نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بوگاتی شیرون سوپراسپرت و کونیگزگ یسکو هردو مدعی عنوان سریعترین خودروی تولیدی جهان هستند. بوگاتی با دستیابی به سرعت ۴۹۰ کیلومتر بر ساعت، به کسب این عنوان بسیار نزدیک شد اما این رکورد چون فقط در یک جهت حاصل شده بود، بهطور رسمی به ثبت نرسید. از سوی دیگر، کونیگزگ یسکو […]
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بوگاتی شیرون سوپراسپرت و کونیگزگ یسکو هردو مدعی عنوان سریعترین خودروی تولیدی جهان هستند. بوگاتی با دستیابی به سرعت ۴۹۰ کیلومتر بر ساعت، به کسب این عنوان بسیار نزدیک شد اما این رکورد چون فقط در یک جهت حاصل شده بود، بهطور رسمی به ثبت نرسید. از سوی دیگر، کونیگزگ یسکو ابسلوت هم ادعای دستیابی به سرعت ۵۰۰ کیلومتر بر ساعت را دارد. در اینجا اما کاری با سقف سرعت این دو هایپرکار نداریم بلکه میخواهیم ببینیم در مسافت ۴۰۰ متر کدامیک سریعتر است.
به نقل از پدال، یسکو در دو نسخه با نامهای اتک و ابسلوت تولید میشود که اولی روی پیست و دومی روی حداکثر سرعت تمرکز دارد. در این رقابت، نسخهٔ اتک حضور دارد که برای تولید داونفورس به بال بزرگی در عقب مجهز است و در حداکثر سرعت نمیتواند به شیرون سوپراسپرت برسد. بااینحال، دو نسخهٔ یسکو از لحاظ مشخصات فنی باهم تفاوتی ندارند و هردو از یک پیشرانهٔ ۵ لیتری V۸ توئین توربو استفاده میکنند. این موتور با استفاده از بنزین، ۱۲۸۰ اسب بخار قدرت تولید میکند اما در صورت استفاده از سوخت E۸۵، این رقم به ۱۶۰۰ اسب بخار افزایش میابد. به گفتهٔ مت واتسون، نمونهٔ حاضر در این درگ از بنزین معمولی استفاده میکند.
بنابراین، یسکو ضعیفتر از رقیب فرانسوی خود خواهد بود زیرا پیشرانهٔ ۸ لیتری W۱۶ چهار توربوی بوگاتی در شیرون سوپراسپرت ۱۶۰۰ اسب بخار قدرت تولید میکند. درنتیجه، اگر باک یسکو با سوخت E۸۵ پر شده بود قدرتها برابر میشد ولی هایپرکار سوئدی هنوز هم میتواند به شکست دادن شیرون امیدوار باشد زیرا با وزن ۱۴۲۰ کیلوگرم، بسیار از هایپرکار دو تنی گروه فولکسواگن سبکتر است. البته از سوی دیگر، شیرون از سامانهٔ چهارچرخ محرک بهره میبرد درحالیکه در یسکو تمام نیرو فقط به چرخهای عقب منتقل میشود.
به خاطر همین موضوع، در درگ اول یسکو نتوانست حریف شیرون شود زیرا در آغاز حرکت با هرز کردی و کمبود کشش مواجه شده ولی هایپرکار سوئدیها در درگ دوم لانچ بسیار بهتری داشت و شانهبهشانهٔ رقیب پیش رفت. در پایان هردو خودرو همزمان پس از ۹.۶ ثانیه از خط پایان عبور کردند ولی بررسی ویدئو نشان داد که شیرون اندکی جلوتر بوده است.
اما اگر مزیت سامانهٔ چهارچرخ محرک بوگاتی از بین برود چه خواهد شد؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال، ابتدا یک مسابقهٔ رولینگ از سرعت ۱۵ کیلومتر بر ساعت انجام شد و با اینکه بوگاتی در شروع حرکت به مشکل خورد، بازهم یسکو نتوانست پیروز شود. سپس رولینگ دوم از سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت آغاز شد و این بار سرانجام هایپرکار کونیگزگ توانست یک پیروزی را در کارنامهٔ خود ثبت کند.
۵۸۳۲۲
خبر آنلاین
این مطلب بدون برچسب می باشد.
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، F-۳۵I آدیر، نسخه تغییر یافته جنگنده F-۳۵ برای نیروی هوایی رژیم غاصب صهیونیستی، یک جنگنده استیلث نسل پنجم است که برای برآوردن نیازهای خاص آن طراحی شده است. مشکل این جنگنده این است که رژیم غاصب صهیونیستی به تعداد بیشتری از آن نیاز دارد و تأخیر در تحویل آنها نگرانیهایی را ایجاد […]
نکتهی مهم اینکه موتور احتراقی رمچارجر هیچگونه ارتباط مکانیکی با چرخها ندارد و صرفاً وظیفهی تولید برق را برعهده دارد. بااینحال، در مواقعی که نیاز به حداکثر قدرت باشد، موتور روشن خواهد شد تا باتری را همزمان با تأمین برق برای موتورهای جلو و عقب شارژ کند. مقالههای مرتبط هنوز قیمت رسمی رمچارجر اعلام نشده […]
گلکسی S25 اج از اتاق بخار نازکتر از گلکسی S25 بهره خواهد برد؛ اما این محفظه سطح وسیعتری را پوشش میدهد تا دفع حرارت را بهینهتر انجام دهد. به گزارش تکناک، سامسونگ در حال آزمایش دو نمونه اولیه از گلکسی S25 اج است و تصمیم گرفته نسخهای با ضخامت بسیار کم ۵/۸۴ میلیمتر را تولید […]
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و براساس گزارش زومیت، سامسونگ قبلاز معرفی هدست واقعیت ترکیبی خود، از توسعهی فناوری جدید متالنز با همکاری دانشگاه Pohang کرهجنوبی خبر داد. این فناوری امکان ارائهی تصاویر با وضوح درخورتوجه ازطریق هدستهای واقعیت ترکیبی سبکوزن را فراهم میکند. سامسونگ و دانشگاه Pohang مقالهی تحقیقاتی مشترکی دربارهی فناوری متالنز در مجلهی معتبر […]