نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
به گزارش خبرآنلاین، در واقع سوخت یکی از دو فاکتور اصلی ایرلاین ها در بحث هزینههاست و حدود ۲۰ درصد هزینههای عملیاتی را تشکیل میدهد و میتواند در کوتاهمدت تأثیر زیادی روی عملکرد و درآمد شرکتها بگذارد. به نقل از پدال، به همین خاطر است که شرکتهای سازنده هواپیما همواره به دنبال یافتن راههایی برای […]
به گزارش خبرآنلاین، در واقع سوخت یکی از دو فاکتور اصلی ایرلاین ها در بحث هزینههاست و حدود ۲۰ درصد هزینههای عملیاتی را تشکیل میدهد و میتواند در کوتاهمدت تأثیر زیادی روی عملکرد و درآمد شرکتها بگذارد.
به نقل از پدال، به همین خاطر است که شرکتهای سازنده هواپیما همواره به دنبال یافتن راههایی برای بهبود مصرف سوخت محصولات خود هستند. با اینکه فاکتورهای دیگری همچون قیمت خرید، شعاع پروازی، ظرفیت حمل مسافر و بار، هزینههای نگهداری و مسائل ژئوپلیتیکی میتواند روی انتخاب هواپیمای مدنظر توسط یک ایرلاین تأثیرگذار باشد اما مصرف سوخت هواپیما هم جزو مهمترین فاکتورهای تأثیرگذار روی تصمیم خرید ایرلاین هاست. به همین دلیل کونویر ۹۹۰ کرونادو که یکی از سریعترین ایرلاین های دنیا بود با شکست مواجه شد. البته روش اندازهگیری مصرف سوخت هواپیما مشابه خودروها نیست و در ادامه بیشتر به تشریح این روند خواهیم پرداخت.
اندازهگیری مصرف سوخت یک خودرو آسان است و با بررسی مشخصات فنی آن میتوان به مصرف خودرو پی برد. اگر مالک یک خودروی قدیمیتر هستید و نمیدانید که مصرف سوخت آن چقدر است شما میتوانید باک را پر از سوخت کرده و کامپیوتر سفری خودرو را ریست کنید. زمانی که مجدداً راهی پمپبنزین شوید فقط کافی است میزان پیمایش خودرو با یک باک سوخت پر را بررسی کرده و سپس با یک ضرب و تقسیم ساده، میزان مصرف سوخت در صد کیلومتر را به دست آورید؛ اما شرکتهای سازنده هواپیما برای اندازهگیری مصرف سوخت هواپیمای خود از این روش استفاده نمیکنند. برای مثال بوئینگ ۷۴۷ را در نظر بگیرید که جدیدترین نسخه آن یعنی 8i دارای ظرفیت باک ۲۴۲۲۶۶ لیتری است را بتواند به شعاع پروازی ۱۴۳۷۱ کیلومتری دست یابد. فاکتورهای دیگری نیز وجود دارند که روی این عملکرد تأثیر میگذارند اما برای سادهسازی کار ما از همین اعداد استفاده میکنیم و اگر بخواهیم مصرف سوخت را به دست آوریم کافی است ضرب و تقسیمی ساده انجام دهیم و نهایتاً به مصرف سوخت ۱۶۸۰ لیتر در صد کیلومتر برسیم.
اگر ایرلاین ها بخواهند با اتکا به چنین مصرف سوختی کسبوکار خود را پیش ببرند اصلاً سودده نخواهند بود و پرواز هم فقط در دسترس افراد ثروتمند خواهد بود اما خوشبختانه یکچیز وجود دارد و آن اینکه ایرلاین ها میتوانند صدها نفر را با یک هواپیما جابجا کنند. بوئینگ ۷۴۷-8i در حداکثر ظرفیت خود میتواند ۴۶۷ مسافر را حمل کند و بنابراین اگر مصرف سوخت این هواپیما را به تعداد مسافر آن تقسیم کنیم به مصرف سوخت ۳.۶ لیتر برای هر صندلی میرسیم که این رقم بهتر از مصرف سوخت تویوتا پریوس است.
۵۸۵۸
خبر آنلاین
این مطلب بدون برچسب می باشد.
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، شاید تا به حال نقطههای سیاه کوچک روی شیشه جلو خودروها را مشاهده کردهاید و از خود پرسیدهاید که این نقاط اصلا چه کاربردی دارند. در بیشتر موارد، این نقاط با نوارها یا خطهای سیاه در اطراف لبه شیشه برجسته میشوند. ممکن است فکر کنید که این نقاط سیاه برای […]
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، از سال ۱۹۷۸ آغاز شده و تا سال ۲۰۵۰ ادامه خواهد داشت، هدفش کاشت حدود ۱۰۰ میلیارد درخت در امتداد صحرای تکلهمکان و دیگر مناطق خشک است. دیوار سبز به عنوان یک سد اکولوژیکی عمل میکند تا از گسترش بیابانها و طوفانهای شن جلوگیری کند و زمینهای کشاورزی را نجات دهد. این […]
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و براساس گزارش دیجیاتو، «PSR J1719-1438b» احتمالاً یکی از خارقالعادهترین اجرام کیهانی است که میتوانید با آن مواجه شوید. این سیاره زمانی یک ستاره بود، اما تپاختر همراهش باعث شد به یک سیاره الماسی تبدیل شود: الماسی که ۵ برابر زمین است. همچنین به دلیل همین الماسها جرم آن تقریباً مشابه سیاره […]
احتمالاً آدرس را اشتباه تایپ کردهاید. شما به طور خودکار به صفحهٔ اول هدایت خواهید شد. برای دسترسی سریعتر بر روی خانه یا جستجو کلیک کنید. Source link