عملکرد درخشان آمازون، ارزش سهام شرکت را ۶ درصد افزایش داد

قیمت سهام آمازون پس‌از گزارش درآمد بهتر از حد انتظار این شرکت که به‌واسطه‌ی رشد در تجارت رایانش ابری و تبلیغات آن ایجاد شده بود، ۶ درصد افزایش یافت. سهام آمازون تا این برهه از سال ۲۰۲۴، حدود ۳۲ درصد بازدهی داشته است. قیمت سهام آمازون با رشد ۶ درصدی به نزدیکی ۲۰۰ دلار رسید. […]


قیمت سهام آمازون پس‌از گزارش درآمد بهتر از حد انتظار این شرکت که به‌واسطه‌ی رشد در تجارت رایانش ابری و تبلیغات آن ایجاد شده بود، ۶ درصد افزایش یافت. سهام آمازون تا این برهه از سال ۲۰۲۴، حدود ۳۲ درصد بازدهی داشته است.

قیمت سهام آمازون با رشد ۶ درصدی به نزدیکی ۲۰۰ دلار رسید. سقف قیمتی سهام این شرکت حدود ۲۰۰ دلار بود و با رشد اخیر، قیمت سهام آمازون مجدداً به سقف تاریخی خود رسیده است.

درآمد این شرکت با ۱۱ درصد افزایش به ۱۵۸٫۹ میلیارد دلار رسید و از برآورد ۱۵۷٫۲ میلیارد دلاری تحلیلگران فراتر رفت. سوددهی ۱٫۴۳ دلاری نیز از میانگین برآورد ۱٫۱۴ دلاری تحلیلگران بیشتر بود.

فروش در بخش رایانش ابری آمازون Web Services با ۱۹ درصد افزایش به ۲۷٫۴ میلیارد دلار رسید و کمی کمتر از برآورد تحلیلگران بود. سود‌سازی این بخش در سال پیش ۱۹ درصد بود؛ اما با توجه به نرخ رشد رقبایی مثل مایکروسافت و گوگل که درآمد بخش رایانش ابری‌شان به‌ترتیب ۳۳ و ۳۵ درصد افزایش یافت، عقب مانده است.

هزینه‌های سرمایه‌ و توسعه‌ی آمازون ۸۱ درصد در مقایسه با سال قبل افزایش یافت و به ۲۲٫۶۲ میلیارد دلار رسید. این شرکت همچنان به سرمایه‌گذاری در دیتاسنترها و تجهیزاتی مانند پردازنده‌های انویدیا برای تقویت محصولات هوش مصنوعی ادامه می‌دهد.

آمازون چندین محصول هوش مصنوعی را در کسب‌وکار رایانش ابری و تجارت الکترونیک خود راه‌اندازی کرده است. انتظار داریم آمازون نسخه‌ی دستیار صوتی الکسا مجهز به هوش مصنوعی را معرفی کند.

مدیر ارشد مالی آمازون، برایان اولسفسکی، گفت که اکثر هزینه‌های توسعه‌ی آمازون در سال ۲۰۲۴ برای حمایت از نیاز فزاینده به زیرساخت‌های فناوری است.

مدیر‌عامل آمازون، اندی جسی، افزود که این شرکت قصد دارد حدود ۷۵ میلیارد دلار برای هزینه‌های توسعه در سال ۲۰۲۴ تخصیص دهد و انتظار دارد که حتی سال آینده این رقم افزایش یابد. مدیرعامل آمازون در ادامه گفت:

«امروزه پیشرفت‌های اصلی با هوش مصنوعی مولد انجام می‌شود. این موضوع فرصتی است که ممکن است به‌ندرت پیش آید. سعی می‌کنیم توسعه‌ی این فناوری را شدیداً پیگیری کنیم تا در آینده از مزایای آن بهره‌مند شویم.»

تبلیغات یکی دیگر از پایه‌های سودسازی آمازون ارزیابی می‌شود. این بخش در طول دوره‌ی سه‌ماهه، ۱۹ درصد رشد کرده و به ۱۴٫۳ میلیارد دلار رسیده است. بخش تبلیغات با برآورده‌کردن انتظارات، از رشد حوزه اصلی فعالیت آمازون، یعنی خرده‌فروشی، پیشی گرفته است.

آمازون پیش‌بینی می‌کند که درآمدش در سه‌‌ماهه‌ی جاری بین ۱۸۱٫۵ تا ۱۸۸٫۵ میلیارد دلار باشد که نشان‌دهنده‌ی رشد ۷ تا ۱۱ درصدی در مقایسه با مدت‌زمان مشابه سال گذشته است.



Source link