نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
به گزارش خبرآنلاین، از آنجایی که کمتر از ۲۰۰ فروند از این جنگنده تولید شده، قیمت هر یک از آنها برای مالیاتدهندگان آمریکایی ۳۶۹.۵ میلیون دلار آب خورده است. همین هزینهی سرسامآور یکی از دلایل اصلی توقف تولید اف-۲۲ رپتور به حساب میآید. اف-۲۲ رپتور، نه عملکرد ضعیفی دارد و نه از سایر جنگندهها عقب […]
به گزارش خبرآنلاین، از آنجایی که کمتر از ۲۰۰ فروند از این جنگنده تولید شده، قیمت هر یک از آنها برای مالیاتدهندگان آمریکایی ۳۶۹.۵ میلیون دلار آب خورده است. همین هزینهی سرسامآور یکی از دلایل اصلی توقف تولید اف-۲۲ رپتور به حساب میآید.
اف-۲۲ رپتور، نه عملکرد ضعیفی دارد و نه از سایر جنگندهها عقب مانده است؛ بلکه مشکل اصلی، مربوط به هزینهی بالای تولید و نگهداری آن میشود. با این حال، این جنگندهی پیشرفته همچنان یکی از مهمترین داراییهای نیروی هوایی آمریکا به شمار میرود و بسیاری از ویژگیهای آن الهامبخش طراحی نسل بعدی جنگندهها شدهاند.
به نقل از روزیاتو، جنگندههای نظامی هیچگاه ارزان نبودهاند، اما اف-۲۲ رپتور در میان مدلهای مختلف هواپیماهای جهان، ویژگیهای خاص خودش را دارد. بهطور معمول، قیمت یک جنگنده نسل چهارم بین ۲۰ تا ۴۰ میلیون دلار است، در حالی که احتمال دارد گزینههای جدیدتر و چابکتر، قیمت بالاتری داشته باشند. برای مقایسه، هزینه اف-۳۵ بین ۱۱۰ میلیون دلار تا ۱۳۵.۸ میلیون دلار برای مالیاتدهندگان آمریکایی خواهد بود که اصلاً ارزان نیست، اما اف-۲۲ هزینه به مراتب بیشتری را میطلبد.
طبق گزارشی از GAO (دفتر حسابرسی دولت آمریکا)، مقایسه هزینههای پس از خرید این جنگنده نشان میدهد که هزینه هر ساعت پرواز اف-۳۵ کمی کمتر از ۴۲,۰۰۰ دلار است، در حالی که اف-۲۲ بیش از دو برابر این مقدار یعنی ۸۵,۳۲۵ دلار برای هر ساعت پرواز هزینه دارد. این هزینهها شامل سوخت، نگهداری و پرسنل میشود.
این مبلغ بسیار بالا است و باید توجه داشت که این هزینهها پس از پرداخت ۳۵۰ میلیون دلار توسط دولت آمریکا برای خرید هر جنگنده به وجود میآید. یکی از علل اصلی هزینه بالای تولید اف-۲۲ به این دلیل است که این جنگنده اولین مدل از جنگندههای نسل پنجم محسوب میشد و هزینههای توسعه آن در طی فرآیند تولید تقریباً دو برابر شده بود که رقم قابل توجهی است.
در نتیجه، نیروی هوایی آمریکا که هنوز از اف-۲۲ استفاده میکند، تمرکز بیشتری بر روی اف-۳۵ و توسعه جنگندههای نسل ششم که در آینده نزدیک وارد عرصه میشوند، دارد. اف-۲۲ توسط لاکهید مارتین و بوئینگ در یک همکاری مشترک ساخته شد، اما هر دو شرکت توسعه آن را متوقف کردند؛ به طوری که آخرین جنگنده در سال ۲۰۱۲ تحویل داده شد. اگرچه اف-۲۲ دیگر ساخته نمیشود، اما همچنان برای صادرات نیز مورد توجه قرار نگرفته و غیرنظامیان هم نمیتوانند آن را خریداری کنند، زیرا تنها ۱۹۵ فروند از این جنگنده به تولید رسیده است.
۵۸۵۸
خبر آنلاین
این مطلب بدون برچسب می باشد.
تفاهمنامه همکاری میان معاونت علمی و وزارت ورزش برای ایجاد و راهاندازی مراکز نوآوری و شتابدهی ورزش امروز ۲۰ اسفندماه در آئین افتتاحیه مرکز نوآوری همتا و در محل پژوهشکده علوم و فناوری انرژی امضا شد. به گزارش ایسنا، این تفاهمنامه میان حسین افشین، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانشبنیان رئیسجمهور و احمد دنیامالی، وزیر […]
خدمات پس از فروش، نقاط تماس ارزشمندی با مشتریان فراهم کرده و به شرکتها امکان میدهد نیازها و ترجیحات مصرفکنندگان را درک کنند و از این رهگذر با تغییرات بازار سازگار شده و بقای خود را در یک چشمانداز رقابتی تضمین کنند. اگرچه امروز نیز همانند گذشته عملکرد، قیمت و کیفیت خودروها سهضلع ضروری رقابت است، […]
نتایج تحقیقات مؤسسه اپلایبورد ApplyBoard نشان میدهد که میزان علاقه به تحصیل در ۴ کشور اصلی که مقصد تحصیل دانشجویان خارجی هستند، کاهش یافته است. به گزارش ایسنا به نقل از یونیورسیتی نیوز، در یک مطالعه منتشر شده توسط ApplyBoard که میزان علاقه به مقاصد تحصیلی را با میانگین جستجوی ماهانه کلیدواژه مقصد در وبسایت […]
متخصصان شرکتی دانشبنیان، با استفاده از روشهای نوآورانه بهنژادی، تولید گندم با پایداری و کیفیت بالاتر ضمن افزایش بهرهوری زمینهای کشاورزی را ممکن کردند. به گزارش ایسنا، رسول اسلامی، مدیرعامل این شرکت دانشبنیان، با اشاره به فعالیت در زمینه توسعه ارقام پایدار و دارای کیفیت بالاتر، عنوان کرد: استفاده از ظرفیت ژنتیکی ارقام جدید در […]