نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
[ad_1] به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و براساس گزارش دیجیاتو، محققان در پژوهش جدیدی دریافتند که استفاده از میمها برای آموزش و تدریس مباحت علمی میتواند بهطور قابل توجهی عملکرد دانشآموزان دبیرستانی را بهبود بخشد. براساس گزارش Phys، محققان دانشگاه آتنو د مانیلا فیلیپین در پژوهش خود تأثیر استفاده از میمها در تدریس را بررسی کردهاند. بیش از […]
[ad_1]
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و براساس گزارش دیجیاتو، محققان در پژوهش جدیدی دریافتند که استفاده از میمها برای آموزش و تدریس مباحت علمی میتواند بهطور قابل توجهی عملکرد دانشآموزان دبیرستانی را بهبود بخشد.
براساس گزارش Phys، محققان دانشگاه آتنو د مانیلا فیلیپین در پژوهش خود تأثیر استفاده از میمها در تدریس را بررسی کردهاند. بیش از ۲۰۰ دانشآموز پایه یازدهم یک دبیرستان خصوصی فیلیپینی در این مطالعه شرکت کردند؛ شرکتکنندگان به ۲ گروه تقسیم شدند، در یک گروه از میمها در تدریس استفاده شد، اما در گروه دوم درسها با همان روشهای سنتی و بدون میم ارائه شدند. محققان نتایج جالبی به دست آوردند.
عملکرد گروههای دانشآموزان این پژوهش در کلاسهای تجربی و در درسهای زیستشناسی بررسی شد. در طی یک دوره ۵ هفتهای، به هر ۲ گروه موضوعات پیچیده از جمله تقسیم سلولی و ژنتیک آموزش داده شد؛ در یک گروه این موضوعات با استفاده از میمها ارائه شدند، اما در تدریس گروه دیگر از میم استفاده نشد.
نمونهای از میمهایی که محققان در تدریس زیستشناسی استفاده کردند.
برای ارزیابی اثربخشی این رویکرد، محققان از دانشآموزان آزمونهایی گرفتند: یک آزمون قبل از ارائه میمها و یک آزمون نیز پس از آن. هر دانشآموز باید به ۳۰ سؤال درباره موضوعات طرحشده در این ۵ هفته پاسخ میداد. علاوهبر این، نظرسنجیهایی برای سنجش نگرش دانشآموزان نسبت به علم و عملکردشان درباره درس زیستشناسی انجام شد.
دانشآموزانی که با میم آموزش داده شدند در آزمون دوم خود ۲۱ درصد نمره بیشتر نسبت به دانشآموزانی که بدون میم آموزش دیدند، گرفتند. آنها به طورمیانگین ۲۱.۴۶ پاسخ صحیح دادند، این رقم برای گروه دوم ۱۷.۷۴ پاسخ صحیح بود.
یکی از مباحثی که معمولاً دانشآموزان آنها را اشتباه میکنند، میتوز (mitosis) و میوز (meiosis) است.
همچنین دانشآموزانی که با میمها سروکار داشتند، نگرش مثبتتری نسبت به زیستشناسی پیدا کردند و اعتماد بیشتری به تواناییشان در درک و بهکارگیری مفاهیم علمی یافتند. بهطورکلی، محققان میگویند استفاده از میمها میتواند اضطراب مرتبط با موضوعات درسی را کاهش دهد و فرایند یادگیری را لذتبخشتر و به یادماندنیتر بکند.
یافتههای این پژوهش در The Asian Journal of Biology Education منتشر شده است.
۲۲۷۲۲۷
[ad_2] خبر آنلاین
این مطلب بدون برچسب می باشد.
[ad_1] به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و براساس گزارش ایسنا، حلقههای عجیب سرشار از گرد و غبار در این عکس احتمالا پوستههای سهبعدی هستند، اما نحوه ایجاد آنها هنوز مشخص نشده است. به نقل از ناسا، مکان ایجاد حلقهها به خوبی شناخته شده است. آنها در یک منظومه ستارهای دوتایی در فاصله ۶۰۰۰ سال نوری به سمت صورت […]
[ad_1] تحلیلهای ژنتیکی هوش مصنوعی، عوامل ژنتیکی مؤثر در بیماری پارکینسون و داروهای قابل استفاده مجدد را برای درمان بیماری پارکینسون شناسایی میکنند. به گزارش ایسنا، پژوهشگران «مرکز ژنوم کلینیک کلیولند»(CCGC) با موفقیت از مدلهای ژنتیکی پیشرفته هوش مصنوعی برای تشخیص بیماری پارکینسون استفاده کردند. آنها عوامل ژنتیکی مؤثر در پیشروی بیماری و داروهای مورد […]
[ad_1] تیم کوک، مدیرعامل اپل، در جریان جلسهی توجیهی مربوطبه گزارش مالی جدید این شرکت به مسیر پیش روی آیفون اشاره کرد. به روایت کوک، فضای زیادی برای ایجاد نوآوری وجود دارد. این گفته در حالی مطرح میشود که شایعهها دربارهی رونمایی آیفون ۱۷ ایر به اوج رسیدهاند. کوک معمولا در جلسههای مالی جزئیات دقیقی […]
[ad_1] طبق اطلاعات فاششده، گوشی گلکسی S25 اج سامسونگ احتمالاً با دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی و نمایشگر مجهز به Gorilla Glass Victus 2 عرضه خواهد شد. به گزارش تکناک، گوشی گلکسی S25 اج در رویداد گلکسی آنپکد سامسونگ معرفی شد. هنوز تاریخ دقیق عرضه این گوشی پرچمدار باریک مشخص نیست؛ اما افشاگری جدید جزئیات مهمی […]