نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
بهتازگی نتایج فروش جهانی پورشه در سال ۲۰۲۴ منتشر شده است و این نتایج تصویری دوگانه از عملکرد این خودروساز آلمانی را به نمایش میگذارد. درحالیکه فروش کلی با کاهشی ۳ درصدی به ۳۱۰,۷۱۸ دستگاه رسیده است، خودروهای بنزینی این شرکت با استقبال چشمگیری مواجه شدهاند. این تضاد بهویژه در مقایسه با فروش ناامیدکنندهی خودروهای […]
بهتازگی نتایج فروش جهانی پورشه در سال ۲۰۲۴ منتشر شده است و این نتایج تصویری دوگانه از عملکرد این خودروساز آلمانی را به نمایش میگذارد. درحالیکه فروش کلی با کاهشی ۳ درصدی به ۳۱۰,۷۱۸ دستگاه رسیده است، خودروهای بنزینی این شرکت با استقبال چشمگیری مواجه شدهاند. این تضاد بهویژه در مقایسه با فروش ناامیدکنندهی خودروهای برقی پورشه، بهخصوص مدل تایکان، بسیار مشهود است.
یکی از نکات برجستهی گزارش Motor1، عملکرد خیرهکنندهی مدل کاین محسوب میشود که با افزایش ۱۸ درصدی فروش و تحویل ۱۰۲,۸۸۹ دستگاه به مشتریان در سراسر جهان، به پرفروشترین مدل پورشه در سال ۲۰۲۴ تبدیل شد. این موفقیت را میتوان به عرضه مدل فیسلیفتشده این خودرو در سال ۲۰۲۳ نسبت داد.
در مقابل، فروش مدل تایکان با افت ۴۹ درصدی به تنها ۲۰,۸۳۶ دستگاه رسید. پورشه دلیل این کاهش چشمگیر را به فیسلیفت میانی این مدل و روند کندتر از حد انتظار پذیرش خودروهای برقی نسبت میدهد.
شرکت پورشه اذعان کرد که درباره سرعت رشد بازار خودروهای برقی بیشازحد خوشبین بوده است و حتی احتمال استفاده از موتورهای بنزینی در خودروهایی را مطرح میکند که در ابتدا قرار بود کاملاً برقی باشند.
در همین حال، فروش نسل دوم مدل برقی ماکان با فروش ۱۸,۲۷۸ دستگاه شروع موفقی را تجربه کرده است؛ هرچند عرضه آن از اواخر سپتامبر (مهر ۱۴۰۳) آغاز شد. بااینهمه، این مدل راه دشواری را برای جبران فروش ۶۴,۵۱۷ دستگاه بنزینی نسل قبل خود در پیش دارد؛ مدلی که فروشش بهدلیل قوانین جدید امنیت سایبری از بازار اروپا، بهطور کامل از بین رفت.
در بخش خودروهای اسپرت، مدل ۹۱۱ با افزایش ۲ درصدی فروش به ۵۰,۹۴۱ دستگاه و مدلهای باکستر با افزایش ۱۵ درصدی به ۲۳,۶۷۰ دستگاه رسیدند. در این میان، بهویژه عملکرد ۷۱۸ مهم است؛ زیرا این مدل نیز مانند نسل اول ماکان بهدلیل قوانین امنیت سایبری از بازار اروپا حذف شد. این موفقیت در حالی رقم خورد که زمزمههایی مبنیبر توقف تولید این مدلها و جایگزینی آنها با مدلهای برقی به گوش میرسد.
مقالههای مرتبط
فروش مدل پانامرا نیز با کاهش ۱۳ درصدی به ۲۹,۵۸۷ دستگاه رسید که پورشه دلیل آن را کاهش تقاضا در چین عنوان کرد؛ بازاری که همچنان به سدانها علاقه زیادی نشان میدهد. بهطور کلی، سال ۲۰۲۴ برای پورشه در چین سال موفقی نبود و فروش کلی این شرکت در این کشور با کاهش ۲۸ درصدی مواجه شد.
با این شرایط در سایر مناطق جهان، تقاضا برای خرید خودروهای پورشه افزایش یافته بود؛ اما این افزایش نیز نتوانست کاهش شدید فروش در چین را جبران کند. این آمار نشان میدهد که پورشه با مشکلات جدی درزمینه فروش خودروهای برقی و رقابت در بازار چین روبهرو است و باید استراتژیهای خود را با تغییرات دنیای خودرو هماهنگ کند.
Source link
این مطلب بدون برچسب می باشد.
ماه روز گذشته در روشنترین حالت خود، از مقابل مریخ گذشت و یک صحنه زیبای آسمانی را به نمایش گذاشت. به گزارش ایسنا، ماه گاهی مریخ را در بر میگیرد، اما این پدیده فقط در موارد نادر رخ میدهد که ماه از مقابل مریخ حرکت میکند. به نقل از ناسا، این اتفاق که دیروز رخ […]
مازراتی، نامی که با لوکس بودن و عملکرد بالا در صنعت خودروسازی گرهخورده، در سالهای اخیر با چالشهایی جدی در زمینهی فروش و سودآوری روبهرو شده است. گزارشها حاکی از آن است که فروش این برند ایتالیایی در سال ۲۰۲۴ با افت بیش از ۵۰ درصدی مواجه شده و بهتبع آن، درآمد این شرکت نیز […]
معاون پژوهشکده فناوری سلامت دانشگاه صنعتی امیرکبیر از تشکیل دبیرخانه دائمی حسابرسی فناوری اطلاعات در این پژوهشکده خبر داد و گفت: از تمامی ایدههای فناورانه حوزه سلامت و بانکها که قابلیت تبدیل شدن به محصول تجاری را داشته باشد، حمایت میکنیم. به گزارش ایسنا، دکتر مصطفی بهمن آبادی در سمپوزیوم حسابرسی فناوری اطلاعات و رونمایی […]
به تازگی در اتحادیه اروپا یک پروژه نوآورانه برای بازتعریف مدیریت زبالههای هستهای آغاز شده است. به گزارش تکناک، این پروژه که تحت عنوان MaLaR شناخته میشود، از روشهای جداسازی پیشرفته برای بررسی قابلیت بازیافت زبالههای هستهای بهره میبرد. این ابتکار سهساله با پشتیبانی مالی به ارزش ۲.۳ میلیون یورو، متخصصانی از آلمان، فرانسه، سوئد […]