نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سال ۲۰۲۴ سال جذابی برای علاقهمندان به خودرو بود زیرا بسیاری از سازندگان مشهور سوپراسپرت، مدلهای جدید و نفسگیری را معرفی کردند؛ اما همانطور که انتظار میرود، خودروهای اینچنینی اصلاً ارزان نیستند. به نقل از پدال، در ادامه قصد داریم با گرانترین خودروهایی که طی سال گذشته معرفی شدند آشنا شویم. […]
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سال ۲۰۲۴ سال جذابی برای علاقهمندان به خودرو بود زیرا بسیاری از سازندگان مشهور سوپراسپرت، مدلهای جدید و نفسگیری را معرفی کردند؛ اما همانطور که انتظار میرود، خودروهای اینچنینی اصلاً ارزان نیستند.
به نقل از پدال، در ادامه قصد داریم با گرانترین خودروهایی که طی سال گذشته معرفی شدند آشنا شویم.
قیمت: ۲.۱ میلیون دلار
مدت زیادی از خاتمهٔ تولید P۱ میگذرد و مکلارن بالاخره جانشین آن را با نام W۱ رونمایی کرد. این نام از قهرمانی جهان (World Championship) مکلارن گرفته شده که اولین بار در سال ۱۹۷۴ به دست آمد و در سال ۲۰۲۴ نیز تکرار شد. W۱ در قبال قیمت بیش از ۲ میلیون دلاری خود، ویژگیهای فوقالعادهای مثل پیشرانهٔ V۸ توئین توربوی جدید هیبریدی با نزدیک به ۱۳۰۰ اسب بخار قدرت، سیستم تعلیق برگرفته از فرمول یک، وزن خشک ۱۳۹۹ کیلوگرم و حداکثر سرعت ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت را ارائه میکند. اینها همهٔ چیزهایی هستند که ما از نسل جدید هایپرکار مکلارن میخواستیم.
شرکت طراحی افسانهای برتونه پس از مدتها بیخبری، در سال ۲۰۲۴ هایپرکار GB۱۰۰ را معرفی کرد. این خودرو به یک پیشرانهٔ ۵.۲ لیتری V۱۰ توئین توربو با بیش از ۱۱۰۰ اسب بخار قدرت مجهز است و میتواند به حداکثر سرعت ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. GB۱۱۰ همچنین ظرف تنها ۱۲.۹ ثانیه از صفر به سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت میرسد. طراحی این ماشین ترکیبی از عناصر دههٔ ۵۰ تا ۷۰ و ادای احترام به سوپرکارهای اخیر لامبورگینی و مکلارن است. همچنین به گفتهٔ برتونه، GB۱۱۰ اولین سوپرکاری خواهد بود که میتواند با سوخت حاصل از زبالههای پلاستیکی کار کند. از این ماشین تنها ۳۳ دستگاه ساخته خواهد شد.
قیمت: ۲.۳ میلیون دلار
اینکه نیروگاه منحصربهفرد W۱۲ بنتلی کنار گذاشته شده هنوز هم دردناک است. این موتور فوقالعاده طی دو دههٔ گذشته زیر کاپوت تمام محصولات بنتلی قرار گرفت که آخرین آنها مدل ویژه و تولید محدود بتور بود. این خودرو که در دو نسخهٔ کوپه و کانورتیبل ساخته شد، به قویترین نسخهٔ موتور W۱۲ مجهز است که به لطف توربوشارژرها و اینترکولرهای ارتقاءیافته، ۷۵۰ اسب بخار قدرت تولید میکند و بتور را به حداکثر سرعت ۳۳۵ کیلومتر بر ساعت میرساند. البته خریداران کمی بتور را به چنین سرعتی میرسانند و بیشتر از راحتی و جلبتوجه آن در جاهایی مثل پبل بیچ و موناکو لذت خواهند برد.
قیمت: ۲.۵ میلیون دلار
والیانت جدیدترین سوپراسپرت ویژه و تولید محدود آستونمارتین است که بر اساس مدل والور و به درخواست فرناندو آلونسو، رانندهٔ تیم فرمول یک آستونمارتین ساخته شده است. والیانت با کیت بدنهٔ اغراقآمیز و بال بزرگی در عقب، بسیار تهاجمیتر از والور به نظر میرسد. زیر کاپوت والیانت هم نسخهای قدرتمند از پیشرانهٔ V۱۲ توئین توربوی آستونمارتین قرار گرفته است که ۷۴۵ اسب بخار قدرت تولید میکند و به یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی متصل است که مکانیسم و اتصالاتی قابلمشاهده دارد. آستون هیچ عددی در مورد پرفورمنس این خودرو منتشر نکرده است ولی میدانیم که تنها ۳۸ دستگاه از آن ساخته خواهد شد.
قیمت: ۲.۶۵ میلیون دلار
F۵ بهعنوان اولین هایپرکاری که بهطور کامل توسط خود هنسی ساخته شده و برخلاف مدل قبلی از شاسی لوتوس استفاده نمیکند، تاکنون در نسخههای مختلفی معرفی شده که جدیدترین آنها F۵-M نام دارد. ویژگی منحصربهفرد این نسخه، استفاده از گیربکس دستی برای انتقال نیروی عظیم بیش از ۱۸۰۰ اسب بخاری پیشرانهٔ ۶.۶ لیتری V۸ توئین توربو است. معمولاً انتقال چنین نیروی عظیمی به گیربکسهای اتوماتیک قدرتمند و پیشرفته واگذار میشود ولی هنسی مصمم بود تا هایپرکاری با گیربکس دستی تولید کند. بدین منظور، هنسی از شرکت ایتالیایی CIMA کمک گرفته است که در این زمینه تخصص دارد. از ونوم F۵-M تنها ۱۲ دستگاه ساخته میشود.
قیمت: ۳.۱ میلیون دلار
در سال ۲۰۲۴ سرانجام توانستیم جانشین لافراری افسانهای را ببینیم. ساخت جانشینی مناسب برای افسانههایی مثل لافراری و انزو هرگز کار آسانی نیست ولی اگر تنها یک شرکت باشد که بتواند از پس این کار برآید، فراری است. نتیجهٔ تلاشهای مردان مارانلو، هایپرکاری با ظاهر تهاجمی و دماغهای شبیه به دودیچی چیلیندری است که حس مکیده شدن به زمین را به بیننده میدهد. شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت ۲.۱۵ ثانیه هم یکی دیگر از ویژگیهای قابلتوجه F۸۰ است. البته نمیتوان انکار کرد که موتور V۶ جدید این خودرو هیجان و جذابیت پیشرانهٔ V۱۲ هایپرکارهای پیشین فراری را ندارد.
قیمت: ۳.۳ میلیون دلار
تمام خودروهایی که پاگانی تولید میکند یک اثر هنری هستند و یوتوپیا رودستر هم از این قاعده مستثنی نیست. به لطف ترفندهای کاهش وزن، وزن ۱۲۸۰ کیلوگرمی این یوتوپیا رودستر با نسخهٔ کوپه یکسان است. برای زمانی که هوا بارانی میشود نیز میتوان از سقف فلزی جمع شونده استفاده کرد یا سراغ سقف پارچهای رفت که در چمدانی در داخل خودرو برای مواقع اضطراری تعبیه شده است. در سینهٔ این خودرو همان نیروگاه V۱۲ توئین توربوی یوتوپیا کوپه قرار گرفته است که در اینجا هم همان ۸۶۴ اسب بخار قدرت را تولید میکند. برای انتقال این نیرو هم گیربکسهای دستی یا اتوماتیک قابل انتخاب خواهد بود.
قیمت: ۴.۶ میلیون دلار
توربیون جدیدترین شاهکار بوگاتی است که این بار زیر نظر ریمک توسعه پیدا کرده است. بااینحال، شرکت کروات بجای استفاده از قوای محرکهٔ تمام الکتریکی، تصمیم گرفت همچنان به پیشرانهٔ بنزینی باشکوه ۱۶ سیلندری که بخشی جداییناپذیر از هویت بوگاتی است وفادار بماند. البته این یک موتور کاملاً جدید V۱۶ است که جایگزین W۱۶ قبلی شده و با سه موتور الکتریکی همراهی میشود. به گفتهٔ بوگاتی، این هایپرکار جدید با وجود قدرت دیوانهوار ۱۸۰۰ اسب بخاری، قابلاستفادهتر از شیرون خواهد بود. نشستن روی صندلی رانندهٔ توربیون و خیره شدن به آمپرهای مسحورکنندهٔ آن، تجربهای است که برای بسیاری از ثروتمندان جهان ارزش پرداخت ۴.۶ میلیون دلار را خواهد داشت.
قیمت: ۶.۵ میلیون دلار
در فستیوال سرعت گودوود ۲۰۲۴ شاهد معرفی یکی از هیجانانگیزترین خودروهای سال بودیم. RB۱۷، جدیدترین دستپروردهٔ طراح افسانهای فرمول یک، آدریان نیوی، یک هایپرکار مخصوص پیست است که فقط در ۵۰ دستگاه ساخته میشود. RB۱۷ در عین الهام گرفتن از موتوراسپرت، از ویژگیهایی مثل بالههای جانبی انعطافپذیر و دیفیوزر دوتایی هم بهره میبرد که در فرمول یک ممنوع شدهاند. RB۱۷ که تنها ۹۰۰ کیلوگرم وزن دارد، از یک پیشرانهٔ V۱۰ تنفس طبیعی ساخت کاسورث با ردلاین ماورایی ۱۵ هزار rpm استفاده میکند که با همراهی یک موتور الکتریکی، ۱۲۰۰ اسب بخار قدرت را در اختیار راننده قرار میدهد. این ویژگیها اما هرگز ارزان به دست نمیآیند و RB۱۷ با قیمت حدود ۶.۵ میلیون دلار، یکی از گرانترین هایپرکارهای تاریخ محسوب میشود.
و سرانجام به گرانترین خودروی سال ۲۰۲۴ رسیدیم که حتی از مجموع قیمت تمام خودروهای قبلی این لیست هم گرانتر است! حتی تصور پرداخت ۳۱ میلیون دلار برای خرید یک خودرو هم دشوار خواهد بود وقتی میتوان با همین رقم، ۹ خودروی بسیار خاص و منحصربهفرد خرید. بااینحال، آرکادیا دراپتیل هرگز یک رولزرویس معمولی نیست. چوبکاری کابین این خودرو ۸ هزار ساعت زمان برده است و صفحهٔ ساعت روی داشبورد پیچیدهترین صفحهای است که تاکنون برای یک رولزرویس ساخته شده است. طراحی این صفحهٔ ساعت بهتنهایی دو سال طول کشیده و نصب آن در جای خود پنج ماه زمان برده است. این ویژگی در کنار قطعات بیشمار دستساز دیگر، قیمت باورنکردنی دراپتیل را کمی قابلدرکتر میکند.
۲۲۷۳۲۲
خبر آنلاین
این مطلب بدون برچسب می باشد.
بیستمین رویداد رقابتهای استارتاپی دانشگاه علم و صنعت ایران، به منظور رونمایی از دانشنامه استارتاپهای دارای زمینه خلاقیت و نوآوری توسط معاونت فناوری، نوآوری و کارآفرینی دانشگاه علم و صنعت برگزار شد. به گزارش ایسنا، این رویداد بیستمین رقابت استارتاپی دانشگاه به شمار میرود و در آن استارتاپهایی از دانشگاههای علم و صنعت ایران، شریف، تهران […]
تینا مزدکی_QUADCOIL، کدی پیشگامانه است که طراحی آهنرباهای استلراتور را ساده کرده و تضمین میکند که شکل پلاسماها برای ساخت در دنیای واقعی عملی باشد. برخلاف روشهای سنتی، این کد بهسرعت پیچیدگی آهنرباها را پیشبینی کرده و زمان و تلاش لازم را کاهش میدهد. با ادغام محدودیتهای مهندسی در مراحل اولیه، QUADCOIL مسیر دستیابی به […]
به گزارش خبرآنلاین، گزارش اندیشکده انرژی Ember، نشان میدهد که استفاده از زغالسنگ به پایینترین سطح خود رسیده و تنها ۱۵ درصد از تولید برق آمریکا را تشکیل میدهد، در حالی که ترکیب انرژیهای خورشیدی و بادی به ۱۷ درصد رسیده است. به نقل از شهرسختافزار، در حالی که دولت فدرال تحت رهبری دولت ترامپ […]
گوگل پلی در ابتدا با نام اندروید مارکت و در سال ۲۰۰۸ منتشر شد. پس از سالها با بروز تغییرات گسترده، در حال حاضر میتوان گوگل پلی را منبع اصلی دسترسی به برنامهها، بازیها، کتابها، فیلمها و… بشمار آورد. با این حال مهمترین بخش این اپلیکیشن، پلی استور است. میتوانید از طریق پلی استور که […]