یوتیوب وارد بازی هدیه دیجیتال می‌شود

یوتیوب با معرفی قابلیت جدیدی، به دنیای هدایای دیجیتال قدم گذاشته است. به‌زودی کاربران خواهند توانست با خرید جواهرات از سازندگان محتوای زنده حمایت مالی کنند. به گزارش تک‌ناک، یوتیوب ویژگی جدیدی معرفی کرده است که کاربران می‌توانند از آن برای ارسال هدایا به سازندگان دلخواهشان در پخش‌های زنده استفاده کنند. این ویژگی که با […]


یوتیوب با معرفی قابلیت جدیدی، به دنیای هدایای دیجیتال قدم گذاشته است. به‌زودی کاربران خواهند توانست با خرید جواهرات از سازندگان محتوای زنده حمایت مالی کنند.

به گزارش تک‌ناک، یوتیوب ویژگی جدیدی معرفی کرده است که کاربران می‌توانند از آن برای ارسال هدایا به سازندگان دلخواهشان در پخش‌های زنده استفاده کنند. این ویژگی که با نام «جواهرات» (Jewels) شناخته می‌شود، به کاربران امکان می‌دهد تا جواهراتی بخرند و آن‌ها را برای ارسال هدیه به سازندگان محبوب خود در زمان پخش زنده تبادل کنند.

این ویژگی مشابه سیستم هدیه‌دادن پخش زنده در تیک‌تاک است و در رویداد سپتامبر Made on YouTube معرفی شد. در‌حال‌حاضر، این قابلیت در ایالات متحده برای سازندگان واجد‌شرایط در برنامه شریک یوتیوب در حال راه‌اندازی است و به‌زودی در دسترس کاربران بیشتری قرار خواهد گرفت.

به نقل از ورج، این سیستم مشابه هدیه‌دادن در پخش زنده تیک‌تاک است که در آن کاربران سکه می‌خرند تا آن‌ را برای پخش‌کنندگان ارسال کنند. در یوتیوب، هدیه‌هایی که کاربران به پخش‌کنندگان زنده ارسال می‌کنند، روی صفحه‌نمایش ظاهر می‌شود و آن را به درآمد آن‌ها موسوم به یاقوت اضافه می‌کند. هر یاقوت معادل یک سنت است. یوتیوب اعلام کرده است که سهم ثابت از درآمد برای این ویژگی وجود ندارد؛ زیرا قیمت جواهرات ممکن است بر‌اساس تبلیغات تغییر کند؛ بنابراین، میزان یاقوت‌های کسب‌شده می‌تواند در طول زمان متفاوت باشد.

ویژگی جواهرات یوتیوب
ویژگی هدیه دادن تیک‌تاک در یوتیوب

به‌منظور پشتیبانی از این ویژگی جدید، یوتیوب قصد دارد در سه ماه آینده برای درآمد سازندگان واجد‌شرایط پاداش ۵۰ درصدی در نظر بگیرد؛ به‌طوری‌که این پاداش می‌تواند تا سقف ۱,۰۰۰ دلار اضافی در ماه باشد.

این قابلیت فقط برای پخش‌های عمودی زنده مستقیم در یوتیوب یا ازطریق نرم‌افزارهای پخش شخص ثالث فعال است و بینندگان فققط می‌توانند هدایا را زمانی ارسال کنند که از اپلیکیشن موبایل یوتیوب استفاده می‌کنند. همچنین، پس‌از فعال‌سازی قابلیت هدیه‌دادن برای حساب سازنده ویدئو، او دیگر نمی‌تواند سوپراستیکرهای یوتیوب را از طرفدارانش دریافت کند.

یوتیوب احتمالاً موفقیت ویژگی هدیه‌دادن تیک‌تاک را مشاهده کرده است. در تیک‌تاک، این ویژگی برای برخی کاربران به‌شدت اعتیادآور شده است. به‌عنوان مثال، یکی از کاربران تمام ارثیه خود را صرف خرید سکه و هدیه‌دادن به پخش‌کنندگان کرده است. همچنین، فردی دیگر مبلغ ۳۰۰,۰۰۰ دلار از کلیسا دزدید و آن را برای خرید سکه‌های دیجیتال مصرف کرد. به نظر می‌رسد که یوتیوب قصد دارد با معرفی این ویژگی جدید و آزمایش قابلیت‌های مشابه فید بی‌پایان تیک‌تاک، به رقابت با این پلتفرم ادامه و تجربه‌ای جدید و جذاب برای کاربران خود ارائه دهد.



منبع: تکنک