نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
مازراتی، نامی که با لوکس بودن و عملکرد بالا در صنعت خودروسازی گرهخورده، در سالهای اخیر با چالشهایی جدی در زمینهی فروش و سودآوری روبهرو شده است. گزارشها حاکی از آن است که فروش این برند ایتالیایی در سال ۲۰۲۴ با افت بیش از ۵۰ درصدی مواجه شده و بهتبع آن، درآمد این شرکت نیز […]
مازراتی، نامی که با لوکس بودن و عملکرد بالا در صنعت خودروسازی گرهخورده، در سالهای اخیر با چالشهایی جدی در زمینهی فروش و سودآوری روبهرو شده است. گزارشها حاکی از آن است که فروش این برند ایتالیایی در سال ۲۰۲۴ با افت بیش از ۵۰ درصدی مواجه شده و بهتبع آن، درآمد این شرکت نیز به همین میزان کاهش یافته است. این وضعیت بحرانی، مدیرعامل جدید مازراتی یعنی سانتو فیچیلی را با مأموریتی دشوار روبهرو کرده است؛ احیای برند مازراتی و بازگرداندن آن به مسیر سوددهی.
یکی از مهمترین چالشهای مازراتی، نارضایتی نمایندگیهای فروش از نحوه مدیریت پیشین است. این موضوع که در برخی دیگر از برندهای زیرمجموعه استلانتیس نیز مشاهده میشود، نیازمند توجه ویژه و ترمیم روابط دارد. فیچیلی بر این باور است که بازسازی این روابط، گامی اساسی در جهت بهبود وضعیت مازراتی خواهد بود.
علاوهبر مشکلات داخلی، مازراتی در زمینهی بازاریابی نیز با ناکارآمدیهایی روبهرو بوده است؛ بهطوریکه فیچیلی اذعان داشت که تلاشهای بازاریابی قبلی نتایج مطلوبی نداشته و بههمیندلیل، برنامههایی برای بازنگری و اجرای استراتژیهای جدید در این زمینه در دست اقدام است. بهعنوانمثال، برنامهریزی برای راهاندازی مجدد مدل گرن کابریو که در فوریه ۲۰۲۴ معرفی شد، نشان از عزم این شرکت برای بهبود وضعیت بازاریابی دارد.
کاهش فروش و درآمد، تنها مشکل مازراتی نیست. گزارشها همچنین از اختلال در تولید خودروهای الکتریکی این شرکت خبر میدهند. این موضوع، باتوجهبه اهمیت روزافزون خودروهای برقی در بازار جهانی، میتواند چالشهای بیشتری را برای مازراتی ایجاد کند.
فیچیلی برای مقابله با این چالشها، برنامهای جامع درنظر گرفته است. تشکیل تیمی قوی برای افزایش رقابتپذیری مازراتی، بررسی امکان کاهش قیمتها و کاهش هزینههای داخلی از جمله این برنامهها محسوب میشود. بااینحال، فیچیلی انتظار ندارد که این تلاشها بهزودی نتیجه دهد. او پیشبینی میکند که سال ۲۰۲۵ نیز سالی دشوار برای مازراتی خواهد بود و انتظار سودآوری تا سال ۲۰۲۶ را ندارد.
مقالههای مرتبط
فیچیلی باوجود چالشهای موجود، به آیندهی مازراتی بسیار خوشبین است. به عقیدهی او، باتکیهبر میراث غنی و اجرای برنامههای دقیق، میتوان آتش اشتیاق به این برند را دوباره شعلهور کرد. بااینحال، فیچیلی انتظار ندارد که مازراتی تا پیشاز سال ۲۰۲۶ به سودآوری برسد. این نشان میدهد که مدیرعامل جدید، دیدگاهی واقعبینانه نسبتبه وضعیت فعلی دارد و برای بهبود اوضاع، برنامهای بلندمدت را درنظر گرفته است.
بنابر گزارش Auto Car، احیای مازراتی نیازمند تلاش هماهنگ در بخشهای مختلف از جمله بازاریابی، تولید و احیای روابط با نمایندگیها است. فیچیلی با تمرکز بر این موارد و باتکیهبر تاریخچه و اعتبار این برند، امیدوار است بتواند مازراتی را به جایگاه اصلی و قدیمی خود در بازار خودرو لوکس بازگرداند.
Source link
این مطلب بدون برچسب می باشد.
رئیس مدرسه عالی حکمرانی شهید بهشتی از تمدید مهلت ثبت نام و افزایش سقف سنی شرکت کنندگان در آزمون رشتههای حکمرانی خبر داد. به گزارش ایسنا؛ بختیاری در خصوص زمان برگزاری آزمون دکتری و ارشد حکمرانی ۱۴۰۵-۱۴۰۴ (مصوب وزارت علوم و تحقیقات و فناوری) گفت: مهلت ثبت نام در آزمونهای فوق الذکر تا تاریخ دهم بهمن […]
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و براساس گزارش دیجیاتو، اقدام اخیر FBI برای حذف بدافزار PlugX از هزاران دستگاه آلوده در آمریکا، یک نمونه بارز از تلاشهای بینالمللی برای مبارزه با تهدیدات سایبری است. FBI با همکاری آژانسهای امنیتی فرانسه توانست به سرور فرمان و کنترل (C&C) این بدافزار نفوذ کند و بهنوعی به کامپیوترهای قربانیان دسترسی […]
آزمایش دیانای میتواند به افراد بگوید که اجدادشان از کجای دنیا آمدهاند و آیا در معرض خطر ابتلا به بیماریهای ژنتیکی مختلف هستند یا خیر. تست دیانای حتی گاهیاوقات میتواند به افراد کمک کند تا با اعضای خانوادهای که هرگز نمیدانستند وجود دارند، ارتباط برقرار کنند. اما آزمایشهای دیانای چگونه کار میکنند و چگونه میتوانند […]
اولین موتور توربین با سوخت هیدروژن مایع توانست از آزمایش جدید خود سربلند بیرون بیاید و برای صنعت هوانوردی امیدبخش باشد. به گزارش ایسنا، صنعت هوانوردی مدتهاست که در تعقیب بیوقفه پیشرفت فناوری، کارآیی و پایداری نیروی محرکه بوده است. شرکتهای فرانسوی «توربوتک»(Turbotech)، «سافران»(Safran) و «ایر لیکوئید»(Air Liquide) با یکدیگر همکاری کردهاند تا امکان استفاده […]