نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
چین آنچه را که میگوید اولین کشتی شناور تولید، ذخیره و تخلیه (FPSO) مجهز به سیستم جذب کربن است را تکمیل کرده است که گامی قابل توجه به سمت کاهش انتشار کربن در تولید نفت فراساحلی است. به گزارش ایسنا، این افپیاساو ۳۳۰ متری در شانگهای ساخته شده و تا پایان ماه جاری تحویل داده […]
چین آنچه را که میگوید اولین کشتی شناور تولید، ذخیره و تخلیه (FPSO) مجهز به سیستم جذب کربن است را تکمیل کرده است که گامی قابل توجه به سمت کاهش انتشار کربن در تولید نفت فراساحلی است.
به گزارش ایسنا، این افپیاساو ۳۳۰ متری در شانگهای ساخته شده و تا پایان ماه جاری تحویل داده خواهد شد.
به نقل از آیای، این کشتی که توسط شرکت دولتی صنایع سنگین کشتیرانی اقیانوس کاسکو توسعه یافته است، ظرفیت تولید روزانه نفت تا ۱۲۰ هزار بشکه را دارد و در عین حال دی اکسید کربن تولید شده در طول سفر و فرآیندهای استخراج خود را جذب و ذخیره میکند.
اولین کشتی نفت مکنده کربن در جهان
این رویکرد جدید برای کاهش اثرات زیستمحیطی حفاری دریایی طراحی شده است، بهویژه با توجه به اینکه توربینهای گازسوز که معمولا در افپیاساو استفاده میشوند، انتشار دهندههای اصلی دی اکسید کربن هستند.
کشتی ساخت چین آلایندههای خود را جذب میکند و برق را از گرمای گازهای خروجی مهار میکند. هدف این شرکت تطبیق تولید نفت با کنترل نوآورانه انتشار گازهای گلخانهای است.
این کشور متعهد شده است که تا سال ۲۰۳۰ به اوج انتشار کربن برسد و تا سال ۲۰۶۰ به انتشار خالص صفر برسد.
دیگر شرکتهای بزرگ نفت و گاز جهانی نیز به طرحهای مشابه چشم دوختهاند. در ژانویه، اداره حمل و نقل آمریکا یک واحد تولید آمونیاک با فناوری جذب کربن را تأیید کرد.
این تحولات منعکسکننده شتاب فزایندهای در صنعت برای پذیرش فناوریهای پاکتر است که به دلیل فوریت محدود کردن افزایش دمای جهانی به زیر دو درجه سانتیگراد بالاتر از سطوح قبل از صنعتی شدن است.
اقدام چین برای تجهیز تأسیسات نفتی شناور به فناوری جذب کربن، فشار گستردهتری برای کاهش انتشار قابلتوجه مرتبط با استخراج نفت و گاز است.
بر اساس گزارش آژانس بینالمللی انرژی، استخراج، حمل و نقل و فرآوری نفت و گاز حدود ۵.۱ میلیارد تُن گازهای گلخانهای در سال ۲۰۲۲ تولید کرد که حدود ۱۵ درصد از کل انتشارات مرتبط با انرژی در سراسر جهان را تشکیل میدهد.
فراتر از حفاری دریایی، چین همچنان به دنبال پروژههای تجدیدپذیر در مقیاس بزرگ است.
سازندگان تجهیزات این کشور توربینهای بادی قدرتمندی ساختهاند که در هر چرخش انرژی بیشتری تولید میکنند.
با این حال، چین همچنین با چالش دور انداختن یا استفاده مجدد از این اجزای عظیم توربین زمانی که به پایان عمر ۲۰ تا ۲۵ ساله خود میرسند، مواجه است.
محققان در حال یافتن راههایی برای استفاده مجدد از تیغهها به عنوان مصالح ساختمانی با ترکیب آنها در مخلوط سیمان و آسفالت هستند.
انتهای پیام
Source link
این مطلب بدون برچسب می باشد.
موشک «فالکون ۹» امشب کپسول «دراگون» را برای رساندن چهار فضانورد به ایستگاه فضایی بینالمللی در ماموریت «کرو-۱۰» پرتاب خواهد کرد. به گزارش ایسنا، در مجموعه عکسهای خیرهکننده منتشرشده توسط «اسپیسایکس»(SpaceX)، یک موشک «فالکون ۹»(Falcon 9) این شرکت همراه با کپسول سرنشیندار «دراگون»(Dragon) هنگام سپیدهدم روی سکوی پرتاب در فلوریدا دیده میشود. به نقل از […]
دانشجویان آمریکایی موفق به ساخت یک سامانه ضد سرقت ۱۷ هزار دلاری به کمک جیپیاس، رادار و هوش مصنوعی برای ریزراکتورهای هستهای شدند. به گزارش ایسنا، راکتور های کوچک ماژولار(SMRs) به عنوان یک منبع انرژی قابل اعتماد و انتشار دهنده حداقلی کربن(کمکربن) با قابلیت نیرو بخشیدن به مناطق دور، مناطقی که متحمل بلایا شدهاند و […]
امیرمسعود عابدین: مرسدس بنز قاطعانه ایده تولید ادامهدار خودروهای کلاسیک را رد کرده و خود را از دیگر خودروسازان لوکس که این روند را پذیرفتهاند، متمایز میکند. مارکوس برایتشوردت، رئیس بخش میراث مرسدس بنز در مصاحبهای اخیر موضع این شرکت را به صراحت روشن کرد. گاهی اوقات خودروهای کلاسیک و ویژه صرفا در همان نسل باقی […]
دکتر محمدشهرام معین به عنوان رئیس جدید شورای تخصصی هوش مصنوعی ایران انتخاب شد. به گزارش ایسنا، به نقل از شورای تخصصی هوش مصنوعی ایران، سازمان متخصصین و مدیران ایران، پیرو منویات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) و همچنین در ادامه شبکه سازی های تخصصی خود ، این بار در حوزه هوش مصنوعی، شورای […]