نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
امیرمسعود عابدین: رنو روی محصول جدید و جذاب خود، یعنی مدل ۵ حساب ویژهای باز کرده است. پس از معرفی نسخه تولیدی مدل استاندارد، این بار نوبت به معرفی نسخه تولیدی مدل توربو ۳E رسیده است. پس از نمایش کانسپت این خودرو در اواخر سال ۲۰۲۴، نسخه تولیدی آن بالاخره معرفی شد. نسخه تولیدی از نظر […]
امیرمسعود عابدین: رنو روی محصول جدید و جذاب خود، یعنی مدل ۵ حساب ویژهای باز کرده است. پس از معرفی نسخه تولیدی مدل استاندارد، این بار نوبت به معرفی نسخه تولیدی مدل توربو ۳E رسیده است. پس از نمایش کانسپت این خودرو در اواخر سال ۲۰۲۴، نسخه تولیدی آن بالاخره معرفی شد. نسخه تولیدی از نظر ظاهری تقریبا مشابه کانسپت بوده و به جز تغییرات جزئی مانند اضافه شدن لوگوی RS در پشت ستونهای B، تفاوت برجستهای دیده نمیشود. این خودرو همچنان یک مدل دو در و دو سرنشین است، در حالی که رنو ۵ معمولی دارای درهای عقب و پنج صندلی است. تفاوت قابل توجه دیگر در محل انتقال قدرت است که به جای محور جلو، به چرخهای عقب منتقل شده است.
این هیولای کوچک با بدنه پهن، از مدلهای اصلی موتور وسط رنو ۵ توربو/توربو ۲ الهام گرفته و بر روی چرخهای عظیم ۲۰ اینچی قرار دارد. گلگیرهای عقب برآمده، موتورهای درون چرخ را در خود جای دادهاند که هر کدام ۲۶۸ اسب بخار قدرت دارند. این هاچبک برقی قدرتمند در مجموع ۵۳۶ اسب بخار قدرت تولید کرده و گشتاور آن به رقم عجیب و غریب ۴۸۰۰ نیوتن متر میرسد! البته این عدد احتمالاً نشان دهنده گشتاور چرخ است نه گشتاور موتور؛ جنرال موتورز نیز همین کار را برای هامر EV و تسلا برای رودستر انجام داد.
رنو ۵ توربو ۳E در حدود سه ثانیه از صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت شتاب میگیرد و حداکثر سرعت آن به ۲۷۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. با وجود اینکه تمام تمرکز بر عملکرد است، رنو EV همچنان برد قابل قبولی خواهد داشت. خودروساز فرانسوی به لطف بسته باتری ۷۰ کیلووات ساعتی، حداکثر برد ۴۰۰ کیلومتر را در چرخه WLTP تخمین میزند.
با وجود اینکه این خودرو دارای باتری بزرگتر از رنو ۵ استاندارد است، اما حدود ۱۴۵۰ کیلوگرم وزن دارد. این وزن برابر با سوپرمینی برقی معمولی مجهز به باتری ۵۲ کیلووات ساعتی است. برای جلوگیری از افزایش وزن، از فیبر کربن در داخل و خارج استفاده درهای عقب و صندلیها حذف شدهاند. حذف نیز کمک کرده است.
ارتقاءهای بیشتری نسبت به آنچه که به نظر میرسد وجود دارد؛ رنو ۵ توربو ۳E از معماری ۸۰۰ ولتی بهره میبرد. این امر حداکثر سرعت شارژ ۳۵۰ کیلووات را امکانپذیر کرده است، در حالی که مدل معمولی فقط از شارژ DC با ۱۰۰ کیلووات پشتیبانی میکند. در یک سناریوی ایدهآل، باتری لیتیوم یونی میتواند در ۱۵ دقیقه از ۱۵ تا ۸۰ درصد شارژ شود.
اهرم ترمز دستی عمودی به سبک رالی در کابین خودرو، نشانه بارزی است که این مدل چیزی بسیار خاصتر است. سطوح پوشیده شده از آلکانتارا، قفس محافظ و صندلیهای اسپرت با کمربند شش نقطهای به فضای داخلی فوقالعاده خاص کمک میکنند.
رنو در هفتههای آینده ثبت سفارش را آغاز خواهد کرد و اولین تحویلها از سال ۲۰۲۷ آغاز میشود. هنوز قیمت رنو ۵ توربو ۳E ذکر نشده است، اما احتمالاً شش رقمی خواهد بود. فقط ۱۹۸۰ دستگاه از این خودرو ساخته خواهد شد که اشارهای به سالی است که مدل ویژه هومولوگیشن رنو ۵ توربو اصلی به فروش رسید. این خودروی برقی دیوانهوار در اروپا، خاورمیانه، ژاپن و استرالیا به فروش خواهد رسید.
منبع: motor۱
۳۲۲
خبر آنلاین
این مطلب بدون برچسب می باشد.
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به نقل از خودروبانک، با وجود محدودیتهای واردات خودرو به ایران، مرسدس بنز A۱۸۰ مدل ۲۰۲۴ به عنوان اولین خودروی جانبازان با پلاک رسمی وارد کشور شده است. این خودرو در دو نسخه سدان و هاچبک برای جانبازان ۷۰ درصد به بالا قابل ثبتنام است. این اقدام در حالی صورت میگیرد که […]
ایسنا/خراسان رضوی دبیر انجمن علمی زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه فردوسی مشهد فعالیت گسترده این انجمن از برگزاری کارگاههای آموزشی متنوع، جلسات نمایشنامهخوانی، نشریه ماهانه، پادکستهای آموزشی و برنامههای تعاملی برای تقویت مهارتهای زبانی دانشجویان را تشریح کرد. محمدعلی نبوی در گفتوگو با ایسنا با اشاره به فعالیتهای انجمن علمی زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه […]
امروزه مصرف سیگار در میان جوانان به یک نگرانی جدی تبدیل شده است. بسیاری از دانشجویان در طول دوران تحصیل با فشارهای مختلفی مواجه هستند که میتواند بر رفتارهای آنها تأثیر بگذارد. استرس ناشی از امتحانات، مشکلات مالی، دوری از خانواده و فشارهای اجتماعی از جمله عواملی هستند که میتوانند زمینهساز مصرف سیگار شوند. اما […]
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بر اساس تایید کارشناسان دفاعی در مارس ۲۰۲۵، بمب افکن پنهانکار چین با نام CAC J-۳۶، دومین پرواز آزمایشی خود را با موفقیت به پایان رساند. این پرواز آزمایشی پس از اولین پرواز این هواپیما در دسامبر ۲۰۲۴ انجام شد. این هواپیما احتمالاً توسط شرکت هواپیماسازی چنگدو (CAC) تولیدشده و به […]