نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
گزارشها حاکی از آن است که سونی قصد دارد موتور گرافیکی قدرتمند Decima را در بازیهای بیشتری از استودیوهای پلیاستیشن به کار گیرد تا با کاهش هزینهها و افزایش سرعت توسعه بازیهای AAA به بهینهسازی روند تولید کمک کند. به گزارش تکناک، نقل از وبسایت Tech4Gamers موتور داخلی Decima که توسط پلیاستیشن توسعه یافته است، […]
گزارشها حاکی از آن است که سونی قصد دارد موتور گرافیکی قدرتمند Decima را در بازیهای بیشتری از استودیوهای پلیاستیشن به کار گیرد تا با کاهش هزینهها و افزایش سرعت توسعه بازیهای AAA به بهینهسازی روند تولید کمک کند.
به گزارش تکناک، نقل از وبسایت Tech4Gamers موتور داخلی Decima که توسط پلیاستیشن توسعه یافته است، اکنون بهعنوان یکی از پیشرفتهترین فناوریهای بازیسازی شناخته میشود. این موتور که بازیهایی مانند Horizon Forbidden West با آن ساخته شده، در بخش جلوههای بصری عملکرد خیرهکنندهای از خود نشان داده و نتایج فوقالعادهای برای Guerrilla Games به همراه داشته است.
حال اطلاعات جدید نشان میدهد پلیاستیشن در تلاش است تا مزایای موتور Decima را به سایر استودیوهای زیرمجموعه خود نیز ارائه کند. این موضوع میتواند به عرضه بازیهای بیشتری منجر شود که از کیفیت بصری مشابه با سری Horizon برخوردار هستند.
استفاده گسترده از یک موتور مشترک میتواند هزینههای تولید را کاهش دهد و بهرهوری استودیوهای داخلی پلیاستیشن را افزایش دهد و به تسریع روند ساخت بازیهای AAA کمک کند. طبق پروفایل Astrid Huntjens، تهیهکننده ارشد، چندین استودیو سونی علاقهمند به استفاده از موتور Decima هستند. او در پروفایل LinkedIn خود نوشته است:
“مدیریت ارتباطات با استودیوهای سونی که به استفاده از Decima علاقهمند هستند یا از آن استفاده میکنند.”
نکته جالب این است که به نظر میرسد استودیوی Bend نیز برای بازی بعدی خود از این موتور استفاده میکند. علاوه بر این، بازی Death Stranding 2 به کارگردانی هیدئو کوجیما نیز از این موتور بهره خواهد برد و قرار است امسال عرضه شود.
با توجه به این که فعالیت Astrid Huntjens بهتازگی در این نقش آغاز شده است، به نظر میرسد این پروژه بهتازگی کلید خورده باشد. احتمالاً در آینده شاهد گسترش استفاده از موتور Decima در بازیهای بیشتری از پلیاستیشن خواهیم بود.
استودیوهایی مانند Naughty Dog همچنان فناوریهای خود را توسعه خواهند داد، اما استودیوهایی مانند Haven و Firesprite میتوانند از سرمایهگذاری Guerrilla Games در این فناوری بهره ببرند. پیشتر، هیروکی توتوکی ، مدیرعامل سونی، بر لزوم مدیریت بهتر بودجهها تأکید کرده بود. به نظر میرسد استفاده گستردهتر از یک موتور مشترک مانند Decima بخشی از تلاشهای سونی برای کاهش هزینهها و مدیریت بهتر پروژههایی مانند Concord باشد که گفته میشود هزینههای زیادی برای ساخت آن صرف شده است.
منبع: تکنک
این مطلب بدون برچسب می باشد.
اپل تاکنون پتنتهایی را ثبت کرده است که از تلاش این شرکت برای تعبیهی فیس آیدی در نمایشگر گوشی آیفون حکایت میکند. بزرگترین مشکل سد راه اپل این است که نور مادونقرمز مورد نیاز برای فیس آیدی بهخوبی از نمایشگر گوشی عبور نمیکند. بااینهمه، یکی از پتنتهای جدید اپل نشان میدهد که ممکن است این […]
ناسا قصد دارد از رباتها برای کنار هم قرار دادن پنلهای رادیاتور سیستم نیروی محرکه الکتریکی هستهای استفاده کند و یک رادیاتور فضایی به اندازه یک زمین فوتبال را برای فضاپیمای مریخی با انرژی هستهای طراحی کند. به گزارش ایسنا، یکی از بزرگترین اهداف اکتشاف فضایی، رساندن انسان به سیاره مریخ است. با این حال، […]
گزارشهای جدید نشان میدهد که GTA 6 دارای سیستم تخریب پیشرفته و ساختمانهای قابلورود و تعاملی خواهد بود، بهطوریکه ۶۰ درصد از ساختمانها قابل تخریب و ۴۰ درصد آنها قابل ورود خواهند بود. به گزارش تکناک، بازی GTA 6 قرار است ویژگیهای جدیدی را به دنیای Grand Theft Auto اضافه کند. ناشر بازی، Take-Two، این […]
به گزارش خبرآنلاین، یک زلزله در سال گذشته باعث نمایان شدن شگفتی بزرگی درست زیر دانشکده حقوق در مکزیکوسیتی شد. این شگفتی مجسمه یک مار غول پیکر و رنگارنگ از امپراتوری آزتک است. قدمت این اثر شگفتانگیز باستانی به بیش از ۵۰۰ سال و زمانی که کنترل این منطقه به دست آزتکها بود، میرسد. این مجسمه […]