نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
اولین موتور توربین با سوخت هیدروژن مایع توانست از آزمایش جدید خود سربلند بیرون بیاید و برای صنعت هوانوردی امیدبخش باشد. به گزارش ایسنا، صنعت هوانوردی مدتهاست که در تعقیب بیوقفه پیشرفت فناوری، کارآیی و پایداری نیروی محرکه بوده است. شرکتهای فرانسوی «توربوتک»(Turbotech)، «سافران»(Safran) و «ایر لیکوئید»(Air Liquide) با یکدیگر همکاری کردهاند تا امکان استفاده […]
اولین موتور توربین با سوخت هیدروژن مایع توانست از آزمایش جدید خود سربلند بیرون بیاید و برای صنعت هوانوردی امیدبخش باشد.
به گزارش ایسنا، صنعت هوانوردی مدتهاست که در تعقیب بیوقفه پیشرفت فناوری، کارآیی و پایداری نیروی محرکه بوده است. شرکتهای فرانسوی «توربوتک»(Turbotech)، «سافران»(Safran) و «ایر لیکوئید»(Air Liquide) با یکدیگر همکاری کردهاند تا امکان استفاده از هیدروژن مایع را برای تامین انرژی موتور توربین تایید کنند.
به نقل از نیو اطلس، توربوتک و سافران نزدیک به یک سال پیش با موفقیت یک موتور توربوپراپ کوچک TP-R90 را که برای هواپیماهای دو تا هفت نفره طراحی شده بود، با استفاده از گاز هیدروژن آزمایش کردند. این کار بخشی از پروژه «BeautHyFuel» بود که با همکاری شرکتهای هوانوردی به منظور کشف امکان استفاده از هیدروژن برای هوانوردی سبک صورت میگیرد.
اکنون توربوتک، سافران و ایر لیکوئید، موتور توربین با سوخت هیدروژن مایع را با موفقیت آزمایش کردهاند. این اولین باری است که از این نوع سوخت در موتورهای توربین طراحیشده برای صنعت هوانوردی سبک استفاده میشود.
این همکاری با استفاده از حوزه تخصصی هر شرکت صورت میگیرد. توربوتک در فناوریهای توربین سبک فوقالعاده کارآمد متخصص است، سافران دارای تجربه گستردهای در سیستمهای محرکه و طراحی سیستم سوخترسانی است و ایر لیکوئید بر ذخیرهسازی و مدیریت هیدروژن تمرکز دارد.
«دامین فووه»(Damien Fauvet)، مدیرعامل توربوتک گفت: این یک گام بزرگ در انتقال به نیروی محرکه کاملا کربنزداییشده هواپیماست که به محض تولید انبوه هیدروژن سبز در جهان آماده پرواز خواهد بود.
«خاویر تراورساک»(Xavier Traversac)، معاون بخش فناوریهای پیشرفته ایر لیکوئید، گفت: ما مفتخریم که به عنوان یک متخصص شناختهشده در فناوریهای هیدروژن در این پروژه مشارکت داریم. هیدروژن یکی از عناصر کلیدی در انتقال انرژی است و این موفقیت یک گام دیگر به سوی پرواز با کربن کم خواهد بود.
«پیر آلن لمبرت»(Pierre-Alain Lambert)، معاون بخش برنامههای هیدروژن سافران گفت: ما با اتصال فناوری خود به سیستم ذخیرهسازی برودتی ایر لیکوئید که انرژی مورد نیاز را برای هواپیما فراهم میکند، نشان دادهایم که بهکارگیری یک راه حل کامل با انتشار کربن صفر در پرواز امکانپذیر است و میتوان آن را مستقیما در هواپیماهای سبک ادغام کرد.
انتهای پیام
Source link
این مطلب بدون برچسب می باشد.
ردمی، گوشی توربو ۴ را بهعنوان گوشی هوشمند میانرده با پردازندهی جدید دیمنسیتی ۸۴۰۰ اولترا معرفی کرد. بهزودی مدل پرو این دستگاه نیز معرفی خواهد شد. به ادعای دیجیتال چت استیشن، افشاگر معروف دنیای فناوری، ردمی توربو ۴ پرو از باتری غولپیکر ۷۵۰۰ میلیآمپرساعتی بهره میبرد. او یک ماه پیش نیز چنین ادعایی را مطرح […]
مایکروسافت نسخه جدید هوش مصنوعی کوپایلت برای کسبوکارها را با نام Microsoft 365 Copilot Chat و قابلیت چت رایگان و ایجنتهای پرداخت بهازای استفاده معرفی کرد. به گزارش تکناک، مایکروسافت امروز نسخه رایگان هوش مصنوعی کوپایلت برای کسبوکارها را با نام جدید Microsoft 365 Copilot Chat بازراهاندازی کرد. این سرویس که شامل چت هوش مصنوعی […]
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، از زمانی که قانون ممنوعیت ورود خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی تصویب شد، هر خودرویی که با این مشخصات در بازار ایران حضور داشت حکم طلا پیدا کرد و برچسب قیمتی عجیب خورد؛ تا زمانی که خودروهای جدیدتر با حجم موتوری بیشتر وارد بازار نشوند، این قیمتهای غیرمنطقی همچنان پایدار است. […]
به نظر میرسد مایکروسافت سخت مشغول کار روی آپدیت بزرگ بعدی ویندوز ۱۱ است که احتمالاً اواخر امسال منتشر خواهد شد. این نسخه شامل ویژگیهای جدیدی خواهد بود و ابتدا برای آزمایش برای اعضای ویندوز اینسایدر منتشر میشود. در این میان، یکی از طراحان کانسپت مشهور، کانسپتی به نام «ویندوز ۲۵» ساخته که نشاندهندهی ترکیبی […]