مدت‌زمان بازی گیمرها در Xbox Cloud Gaming به ۱۴۰ میلیون ساعت رسید

[ad_1] در آخرین کنفرانس مالی با سرمایه‌گذاران، ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت، اظهار داشت که این شرکت به مشاهده‌ی روند رو‌به‌رشد برای بازی‌های ابری ایکس‌باکس ادامه می‌دهد. نادلا گزارش داد که در فصل گذشته، ۱۴۰ میلیون ساعت بازی از طریق این سرویس استریم شده است. این رکورد بی‌نظیر ساعات صرف‌شده برای استریم بازی‌ها از طریق سرویس […]

[ad_1]

در آخرین کنفرانس مالی با سرمایه‌گذاران، ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت، اظهار داشت که این شرکت به مشاهده‌ی روند رو‌به‌رشد برای بازی‌های ابری ایکس‌باکس ادامه می‌دهد. نادلا گزارش داد که در فصل گذشته، ۱۴۰ میلیون ساعت بازی از طریق این سرویس استریم شده است. این رکورد بی‌نظیر ساعات صرف‌شده برای استریم بازی‌ها از طریق سرویس ابری، در شرایطی ثبت شد که بخش ایکس‌باکس کاهش ۷ درصدی درآمد را گزارش کرد.

مایکروسافت معمولاً تعداد بازیکنان، تعداد مشترکین و سایر جزئیات مربوط‌به تعامل بازیکنان را محرمانه نگه می‌دارد. کنفرانس‌های مالی فصلی با سرمایه‌گذاران یکی از معدود راه‌هایی است که عموم مردم می‌توانند از وضعیت ایکس باکس در پشت پرده مطلع شوند.

سرویس‌های بازی ابری ایکس‌باکس هنوز در حالت بتا هستند و فقط توسط بازیکنانی که اشتراک سرویس آلتیمت گیم‌پس را دارند، قابل دسترسی است. تعداد بالای ساعات بازی برای بازی‌های ابری همراه با دستاورد دیگری برای ایکس‌باکس در این فصل بود؛ افزایش ۳۰ درصدی مشترکین پی‌سی گیم‌پس. به احتمال زیاد، دلیل افزایش مشترکین سرویس گیم‌پس، انتشار بازی کال‌اف‌دیوتی Black Ops 6 است.

نادلا به سرمایه‌گذاران مایکروسافت گفت: «Black Ops 6 پرفروش‌ترین بازی ایکس‌باکس و پلی‌استیشن در این فصل بود و بیشترین تعداد بازیکن را در فصل انتشار خود نسبت‌به هر نسخه‌ی پولی دیگری در تاریخ این فرنچایز داشت.»

قرار گرفتن Call of Duty در سرویس اشتراکی ایکس‌باکس گیم‌پس در زمان انتشار، آن را برای اولین‌بار به عنوان یک بازی قابل استریم برای مشترکین گیم‌پس آلتیمیت دردسترس قرار داد. با Xbox Cloud Gaming، بازیکنان دیگر نیازی به کامپیوترهای گیمینگ قدرتمند، گوشی‌های هوشمند پرچمدار یا کنسول نسل فعلی برای امتحان Black Ops 6 یا کال‌آف‌دیوتی وارزون ندارند.

البته نمی‌توان گفت که Call of Duty منحصراً ناجی سرویس ابری و گیم‌پس است. سایر عناوین از ABK، از جمله Spyro Reignited Trilogy و Crash Bandicoot N. Sane Trilogy نیز این سرویس را تقویت کرده‌اند و برای اولین‌بار برای مخاطبان استریم ابری دردسترس قرار گرفته‌اند.

درحالی‌که آمار بازی‌های ابری و پی‌سی گیم‌پس چشمگیر بود، درآمد کلی ایکس‌باکس نسبت‌به سال گذشته ۷ درصد کاهش یافت. به‌طور خاص، درآمد فروش ایکس‌باکس ۲۹ درصد کاهش داشت.

فیل اسپنسر، رئیس ایکس‌باکس، قبل از اینکه ایکس‌باکس شرکت Activision Blizzard King را خریداری کند، زنگ خطر کاهش علاقه به کنسول ایکس‌باکس را به صدا درآورد.

مقاله‌های مرتبط

استراتژی‌های ایکس‌باکس در چند سال گذشته منعکس کننده‌ی کاهش علاقه به خرید ایکس‌باکس بود. این استراتژی‌ها شامل توسعه‌ی مدل دستی کنسول ایکس‌باکس و کمپین بازاریابی This is an Xbox است. با اینکه این کمپین ایکس‌باکس خشم طرفداران ایکس‌باکس را برانگیخت، اما در عین حال موفق‌ترین بخش از استراتژی رشد مایکروسافت طی فصل گذشته بوده است.

سری بازی Call of Duty به‌صورت سالانه منتشر می‌شود، بنابراین نمی‌توان به آن برای حفظ رشد در بازی‌های ابری و سرویس گیم‌پس در هر فصل تکیه کرد. به‌نظر می‌رسد نیم دیگری از استراتژی ایکس‌باکس، تکیه‌بر تقویت این سرویس‌ها با عناوین AAA با کیفیت بالا مانند بازی جدید Indiana Jones and the Great Circle یا بازی‌های مورد انتظاری مثل Avowed و South of Midnight باشد.

[ad_2]

Source link