پژو ۹۰۸، هیولای واقعی با موتور ۱۲ سیلندر

به گزارش خبرآنلاین، پژو ۹۰۸ RC یک هیولای واقعی بود تا جایی که شاید از تصاویر متوجه نشوید که چه سدان پرچم‌دار بزرگ و باشکوهی است. ویژگی اصلی این کانسپت یک پیشرانهٔ ۵.۵ لیتری V12 دیزلی با ۷۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۲۰۰ نیوتن متر گشتاور بود. به نقل از پدال، جالب اینکه در این […]


به گزارش خبرآنلاین، پژو ۹۰۸ RC یک هیولای واقعی بود تا جایی که شاید از تصاویر متوجه نشوید که چه سدان پرچم‌دار بزرگ و باشکوهی است. ویژگی اصلی این کانسپت یک پیشرانهٔ ۵.۵ لیتری V12 دیزلی با ۷۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۲۰۰ نیوتن متر گشتاور بود.

به نقل از پدال، جالب اینکه در این سدان، موتور موردبحث مثل سوپراسپرت‌ها به‌صورت عرضی در وسط خودرو یعنی پشت صندلی‌های عقب قرار گرفته بود. پژو همچنین با نوآوری‌هایی مثل استفاده از دو فیلتر ذرات (یکی برای هر لوله اگزوز)، قدرت و پرفورمنس این موتور را به حداکثر رسانده بود. نیروی این موتور منحصربه‌فرد توسط یک گیربکس شش سرعته سکوئنشال به چرخ‌های عقب منتقل می‌شد. همین قوای محرکه بعداً روی خودروی مسابقه‌ای پژو نصب شد که در سال ۲۰۰۷ در لمان شرکت کرد.

این پژوی جذاب غیر از پیشرانه، ویژگی‌های جالب دیگری هم داشت. بدنهٔ ۹۰۸ RC با ترکیبی از کربن و آلومینیوم ساخته شده و دیسک‌های ترمز از نوع کربن سرامیکی بودند. رینگ‌های خودرو هم در جلو ۲۰ اینچی با لاستیک‌های ۲۵۵ و در عقب ۲۱ اینچی با لاستیک‌های ۲۸۵ بودند. یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های این کانسپت پژو اما شیشهٔ جلوی بزرگی است که تا ستون‌های B کشیده شده است. در داخل هم شاهد یک نمایشگر عمودی بزرگ هستیم که شبیه خودروهای بسیار مدرن‌تر به نظر می‌رسد.

در همان سال‌ها، آئودی هم یک پیشرانهٔ دیزلی V12 را معرفی کرد که در سال ۲۰۰۷ در شاسی‌بلند Q7 به بازار عرضه شد ولی متأسفانه، کانسپت ۹۰۸ RC و پیشرانهٔ V12 دیزلی پژو هیچ‌گاه تولید نشد هرچند که نوآوری‌های آن به برنامه‌های مسابقه‌ای پژو راه پیدا کرد.

پژو ۹۰۸، هیولای واقعی با موتور ۱۲ سیلندر

۵۸۵۸



خبر آنلاین