نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
جسی لوینسون، یکی از بنیانگذاران و مدیر ارشد فناوری کسبوکار تاکسیهای رباتیک آمازون Zoox، در رویداد Disrupt 2024 اعلام کرد این شرکت بهزودی ناوگان تاکسیهای خودران خود را در سانفرانسیسکو و لاسوگاس راهاندازی خواهد کرد. اطلاعات زیادی از تحقیقاتی که دربارهی ادعاهای این شرکت در حال انجام است، وجود ندارد. این ادعاها شامل تأییدیههای Zoox […]
جسی لوینسون، یکی از بنیانگذاران و مدیر ارشد فناوری کسبوکار تاکسیهای رباتیک آمازون Zoox، در رویداد Disrupt 2024 اعلام کرد این شرکت بهزودی ناوگان تاکسیهای خودران خود را در سانفرانسیسکو و لاسوگاس راهاندازی خواهد کرد. اطلاعات زیادی از تحقیقاتی که دربارهی ادعاهای این شرکت در حال انجام است، وجود ندارد. این ادعاها شامل تأییدیههای Zoox برای رعایت استانداردهای ایمنی فدرال در خودروهایش میشود که بدون کنترلهای معمولی ازجمله فرمان و پدال طراحی شدهاند.
سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگراههای آمریکا (NHTSA) تأیید کرد که تحقیق درباره ادعای Zoox را آغاز کرده و هنوز معافیتی برای این شرکت صادر نشده است. براساس استانداردهای سازمان ایمنی وسایل نقلیهی موتوری فدرال (FMVSS)، خودروها باید به کنترلهای معمولی مثل فرمان و پدال مجهز باشند و شرکتهای خودروساز معمولاً برای معافیتهای موقت از این قوانین به FMVSS درخواست میدهند.
Zoox ادعا میکند که به معافیت از قوانین FMVSS نیازی ندارد و هدفش از همان ابتدا طراحی خودرویی مطابق با استانداردهای این سازمان بوده است. براساس ادعای Zoox، این شرکت در نوامبر ۲۰۲۳ (آبان و آذر ۱۴۰۲) به هدفش دست یافت و درواقع، بهعنوان اولین شرکتی شناخته میشود که خودرو تمامخودران و تمامالکتریکی را مطابق با استانداردهای FMVSS تولید کرده است.
درحالحاضر، خودروهای Zoox در منطقهی محدودی از کالیفرنیا مجوز فعالیت دارند. لوینسون اعلام کرد این شرکت بهزودی فعالیت خود را با استفاده از کارکنانش بهعنوان مسافر آغاز خواهد کرد. دراینمیان، برخی از فعالان حوزهی ایمنی نیز باور دارند Zoox در تلاش خود برای راهاندازی این سرویس تجاری، از مرحلهی مهمی غافل شده و در پی دورزدن قوانین ایمنی است.
مدیر اجرایی مرکز ایمنی خودروهای ایالات متحده میگوید که تردد تاکسیهای کاملاً خودران در جادههای عمومی این کشور، نقض قانون ایمنی محسوب میشود و Zoox بهنوعی خط قرمز را رد کرده است. بههرحال، نظارت بر اجرای قوانین در اصل برعهدهی HTSA است و این سازمان درحالحاضر مشغول بررسی ادعاهای مربوط به کاستیهای ایمنی Zoox و سایر شرکتها است.
لوینسون در رویداد Disrupt به سؤالی دربارهی نگرانیهای مرتبط با اینکه دولت فدرال برنامههای Zoox را مختل کند، پاسخ داد و تأکید کرد که تاکسیهای خودران این شرکت کاملاً مطابق با استانداردهای FMVSS تولید شدهاند. او اطمینان داد Zoox به رفع نگرانیهای NHTSA ادامه خواهد داد و گفت که شرکت متبوعش زمان و منابع زیادی را صرف رعایت این استانداردها کرده است.
Source link
این مطلب بدون برچسب می باشد.
بااینحال پژوهشی جدید که ۱۳ نوامبر منتشر شد، فرضیهی حیات بیگانه در مقیاس چندجهانی را با محاسبهی تفاوت در چگالی انرژی تاریک بررسی میکند. انرژی تاریک نیروی اسرارآمیز عامل افزایش سرعت انبساط جهان است و میتواند بر تعداد ستارههایی که در دنیاهای موازی مختلف شکل میگیرند، تأثیر بگذارد. مدل یادشده نشان میدهد چگالی بهینهی انرژی […]
شرکت OpenAI در حال مذاکره با سامسونگ برای استفاده از قابلیتهای هوش مصنوعی خود مانند پردازش زبان طبیعی و یادگیری ماشینی در گوشیهای گلکسی است. به گزارش تکناک، شرکت OpenAI در حال مذاکره با سامسونگ برای استفاده از قابلیتهای هوش مصنوعی خود در گوشیهای گلکسی است. این مذاکرات، مشابه همکاری OpenAI با اپل برای ادغام […]
در یک پرونده قضایی مهم، وزارت دادگستری آمریکا خواستار جداسازی مرورگر کروم از گوگل شده است. این درخواست با هدف شکستن انحصار گوگل در بازار جستجوی آنلاین و ایجاد رقابت بیشتر مطرح شده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری رسانه تکنولوژی تکنا، قاضیای در آمریکا حکم داده است که گوگل با استفاده از روشهای غیررقابتی، […]
بهگزارش ویندوزسنترال، مایکروسافت بعد از ماهها انتظار قابلیت جنجالی Recall را بههمراه ویژگی Click To Do به پیشنمایش ویندوز ۱۱ (build 26120.2415) برای کاربران اینسایدر در کانال Dev اضافه کرده است. مایکروسافت پس از نگرانیهای بهوجود آمده دربارهی امنیت ریکال انتشار این قابلیت را بهتعویق انداخت تا مشکلات را حل کند. ردموندیها اکنون نقصهای امنیتی […]