون برچسب می باشد.
به گزارش خبرآنلاین، در بیشتر این حکاکیها، نقوشی از انسان، پستانداران، پرندگان، هزارپاها و شکلهای هندسی مشاهده میشوند؛ اما بزرگترین نقوش یافتشده مارها بودند که عرض برخی از این حکاکیها تا ۴۲ متر میرسد. ریریس درباره دلیل اهمیت مارها در این حکاکیها گفته است: «در اسطورههای مردم بومی اورینوکو، مارهای آناکوندا و بوآ نقش پررنگی […]
دادههای جدید نشان میدهد که سروصدای موشک استارشیپ اسپیس ایکس بسیار فراتر از حداکثر سطح نویز پیشبینی شده است و غرش صوتی بسیار قدرتمند تولیدشده دراثر برخاست آن، میتواند به ساختمانهای واقع در محلههای مسکونی پرجمعیت در نزدیکی محل پرتاب موشک در تگزاس جنوبی، آسیب برساند. اندازهگیریها از صدای واقعی و فشار هوای تولیدشده توسط […]
واتساپ قابلیت جدیدی را ارائه کرده است که به کاربران اجازه میدهد پیامهای صوتی را به متن تبدیل کنند. به گزارش تکناک، این ویژگی جدید به کاربران کمک میکند تا به سرعت محتوای پیامهای صوتی را بخوانند، حتی در محیطهایی که امکان گوش دادن به پیام وجود ندارد. واتساپ بهتازگی از عرضه قابلیت جدیدی برای […]
سامسونگ بهتازگی اعلام کرده که بهروزرسانی جدید One UI 6 Watch برای طیف وسیعی از ساعتهای هوشمند گلکسی در دسترس قرار خواهد گرفت. این بهروزرسانی که از امروز برای برخی مدلها آغاز شده، ویژگیهای جدید و بهبودهای قابل توجهی را به ارمغان میآورد. چه مدلهایی این بهروزرسانی را دریافت میکنند؟ اگر شما مالک یکی از مدلهای سری […]