نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
در جدیدترین تحولات رقابت سنگین در بازار خدمات ابری، مایکروسافت، گوگل را به راهاندازی کمپینهای مخفی برای تخریب وجههی کسبوکار ابری خود متهم کرده است. ریما علیلی، معاون حقوقی مایکروسافت، در یک پست وبلاگی تند، از ایجاد یک گروه لابیگری جدید بهنفع گوگل خبر داد. به گفتهی او، هدف از تشکیل این گروه که با بودجهی […]
در جدیدترین تحولات رقابت سنگین در بازار خدمات ابری، مایکروسافت، گوگل را به راهاندازی کمپینهای مخفی برای تخریب وجههی کسبوکار ابری خود متهم کرده است.
ریما علیلی، معاون حقوقی مایکروسافت، در یک پست وبلاگی تند، از ایجاد یک گروه لابیگری جدید بهنفع گوگل خبر داد. به گفتهی او، هدف از تشکیل این گروه که با بودجهی گوگل و بهصورت مخفیانه اداره میشود، تضعیف موقعیت مایکروسافت در نزد نهادهای نظارتی و سیاستگذاران است.
مایکروسافت ادعا میکند که گوگل با استخدام یک آژانس لابیگری در اروپا، گروهی را تأسیس کرده است و قصد دارد با استفاده از آن، اذهان عمومی را نسبت به عملکرد مایکروسافت گمراه کند.
گوگل در واکنش، هرگونه ارتباط با گروه یادشده را رد میکند و آن را به برخی از ارائهدهندگان خدمات ابری اروپایی نسبت میدهد. اتهامات علیه گوگل در حالی مطرح میشود که چند هفته پیش، گوگل شکایتی را علیه مایکروسافت به کمیسیون اتحادیهی اروپا ارائه کرد و در آن، مایکروسافت را به انعقاد قراردادهای مجوز غیرعادلانه برای سرویسهای ابری Azure متهم کرده بود.
مایکروسافت نیز به نوبهی خود، گوگل را به تلاش برای خرابکاری در توافق خود با گروهی از ارائهدهندگان خدمات ابری اروپایی متهم کرد و به گفتهی مایکروسافت، گوگل پیشنهاد مبلغ هنگفت ۵۰۰ میلیون دلاری را به اعضای این گروه داده بود تا از پذیرش توافق با مایکروسافت خودداری کنند.
گوگل بلافاصله به اتهامات مایکروسافت واکنش نشان داد و آنها را بهطور کلی نپذیرفت. این شرکت ادعا میکند که شرکتهای مختلف دربارهی عملکرد ضدرقابتی مایکروسافت، نگراناند. گوگل همچنین معتقد است که مایکروسافت با اعمال هزینههای گزاف برای استفاده از سرویسهای ابری رقیب، مانع از شکلگیری رقابت سالم میشود.
جنگ لفظی بین دو غول فناوری، نشان از اهمیت روزافزون بازار خدمات ابری دارد. باتوجهبه اینکه خدمات ابری به یکی از ستونهای اصلی اقتصاد دیجیتال تبدیل شده، رقابت بین شرکتها برای کسب سهم بیشتری از این بازار، بهشدت افزایش یافته است.
در درگیری شرکتها بر سر خدمت ابری، مصرفکنندگان و کسبوکارها بیشترین تأثیر را خواهند پذیرفت. کاهش قیمتها، افزایش نوآوری و بهبود کیفیت خدمات، از جمله مزایایی هستند که مصرفکنندگان میتوانند از این رقابت انتظار داشته باشند؛ اما از طرفی رقابتی که بر اساس اتهامزنی و لابیگری صورت میگیرد، میتواند به ضرر مصرفکنندگان تمام شود.
Source link
این مطلب بدون برچسب می باشد.
شرکت TSMC اعلام کرد که تولید انبوه تراشههای مبتنیبر فناوری ۱٫۶ نانومتری (A16) را تا اواخر سال ۲۰۲۶ آغاز خواهد کرد. این فناوری در رویداد OIP در آمستردام معرفی شد. تراشههای جدید از فناوری تحویل توان پشت تراشهای بهره میبرند که کل توان الکتریکی را از پشت تراشه تأمین میکند. این طراحی ضمن افزایش تراکم […]
سری ردمی K80 قرار است با نمایشگر 2K، پردازندههای پرچمدار اسنپدراگون ۸ نسل ۳ و ۸ نسل ۴، دوربینهای بهبودیافته و باتری حجیم عرضه میشوند. به گزارش تکناک، ردمی، شرکت زیرمجموعهی شیائومی، آماده است تا سری ردمی K80 را در ۲۷ نوامبر (۷ آذر) در چین معرفی کند. سری K همواره در این منطقه محبوب […]
SonarPen 2، نسخهی ارتقا یافتهی یک قلم استایلوس ارزانقیمت برای آیپد است که با استفاده از سیگنالهای صوتی به جای بلوتوث به آیپد متصل میشود. این قلم، که در سال ۲۰۱۸ معرفی شد، اکنون با قابلیتهای جدیدی مانند تشخیص زاویه قلم و نوک بهبودیافته، بازگشته است. به گزارش سرویس اخبار فناوری رسانه تکنولوژی تکنا، برخلاف […]
استفاده موضعی از روغن اسطوخودوس ممکن است به درمان بیماری آلوپسیا آرهآتا یا طاسی منطقهای کمک کند. طبق مطالعهی قدیمیتری از سال ۱۹۹۸ که روی ۸۶ فرد مبتلا به طاسی منطقهای انجام شد، ۴۴ درصد از شرکتکنندگان پس از ماساژ ترکیبی از اسانس روغنی آویشن، رزماری، اسطوخودوس و چوب سدر در مخلوطی از روغنهای حامل […]