نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
هیوندای با رونمایی از خودرو مفهومی INITIUM، بار دیگر بر تعهد خود به فناوری سلولهای سوختی هیدروژنی تأکید کرد. این خودرو که قرار است در نیمه اول سال ۲۰۲۵ به تولید انبوه برسد، طراحی جسورانهای دارد و زبان طراحی جدید هیوندای یعنی «هنر فولاد» را بهنمایش میگذارد. واژهی INITIUM که در زبان لاتین به معنای آغاز […]
هیوندای با رونمایی از خودرو مفهومی INITIUM، بار دیگر بر تعهد خود به فناوری سلولهای سوختی هیدروژنی تأکید کرد. این خودرو که قرار است در نیمه اول سال ۲۰۲۵ به تولید انبوه برسد، طراحی جسورانهای دارد و زبان طراحی جدید هیوندای یعنی «هنر فولاد» را بهنمایش میگذارد.
واژهی INITIUM که در زبان لاتین به معنای آغاز یا اولین است، درواقع نمایانگر ۲۷ سال تحقیق و توسعهی تکنولوژی هیدروژن توسط هیوندای و تعهد این شرکت به توسعهی یک جامعهی مبتنیبر هیدروژن محسوب میشود. این خودرو شاسیبلند، با طراحی ظاهری قدرتمند و خطوط تیز، حس آیندهنگری را به دارندگان خود القا میکند.
Hyundai
هیوندای معتقد است که سوخت هیدروژنی پاک و پایدار است؛ زیرا فقط آب بهعنوان محصول جانبی تولید میکند و به کاهش آلودگی هوا کمک میکند. این منبع انرژی بهوفور یافت میشود و میتواند از منابع تجدیدپذیر تولید شود که باعث کاهش وابستگی به سوختهای فسیلی میشود. همچنین با استفاده از این فناوری، کشورها میتوانند به استقلال انرژی برسند و در برابر نوسانات قیمت نفت مقاومتر شوند.
یکی از ویژگیهای برجستهی خودرو INITIUM، برد حرکتی بیش از ۶۵۰ کیلومتر محسوب میشود که بهلطف مخازن بزرگ هیدروژن و طراحی آیرودینامیک بدنه بهدستآمده است. بااینحال، قدرت موتور این خودرو در مقایسه با سایر خودروهای شاسیبلند، متوسط ارزیابی میشود.
از دیگر ویژگیهای قابلتوجه INITIUM میتوان به سیستم ناوبری اختصاصی خودروهای سلول سوختی اشاره کرد که به رانندگان کمک میکند تا بهراحتی ایستگاههای شارژ هیدروژن را پیدا کنند. همچنین این خودرو به لطف ویژگی Vehicle-to-Load (V2L)، قابلیت شارژ وسایل برقی دیگر را نیز دارد و بهاینترتیب به یک منبع انرژی سیار تبدیل میشود.
بااینحال، علیرغم تمام پیشرفتهای حاصل شده، توسعهی خودروهای سلول سوختی هیدروژنی همچنان با چالشهایی روبهرو است. کمبود ایستگاههای شارژ هیدروژن، هزینهی بالای تولید این خودروها و عدم علاقهی کافی مصرفکنندگان به این فناوری، از جمله مهمترین موانع پیش روی گسترش خودروهای هیدروژنی هستند.
هیوندای با رونمایی از INITIUM، نشان داد که همچنان به آیندهی سوخت هیدروژنی امیدوار است. بااینحال، برای اینکه این فناوری بتواند بهطور گسترده مورد استفاده قرار گیرد، نیاز به سرمایهگذاریهای کلان و همکاریهای گسترده بین دولتها، صنایع و دانشگاهها است. در نهایت، باید گفت که هیوندای INITIUM صرفاً یک خودرو مفهومی نیست، بلکه نمادی از یک رویا است. رویای دنیایی پاکتر و پایدارتر که در آن انرژی هیدروژن نقش محوری را ایفا میکند.
Source link
این مطلب بدون برچسب می باشد.
باکتریهای بیماریزا که در مکانهای جمعآوری زبالههای خانگی وجود دارند، ممکن است به پیری عروق منجر شوند. به گزارش ایسنا، این موضوع به خوبی مشخص شده است که آلودگی هوا میتواند اثرات شدیدی را بر سلامتی قلب داشته باشد. هر ذره کوچکتر از ۲.۵ میکرون(۲۰ برابر نازکتر از یک تار مو) میتواند از طریق ریهها […]
افراد مبتلا به صرعِ حساس به نور به زودی میتوانند بدون نگرانی تلویزیون تماشا کنند. دانشمندان در بریتانیا عینکهایی ساختهاند که میتواند طول موجهای خاصی از نور را که عامل تشنج شناخته شده است، مسدود کند. به گزارش ایسنا، تخمین زده میشود که از هر ۴۰۰۰ نفر یک نفر به صرع حساس به نور مبتلا […]
ستاد توسعه علوم و فناوریهای شناختی در فراخوانی از شرکتها و مراکز دانشبنیان و استارتآپی فعال در حوزه شناختی خواست محصولات و دستاورهای فناورانه خود را در پاویون شناختی این ستاد، در کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی در تهران به نمایش بگذارند. به گزارش ایسنا، در سیزدهمین کنگره ملی علوم اعصاب پایه و بالینی تحت […]
استیم دک تأثیر چشمگیری بر دنیای گیمینگ کامپیوتر گذاشت. این دستگاه قابل حمل که از کنسول نینتندو سوییچ الهام گرفته است، امکان اجرای بازیهای کامپیوتر را در هر مکانی فراهم کرد. موفقیت استیمدک زمینهساز ظهور انبوهی از کنسولهای دستی مبتنیبر ویندوز شد که هرکدام مزایا و معایب خاص خود را درمقایسهبا محصول ولو داشتند. اگرچه […]