نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
به گزارش خبرآنلاین، این هلیکوپتر از سال ۲۰۱۰ برای نیروی هوایی روسیه خدمت کرده و به مانور پذیری فوقالعاده شهرت دارد. این قدرت مانور به لطف روتورهای اصلی کواکسیال واگرد هم محور آن است که از دو موتور توربوشفت Klimov VK-2500 نیرو میگیرند. همچنین این روتورهای اصلی نیاز به روتور دم را رفع می کنند، […]
به گزارش خبرآنلاین، این هلیکوپتر از سال ۲۰۱۰ برای نیروی هوایی روسیه خدمت کرده و به مانور پذیری فوقالعاده شهرت دارد. این قدرت مانور به لطف روتورهای اصلی کواکسیال واگرد هم محور آن است که از دو موتور توربوشفت Klimov VK-2500 نیرو میگیرند. همچنین این روتورهای اصلی نیاز به روتور دم را رفع می کنند، که به ویژه در مواردی که ممکن است دم در میدان نبرد هدف قرار گیرد مفید است.
به نقل از روزیاتو، یکی از این موارد بر فراز اوکراین اتفاق افتاد و Ka-52 توانست بدون مشکل چندانی به پرواز خود ادامه دهد. در چنین سناریویی، هر هلیکوپتر تهاجمی دیگری، از جمله AH-64 Apache و MI-24 Hind، به سرعت سقوط می کرد. با این حال، به دلیل قابلیت منحصربفردش، اگر Ka-52 سقوط کند، خلبانان آن میتوانند فرار کرده و شانس بقای خود را افزایش دهند.
دادن صندلی های ایجکت به Ka-52 Alligator، و همچنین سلف آن Ka-50، مفهومی ساده است. ممکن است در ابتدا فکر کنید که هلی کوپتر صندلی ها را به طرفین پرتاب می کند تا از برخورد آن ها با تیغه های روتور جلوگیری کند، اما با نگاه کردن به هر تصویری از Ka-52، هیچ راه قابل تشخیصی برای این اتفاق نمی بینید. برخی از طرحهای قدیمیتر هلیکوپترها وجود دارد که پس از جدا شدن کابین، خلبانان را از طریق دریچهای در کف به سمت پایین پرتاب میکردند، به جای اینکه به سمت بالا بیرون بیندازد. اما نه، دفتر طراحی کاموف با هلیکوپتر تهاجمی خود مسیر دیگری را طی کرد. هنگامی که خلبان یا کمک خلبان سیستم ایجکت را راه اندازی می کند، پیچ و مهره های انفجاری که تیغه های واگرد روتور را به بدنه متصل نگه می دارند، آن را آزاد کرده و کل تیغه به عنوان یک عامل خطر به کلی پرت می کنند.
از آن به بعد صندلی ها مانند صندلی های نظامی معمول کار می کنند. در حالی که این یک قابلیت بسیار مفید است، ایالات متحده و دیگر کشورهای غربی بعید است آن را برای هلیکوپترهای خود بپذیرند زیرا اکثراً غیر ضروری است. به گزارش بی بی سی فیوچر، راجر کانر، متصدی موزه ملی هوا و فضای اسمیتسونیان، در این باره گفته است: «هلیکوپترهای تهاجمی به قدری پایین پرواز می کنند که وقتی تصمیم می گیرید ایجکت کنید و دست به اقدام می زنید، احتمالاً در هر صورت خواهید مرد، پس چرا وزن، پیچیدگی، آسیب پذیری، هزینه یک سیستم فرار را اضافه کنید که به احتمال فراوان هرگز استفاده نمی شود. هلیکوپتر Ka-52 می تواند به حداکثر ارتفاع تنها ۱۸,۰۰۰ پایی برسد که تفاوت قابل توجهی با ارتفاع پرواز جنگنده اف-۲۲ دارد.
۵۸۵۸
خبر آنلاین
این مطلب بدون برچسب می باشد.
امیرمسعود عابدین: دنیای سهچرخههای دستساز دهههاست که وجود داشته و طرفداران مخصوص خود را دارد. در میان مدلهای متعدد، یک نمونهی غیرمعمول و عجیب در Facebook Marketplace دیده شده که در نوع خود جالب است. این سهچرخه در اصل، یک شورولت کامارو نسل اول را قورت داده است! براساس گزارش thedrive، این پروژه عجیب ظاهرا با […]
پیشاز معرفی مک بوک ایر M1، در پاسخ به این سوال که کدام مک برای کاربردهای معمولی مناسبتر است، به افراد مشتاق به اکوسیستم اپل توصیه میشد که از آیپد بههمراه کیبورد استفاده کنند، زیرا استفاده از آن راحتتر از مکبوکها بود، فرم جمعوجورتری داشت، عمرباتری بهتری ارائه میداد و امکان اتصال به سیمکارت را […]
اپل در حال تولید آیفون تاشو به سبک کتابی است و حالا اطلاعاتی درباره اندازه صفحهنمایش احتمالی آن منتشر شده است. به گزارش تکناک، در هفتهای که گذشت، شایعه جدیدی درباره آیفون تاشو اپل منتشر شد که باردیگر توجه علاقهمندان به دنیای فناوری را جلب کرد. این بار دیجیتال چت استیشن اطلاعات جدیدی از اندازه […]
احتمالاً آدرس را اشتباه تایپ کردهاید. شما به طور خودکار به صفحهٔ اول هدایت خواهید شد. برای دسترسی سریعتر بر روی خانه یا جستجو کلیک کنید. خبر آنلاین