عکس | پدربزرگ تویوتا لندکروز

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ​تقریبا ۶۷ سال از تولید تویوتا لندکروزر می گذرد و پس از شورولت سابربن، طولانی‌ترین زمان تولیدِ یک مدل در جهان را دارد. داستان تولید لندکروزر از دل جنگ جهانی دوم آغاز می‌شود. زمانی که کره شمالی به کره جنوبی حمله کرد، آمریکا می‌خواست از کره جنوبی در مقابل کره شمالی […]


به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ​تقریبا ۶۷ سال از تولید تویوتا لندکروزر می گذرد و پس از شورولت سابربن، طولانی‌ترین زمان تولیدِ یک مدل در جهان را دارد. داستان تولید لندکروزر از دل جنگ جهانی دوم آغاز می‌شود. زمانی که کره شمالی به کره جنوبی حمله کرد، آمریکا می‌خواست از کره جنوبی در مقابل کره شمالی که حامی آن شوروی بود، حفاظت کند. در آن هنگام، ژاپن تحت تصرف آمریکا بود.  آمریکا از ژاپن خواست تا خودرویی نظامی بسازد که در سال ۱۹۵۱، با الهام از جیپ‌های آمریکایی، این امر محقق شد.  

پس از گذشت ۹ سال و بعد از تولید نسخه‌های غیررسمی، لندکروزر به صورت رسمی با مدل J۴۰ در سال ۱۹۶۰ کار خود را آغاز کرد. این نسل در ایران به دلیل طراحی خاص‌اش، به لندکروزر کالسکه‌ای و ۲F معروف است.

دو نوع پیشرانه در این خودرو به کار رفت؛ نوع اول، پیشرانه ۳٫۹ لیتری با کد F و نوع دوم، پیشرانه ۴٫۲ لیتریِ ۶ سیلندر خطی ۱۲ سوپاپ‌ معروف با کد ۲F بود. این پیشرانه با انجام اصلاحاتی، در سال ۱۹۷۵ به جای پیشرانه‌ F به کار رفت.

کاربری‌های این خودرو متنوع بود و در کلاس‌های دو درِ شاسی، چهار درِ واگن و دو درِ وانت عرضه شد. تولید این نسل که در اواخر سال های جنگ ایران و عراق حضور پررنگی داشت، تا سال ۱۹۸۴ ادامه داشت.

متن کامل این گزارش را اینجا بخوانید.

۵۸۳۲۲



خبر آنلاین