نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
شرکت «متا» به منظور کاهش وابستگی خود در حوزه هوش مصنوعی به شرکتهای گوگل و مایکروسافت میخواهد یک موتور جستجو برای چت بات خود توسعه دهد. به گزارش ایسنا، شرکت متا(Meta) با توجه به ضربهای که سه سال پیش از ویژگی حریم خصوصی اپل خورد، اکنون به دنبال کاهش وابستگی خود به گوگل و مایکروسافت […]
شرکت «متا» به منظور کاهش وابستگی خود در حوزه هوش مصنوعی به شرکتهای گوگل و مایکروسافت میخواهد یک موتور جستجو برای چت بات خود توسعه دهد.
به گزارش ایسنا، شرکت متا(Meta) با توجه به ضربهای که سه سال پیش از ویژگی حریم خصوصی اپل خورد، اکنون به دنبال کاهش وابستگی خود به گوگل و مایکروسافت در حوزه هوش مصنوعی است.
به نقل از انگجت، گزارش شده است که شرکت متا در حال توسعه یک موتور جستجو برای چتبات خود است.
این شرکت همچنین به تازگی با خبرگزاری رویترز همکاری کرد تا به هوش مصنوعی خود در پاسخ به سؤالات مرتبط با اخبار کمک کند.
متا حداقل ۸ ماه است که در حال کار بر روی نمایهسازی وب بوده است. گفته میشود هدف این شرکت ادغام ایندکسها(نمایهها) در هوش مصنوعی متا است و به چتبات خود جایگزینی به جای «گوگل سرچ» و «مایکروسافت بینگ» میدهد.
متا در تابستان امسال فناوری تحت وب خود را به طور علنی فاش کرد و تنها گفت که این فناوری برای «آموزش مدلهای هوش مصنوعی یا بهبود محصولات» است، بدون اینکه صراحتاً اعلام کند که در حال ساخت یک موتور جستجوی پسزمینه است.
گزارش شده است که مدیر ارشد مهندسی متا به نام ژویوآن سو(Xueyuan Su) این پروژه موتور جستجو را رهبری میکند.
گزارشها میگویند که این حرکت ناشی از تمایل متا به کاهش وابستگی به سایر شرکتهای بزرگ فناوری است که در گذشته به متا ضربه زدهاند. به عنوان مثال متا قبلاً گفته بود که ویژگی حفظ حریم خصوصی آیفون که در سال ۲۰۲۱ معرفی شد، بیش از ۱۰ میلیارد دلار درآمد تبلیغاتی را از متا گرفت.
تصور این است که مارک زاکربرگ مدیرعامل متا میخواهد شرکتش تا حد امکان مستقل باشد تا اگر گوگل یا مایکروسافت دسترسی آن را به جستجوهای وب قطع کردند، از تکرار چنین ضربهای جلوگیری کند.
مشخص نیست که متا در حال حاضر به هر یک از شرکتها برای این دسترسی پول پرداخت میکند یا خیر.
متا از ارائه اطلاعات بیشتر در این زمینه خودداری کرده است.
به نظر میرسد سرمایهگذاریهای متا در هوش مصنوعی در حال نتیجه دادن است. زاکربرگ در ماه اوت در شبکه اجتماعی تردز(Threads) نوشت که هوش مصنوعی متا بیش از ۱۸۵ میلیون کاربر فعال هفتگی و بیش از ۴۰۰ میلیون کاربر ماهانه دارد.
وی نوشت: «به سرعت در حال رشد هستیم، در حالی که ما هنوز خدمات هوش مصنوعی خود را در بریتانیا، برزیل یا اتحادیه اروپا راهاندازی نکردهایم.
گفتنی است که شرکت اوپنایآی(OpenAI) خالق چتجیپیتی(ChatGPT) اوایل ماه حاضر گفت که هوش مصنوعی آن ۲۵۰ میلیون کاربر هفتگی دارد.
انتهای پیام
Source link
این مطلب بدون برچسب می باشد.
استفاده موضعی از روغن اسطوخودوس ممکن است به درمان بیماری آلوپسیا آرهآتا یا طاسی منطقهای کمک کند. طبق مطالعهی قدیمیتری از سال ۱۹۹۸ که روی ۸۶ فرد مبتلا به طاسی منطقهای انجام شد، ۴۴ درصد از شرکتکنندگان پس از ماساژ ترکیبی از اسانس روغنی آویشن، رزماری، اسطوخودوس و چوب سدر در مخلوطی از روغنهای حامل […]
شرکت Science Co نسخه جدید دستگاه شستوشوی انسان را با نام “Mirai Ningen Sentakuki” برای معرفی در نمایشگاه اوساکا کانسای ۲۰۲۵ آماده میکند. به گزارش تکناک، یک دستگاه شستوشوی انسان در نمایشگاه جهانی ژاپن در سال ۱۹۷۰ جنجال به پا کرده بود، حالا بیش از پنجاه سال بعد، نسخه جدیدی از این دستگاه با استفاده از […]
مایکروسافت امروز اولین پیشنمایش از قابلیتهای هوش مصنوعی جدیدی را برای کاربران حرفهای ویندوز (Windows Insiders) در کانال Dev که از رایانههای شخصی قدرتمند کوپایلوت پلاس کوالکام استفاده میکنند، منتشر کرد. پس از چندین بار تأخیر، این کاربران میتوانند نسخهی جدیدی از ویندوز ۱۱ را نصب کنند که شامل قابلیتهای «فراخوان» (Recall) و «کلیک برای […]
اسمایلینو آموزش و ترویج علم را مأموریت اصلی مسئولیت اجتماعی خود قرار داده و در این راستا فعالیتهای گستردهای را انجام میدهد. ازجمله این فعالیتها تدوین و تهیه گزارش “هوش مصنوعی زاینده؛ برای مدیران عامل” است. گردآورندگان این گزارش سید کامران باقری، مدیرعامل اسمایلینو، هادی ویسی، معاونت فنی و اسمهان حکاک، مشاور هوش مصنوعی این […]