نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
معاون آموزشی وزارت بهداشت با تأکید بر لزوم کاهش آمار آسیب به خود در میان دانشجویان علوم پزشکی، اجرای مداخلات پیشگیرانه در دانشگاهها را ضروری دانست. به گزارش ایسنا، سید جلیل حسینی در نشستی تخصصی بر اهمیت اجرای راهکارهای عملی برای کاهش آسیبهای روانی دانشجویان تأکید کرد و گفت: با توجه به حساسیت و فشارهای […]
معاون آموزشی وزارت بهداشت با تأکید بر لزوم کاهش آمار آسیب به خود در میان دانشجویان علوم پزشکی، اجرای مداخلات پیشگیرانه در دانشگاهها را ضروری دانست.
به گزارش ایسنا، سید جلیل حسینی در نشستی تخصصی بر اهمیت اجرای راهکارهای عملی برای کاهش آسیبهای روانی دانشجویان تأکید کرد و گفت: با توجه به حساسیت و فشارهای تحصیلی در دورههای پزشکی، باید برنامههای جامع پیشگیرانه در دانشگاهها اجرا شود تا از بروز آسیبهای روانی و موارد خودکشی جلوگیری کنیم.
تقویت همکاریهای بینبخشی برای کاهش بحران
وی با اشاره به نقش مؤثر معاونتهای مختلف و انجمنهای تخصصی در مدیریت این بحران، افزود: ضروری است که دانشگاههای علوم پزشکی، با همکاری معاونتهای آموزشی و دانشجویی، تیمهای تخصصی برای حمایت از دانشجویان تشکیل دهند. همچنین استفاده از ظرفیتهای روانپزشکان و متخصصان سلامت روان باید در اولویت قرار گیرد.
معاون آموزشی وزارت بهداشت ضمن تأکید بر اهمیت شناسایی و پیگیری دانشجویان در معرض خطر، گفت: دبیرخانههای تخصصی و انجمنهای مرتبط تاکنون اقدامات مؤثری انجام دادهاند، اما لازم است این تلاشها در قالب یک برنامه مدون و سیستماتیک ادامه یابد تا بتوانیم نتایج مطلوبی کسب کنیم.
تدوین و اجرای آییننامههای مداخلاتی در دانشگاهها
حسینی با اشاره به تدوین آییننامههای اجرایی برای مدیریت بحران خودکشی، تصریح کرد: پس از تشکیل کارگروه ویژه، آییننامههای لازم به دانشگاهها ابلاغ خواهد شد. این آییننامهها دانشگاهها را موظف میکند تا موارد آسیب به خود را بهطور دقیق ثبت کرده و پیش از وقوع بحران، اقدامات لازم را انجام دهند.
وی همچنین بر لزوم تعامل دانشگاهها با سازمان نظام پزشکی و سایر نهادهای مرتبط تأکید کرد و افزود: آموزشهای ویژهای باید به دستیاران و دانشجویان ارائه شود تا آگاهی لازم درباره مدیریت فشارهای روانی و شناخت نشانههای خطر افزایش یابد.
ضرورت تقویت ارتباط میان رزیدنتها و اساتید
معاون آموزشی وزارت بهداشت یکی از چالشهای مهم در این زمینه را ضعف ارتباطات میان رزیدنتها و اساتید عنوان کرد و گفت: ارتباط مؤثر میان دانشجویان و اساتید تأثیر قابلتوجهی در کاهش آسیبهای روانی دارد. بنابراین، لازم است سازوکارهای مشخصی برای ارزیابی و بهبود این روابط تدوین و اجرا شود.
برنامهریزی جامع برای کاهش آمار آسیب به خود در دانشگاههای علوم پزشکی
در پایان، حسینی با تأکید بر اهمیت اقدام سریع و هماهنگی همهجانبه در این زمینه، خاطرنشان کرد: ما در تلاش هستیم تا با برنامهریزی دقیق، اجرای مداخلات پیشگیرانه و همکاری تمامی بخشهای مرتبط، میزان آسیبهای روانی و خودکشی در میان دانشجویان پزشکی را کاهش دهیم.
انتهای پیام
Source link
این مطلب بدون برچسب می باشد.
تینا مزدکی: پروژه استادیوم ملک سلمان که بهتازگی رونمایی شد، در ریاض، پایتخت عربستان سعودی در کنار پارک بزرگی که هماکنون در حال ساخت است، قرار میگیرد. این استادیوم به شکل یک ساختمان مدور بزرگ، از بخشهای تقسیمبندی شده با دیوارها، فضای سبز و همچنین مسیرهای پیادهروی سبز، ساخته خواهد شد. هنوز در مورد ابعاد آن […]
دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان گفت:با اجرای صحیح سیاستهای سرمایهگذاری، میتوان به نتایج مثبتی همچون ایجاد اشتغال پایدار و افزایش بهرهوری در کشور دست یافت. سعید زعیمی، دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان، در گفتوگو با ایسنا با اشاره به شعار سال ۱۴۰۴ که بر «سرمایهگذاری برای تولید» تأکید دارد، اظهار کرد: «این شعار […]
غزال زیاری: نهنگ آبی با ۳۰ متر طول و وزنی در حدود ۲۰۰ تن، بزرگترین پستاندار تاریخ و بهعلاوه عظیمترین حیوان کره زمین است؛ اما درباره بزرگترین پستانداری که روی سطح زمین راه میرفته اطلاعی دارید؟ درحال حاضر، فیل آفریقایی بزرگترین پستاندار و حیوان خشکیزی زمین است که ۷ متر طول و ۳.۷ متر قد […]
نگار علی- سال ۱۴۰۳ تغییرات عمدهای در سیاستهای فیلترینگ ایران اتفاق افتاد. دولت چهاردهم تلاش کرد برخی از محدودیتها را کاهش دهد، اما همچنان چالشهای زیادی برای بهبود دسترسی به اینترنت آزاد و رفع فیلترینگ باقی مانده است. در سال ۱۴۰۳، مسئله فیلترینگ و محدودیتهای اینترنتی همچنان یکی از دغدغههای اساسی جامعه ایران بود. با روی […]