نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
امیرمسعود عابدین: کیا ریو خودرویی است که در واقع جانشین و ادامهدهنده راه پراید به حساب میآید؛ این محصول کرهای در چهار نسل به بازارهای مختلفی عرضه شد و سال گذشته (۲۰۲۴) به پایان عمر خود رسید. پایان عمر ریو به منزله انقراض کوچکترین محصول خودروساز کرهای کیا و پراید است. این شرکت در آینده قصد دارد خودروی […]
امیرمسعود عابدین: کیا ریو خودرویی است که در واقع جانشین و ادامهدهنده راه پراید به حساب میآید؛ این محصول کرهای در چهار نسل به بازارهای مختلفی عرضه شد و سال گذشته (۲۰۲۴) به پایان عمر خود رسید. پایان عمر ریو به منزله انقراض کوچکترین محصول خودروساز کرهای کیا و پراید است. این شرکت در آینده قصد دارد خودروی اقتصادی دیگری با نام K۳ را به بازار بیاورد که در سگمنت و ابعاد و اندازه دیگری بوده و قابل قیاس با ریو نیست. در حالی که پراید و ریو به انتهای راه رسیده و کاملا منقرض شدهاند، اما مشتقات آنها هنوز در بازار ایران نفس میکشند.
به همین بهانه قصد داریم تا نگاهی کوتاه به چهار نسل ریو، فرزندان منقرض شده پراید، بیندازیم.
کوچکترین خودروی این خودروساز از سال ۱۹۹۹ در سطح جهانی عرضه شد. جانشین تازهوارد پراید با همان سیاست طراحی ساده و معمولی، همسو با طبیعت اقتصادی بودن خودرو عرضه شد. این خودرو در حوالی سال ۸۳، با فیسلیفتی که در سال ۲۰۰۲ برای آن در نظر گرفته شده بود، به خط تولید سایپا آمد.
این نسل ریو از پیشرانه ۱٫۵ لیتری و دو نوع گیربکس دندهای و اتوماتیک بهره میبرد و برخلاف مسیری که پراید رفت، به بادوام بودن معروف شد. پیشرانه این نسل ۹۸ اسب بخار قدرت و ۱۳۵ نیوتون متر گشتاور داشت. ریو تا سال ۱۳۹۰ در ایران حضور داشت و پس از اعمال قانون اجباری نصب کیسه هوا، خط تولید را برای همیشه ترک کرد.
در همین حال که بازار کشورمان با نسل اول ریو سر و کار داشت، نسل دوم ریو با طراحی مدرنتر و نسبتا جذابتری معرفی شد. نسل JB با یک موتور چهار سیلندر ۱٫۶ لیتری تنفس طبیعی با ۱۱۰ اسب بخار قدرت، دیفرانسیل جلو و انتخاب گیربکس دستی پنج سرعته یا گیربکس اتوماتیک چهار سرعته عرضه شد. این نسل هیچوقت نتوانست به بازار ایران بیاید.
طراحی و ظاهر ریو برای نسل سوم به صورت کامل تغییر و چهرهای جذاب پیدا کرد. موتور ۱٫۶ لیتری این خودرو همچنان حفظ شده بود و ۱۳۸ اسب بخار قدرت داشت. این موتور با گیربکسهای دستی یا اتوماتیک شش سرعته جفت شد.
این نسل در دو مدل سدان و هاچبک و با امکاناتی مناسب، از سال ۲۰۱۴ به ایران آمد. این خودرو زیر سایه خودروهایی مانند هیوندای i۲۰، نتوانست به موفقیت دست پیدا کند.
نسل چهارم ریو با تغییرات کمی در ظاهر، امکانات و مشخصات فنی معرفی شد. قوای محرکه خودرو همچنان ۱٫۶ لیتری چهار سیلندر بوده و ۱۳۰ اسب بخار قدرت داشت. برای مدل سال ۲۰۲۰، یک موتور ۱٫۶ لیتری جدید و کارآمدتر با ۱۲۰ اسب بخار قدرت و یک گیربکس CVT جایگزین گیربکس شش سرعته اتوماتیک، معرفی شد. نسل چهارم این خودرو یکی از ارزانترین خودروهای آمریکا با قیمت پایه ۱۷,۸۷۵ دلار به حساب میآمد.
۳۲۲
خبر آنلاین
این مطلب بدون برچسب می باشد.
احتمالاً آدرس را اشتباه تایپ کردهاید. شما به طور خودکار به صفحهٔ اول هدایت خواهید شد. برای دسترسی سریعتر بر روی خانه یا جستجو کلیک کنید. Source link
به گزارش خبرآنلاین، چندین گزارش نشان میدهد که چسب مورد استفاده در سایبرتراک، وظیفهی خود را بهدرستی انجام نمیدهد. برخی رانندگان ویدئوهایی منتشر کردهاند که نشان میدهد ورق استیل ضدزنگ روی سپر در حال لرزش در باد است. یکی از یوتیوبرها به نام Reid Tomasko مستندی از جدا شدن نوار فلزی بین سقف و ستون درب […]
غزال زیاری: در روزها و هفتههای اخیر، اطلاعات بیشتری درباره جنگنده F-۴۷ منتشرشده است. طبق گزارشهای منتشره، دو شرکت بوئینگ و لاکهید مارتین در رقابت برای توسعه جنگندههای سرنشین دار نسل بعدی در برنامه برتری هوایی نسل آینده (NGAD)، یک نمونه آزمایشی از هواپیمای X-Plane ساختند که یک نمونه طبق برنامهریزیها در سال ۲۰۱۹ به […]
به گزارش خبرآنلاین، نخستین نسل از سوپرب سال ۱۹۳۴ معرفی شد و از سال ۱۹۳۵، روی خط تولید در ملادا بولسلاو قرار گرفت. تولید نسل اول تا سال ۱۹۴۹ ادامه داشت. درمجموع ۸۹۰ دستگاه خودرو سواری و هزار و ۶۳۰ دستگاه خودرو نظامی از نسل اول سوپرب تولید شدند. اکثر نسخههای سوپرب به موتور ششسیلندر […]