اپل همچنان صدرنشین بازار جهانی تبلت ها است

گزارش‌ها حاکی از آن است که شرکت اپل با فروش بیش از ۱۲ میلیون دستگاه در سه‌ماهه سوم سال جاری، همچنان صدرنشین بازار جهانی تبلت است. به گزارش سرویس فناوری تک‌ناک، بازار جهانی تبلت در سه‌ماهه سوم سال جاری رشد قابل‌ توجهی را تجربه کرده است. تعداد ارسال تبلت‌ها در این دوره با رشد سالانه […]


گزارش‌ها حاکی از آن است که شرکت اپل با فروش بیش از ۱۲ میلیون دستگاه در سه‌ماهه سوم سال جاری، همچنان صدرنشین بازار جهانی تبلت است.

به گزارش سرویس فناوری تک‌ناک، بازار جهانی تبلت در سه‌ماهه سوم سال جاری رشد قابل‌ توجهی را تجربه کرده است. تعداد ارسال تبلت‌ها در این دوره با رشد سالانه ۲۰.۴ درصد به ۳۹.۶ میلیون واحد رسید.

تحلیلگران بخشی از این رشد را به عملکرد ضعیف بازار تبلت در سال گذشته نسبت می‌دهند. سال ۲۰۲۳، اولین سالی بود که اپل پس از عرضه اولین iPad در سال ۲۰۱۰، هیچ مدل جدیدی از این محصول معرفی نکرد.

با وجود این، در سال جاری اپل دو مدل جدید iPad Pro با نمایشگر OLED و پردازنده M4 را عرضه کرد. علاوه بر این، دو مدل iPad Air (2024) نیز با پردازنده M2 در دسترس قرار گرفت.

این شرکت همچنین یک مدل جدید ۱۳ اینچی به سری iPad Air اضافه کرده است، که اکنون در دو اندازه ۱۱ و ۱۳ اینچی مشابه سری iPad Pro موجود می‌باشد. برای کاربرانی که به دنبال iPad با صفحه نمایش بزرگ هستند، اما نمی‌خواهند برای نمایشگر OLED هزینه بیشتری پرداخت کنند هم این مدل گزینه مناسبی به حساب می‌آید.

در ماه گذشته نیز اپل مدل جدید iPad mini با پردازنده A17 Pro را رونمایی کرد.

فروش ۱۲.۶ میلیون تبلت در سه‌ماهه سوم سال جاری

طبق گزارش IDC، اپل همچنان در صدر بازار تبلت‌ها قرار دارد. این شرکت در سه‌ماهه سوم سال جاری ۱۲.۶ میلیون تبلت ارسال کرد. این میزان فروش با افزایش سالانه اندک ۱.۴ درصدی همراه بود، که بخش زیادی از آن به دلیل خریدهای بازگشت به مدرسه برای iPad mini جدید است.

با وجود این، سهم اپل از بازار جهانی تبلت در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته از ۳۷.۷ درصد به ۳۱.۷ درصد کاهش یافته است.

سامسونگ نیز در سه‌ماهه سوم عملکرد خوبی از خود نشان داد و تعداد ارسال تبلت‌های خود را نسبت به سال گذشته ۱۸.۳ درصد افزایش داد. هرچند این میزان رشد، از رشد کلی بازار در سه‌ماهه سوم یعنی ۲۰.۴ درصد کمتر بود و سهم جهانی سامسونگ در بازار تبلت‌ها به همین دلیل از ۱۸.۲ درصد به ۱۷.۹ درصد کاهش یافت.

سامسونگ در این دوره تبلت‌های پیشرفته‌ای مانند: Galaxy Tab S10 Ultra و +Galaxy Tab S10 را با قابلیت‌های هوش مصنوعی عرضه کرد و فروش‌های این برند به لطف مدل‌های رده‌پایین‌تر Galaxy Tab A9 افزایش یافت.

اپل همچنان صدرنشین بازار جهانی تبلت ها

همچنین آمازون با ارسال ۴.۶ میلیون تبلت در سه‌ماهه سوم، رتبه سوم بازار را از آن خود کرد. این شرکت تعداد تبلت‌های ارسال‌شده خود را به بیش از دو برابر (۱۱۱.۳ درصد) افزایش داد.

سهم بازار جهانی آمازون در این دوره پنج درصد افزایش یافت و از ۶.۶ درصد به ۱۱.۶ درصد رسید. به‌روزرسانی مدل Fire HD 8 با قابلیت‌های هوش مصنوعی و فروش ویژه Prime Day از عوامل اصلی افزایش فروش تبلت‌های Amazon در این سه‌ماهه بود.

در مجموع، بازار جهانی تبلت‌ در حال تجربه رشد مجدد است و هر سه برند اپل، سامسونگ و آمازون با ارائه مدل‌های جدید و متنوع، سعی در حفظ یا افزایش سهم خود در این بازار رقابتی دارند.



منبع: تکنک