نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
به گزارش خبرآنلاین، میلههای پایدار کننده (میل موج گیر) گزینهای مناسب برای هندلینگ خودرو در جادههای آسفالت هستند اما سفتی این قطعات در حین آفرود میتواند یک نقطهضعف باشد. سیستم KDSS تویوتا توازن مطلوبی بین سواری روزمره و توانایی آفرود ایجاد میکند. این کار با استفاده از میل موج گیرهایی انجام میشود که میتوانند از […]
به گزارش خبرآنلاین، میلههای پایدار کننده (میل موج گیر) گزینهای مناسب برای هندلینگ خودرو در جادههای آسفالت هستند اما سفتی این قطعات در حین آفرود میتواند یک نقطهضعف باشد. سیستم KDSS تویوتا توازن مطلوبی بین سواری روزمره و توانایی آفرود ایجاد میکند. این کار با استفاده از میل موج گیرهایی انجام میشود که میتوانند از طریق سیلندرهای هیدرولیکی فعال یا غیرفعال شوند. این سیلندرها در میل موج گیرهای جلو و عقب نصب شدهاند و از طریق یک لوله به هم متصل هستند تا مایع هیدرولیک بسته به شرایط رانندگی امکان گردش را داشته باشد. در زمان سواری عادی در جادهها، فشار سیلندرها مساوی بوده تا تکانهای بدنه مدیریت شوند؛ اما در آفرود فشار نامساوی در میل موج گیرهای جلو و عقب برقرار میشود تا مقاومت میل موج گیرها خنثی شده و سیستم تعلیق خودرو انعطاف بیشتری داشته باشد. نتیجه این کار کشش بهتر خودرو حتی در سختترین مسیرها خواهد بود.
به نقل پدال، آنچه بیان شد توضیحی ساده از عملکرد سیستم KDSS تویوتا بود اما کدام خودروهای این برند به چنین سیستمی مجهز هستند؟ جالب اینکه سیستم موردبحث در خودروهای مدل ۲۰۲۵ وجود ندارد و برای استفاده از آن باید به دنبال تویوتاهای مدل ۲۰۲۴ و قبل از آن باشید. تریم های TRD و TRD آفرود پریمیوم تویوتا ۴ رانر مدل ۲۰۲۴ با KDSS عرضه شدهاند و تویوتا لندکروزر مدل ۲۰۰۸ تا ۲۰۲۱ نیز به این سیستم مجهز است. همین موضوع درباره نسخههای قدیمیتر لکسوس GX470 و GX460 نیز صدق میکند.
در حال حاضر نسخههای جدید ۴ رانر ۲۰۲۵ به سیستمی با نام SDM یا مکانیسم قطع پایدار کننده مجهز هستند که از طریق دکمه و فعال کننده فیزیکی روی سیستم تعلیق میتوان آن را کنترل کرد. این سیستم در واقع همان مزایای KDS را به همراه قطع فیزیکی میل موج گیرها به همراه دارد. تویوتا لندکروزر ۲۰۲۵ نیز به همین سیستم SDM مجهز شده درحالیکه لکسوس GX مدل ۲۰۲۵ دارای سیستم e-KDSS یا سیستم تعلیق دینامیک جنبشی الکترونیکی است. این سیستم همان توازن مشابه بین راحتی سواری جادهای با تواناییهای آفرود را به همراه دارد اما صرفنظر از نامگذاری یا فعال کردن فیزیکی، موضوع مهم این است که خودروهای آفرود کشش خود را در مسیرهای صعبالعبور حفظ کنند و قطع کردن میل موج گیرها یکی از عوامل مهم حفظ این توانایی است.
۵۸۵۸
خبر آنلاین
این مطلب بدون برچسب می باشد.
شیائومی ۱۵ اولترا ممکن است اولین گوشی هوشمند این شرکت باشد که با تراشه داخلی اختصاصی موسوم به «Small Surge» عرضه میشود. به گزارش تکناک، شیائومی در حال آمادهسازی خود برای عرضه شیائومی ۱۵ اولترا است؛ محصولی که به نظر میرسد نخستین گوشی هوشمند این شرکت با تراشه سفارشی باشد. این تراشه که با نام […]
نگار علی- دو هفته قبل از مراسم تحلیف ترامپ بود که مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، در یک ویدیوی پنج دقیقهای که در شبکههای اجتماعی منتشر شد، گفت: «ما شاهد افزایش روزافزون قوانینی هستیم که سانسور را نهادینه میکنند.» بیانیه او تهدیدی پنهان بود که متوجه اتحادیه اروپا شد؛ جایی که قوانین سختگیرانه فزاینده آن، در چند […]
ایسنا/کردستان نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به وجود فاصله طبقاتی در جامعه تاکید کرد که مسئولان با کار و کوشش این فاصله طبقاتی را در جامعه حذف کنند. ماموستا فایق رستمی امروز دوشنبه اول بهمنماه در مراسم تکریم و معارفه رئیس جهاددانشگاهی کردستان که با حضور جمعی از مسئولان استانی و کشوری […]
انجمن بلاکچین پژوهشی درخصوص تأثیر رمزارزها بر نرخ ارز در ایران و مقایسه آن با تجربیات جهانی انجام داده است. این پژوهش با هدف تحلیل علمی، چهارچوبی برای بررسی این موضوع ارائه داده و تلاش کرده است تا نقش رمزارزها در اقتصاد کشور را بررسی کند. بخش اول پژوهش به مفهوم رمزارزها و جایگاه آنها […]