نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
مسیر بالا، مسیری است که راننده میتواند با کمترین زاویه و با مسیر نرمتری پیچ را طی کند. با طی کردن این مسیر، راننده میتواند با سرعت تقریباً زیادی از پیچ بگذرد. برای ورود به هر پیچی، حتی پیچِ سادهی تصویر بالا، رانندهی F1 باید ترمز کند. هدف از ترمز، کاهش سرعت خودرو به شکلی […]
مسیر بالا، مسیری است که راننده میتواند با کمترین زاویه و با مسیر نرمتری پیچ را طی کند. با طی کردن این مسیر، راننده میتواند با سرعت تقریباً زیادی از پیچ بگذرد. برای ورود به هر پیچی، حتی پیچِ سادهی تصویر بالا، رانندهی F1 باید ترمز کند. هدف از ترمز، کاهش سرعت خودرو به شکلی کنترل شده است تا راننده با اطمینان بیشتری وارد پیچ شود. در این حالت، راننده با اطمینان بیشتری از نقطهی اوجِ پیچ میگذرد.
راننده باید قبل از ورود به پیچ و در مسیر مستقیم، بهصورت خطی و نرم ترمز کند، زیرا در این حالت لاستیکها بیشینهی اصطکاک را با سطح جاده برقرار میکنند. ترمز پس از ورود به پیچ میتواند باعث قفل شدن لاستیکها و از دست رفتن کنترل خودرو شود. نقطهی اوج پیچ، قلب یک پیچ است. رانندگان حرفهای با کنترل خودرو در بخش میانی پیچ (قبل از نقطهی اوج)، میتوانند زمان عبور خود را از پیچ کاهش دهند و در مسابقات موفقتر باشند. هنگام رانندگی در یک جادهی پر پیچوخم باید بدانیم کجا به کمترین فاصله از مرکز پیچ یا همان نقطهی اوج میرسیم.
تا اینجا، حرکت رانندهی مسابقات فرمول وان را برای پیچی با زاویه ۹۰ درجه بررسی کردیم، زیرا با پیچِ ۹۰ درجه بهراحتی میتوانیم بهترین مسیر حرکت را توضیح دهیم. اما در بیشتر پیستهای مسابقه، پیچها بسیار تندتر از ۹۰ درجه هستند و شکلهای کاملاً متفاوتی دارند.
پیچ «Stowe» در پیست Silverstone انگلستان یکی از نزدیکترین مثالهای واقعی از پیچهای ۹۰ درجه است؛ اما این پیچ هم تفاتهایی با پیج ۹۰ درجه در مثال مقالهی ما دارد و طولانیتر است. اتومبیل F1 هنگام عبور از نقطه اوجِ پیچِ ۹۰ درجهی فرضی، مسافت کوتاهتری را میپیماید و مدت زمان کمتری را برای عبور از آن صرف میکند؛ اما اوج پیچِ Stowe طولانیتر است و اتومبیل برای عبور از آن به مدت زمان بیشتری نیاز دارد. رانندهی F1 برای پیمودن این پیچ که شباهت زیادی به پیچ ۹۰ درجهی ایدئال دارد، مسیر ترکیبیِ مسیرهای نقطهچینِ یک و دو را میپیماید (تصویر بالا).
Source link
این مطلب بدون برچسب می باشد.
آیا افراد عادی هم می توانند از خدمات cip فرودگاه امام بهره مند شوند؟ با ذکر موارد بالا، این سوال برای اغلب افراد ایجاد می شود که آیا افراد عادی نیز می توانند از خدمات cip استفاده کنند یا نه؟ در جواب باید گفت که بله، امروزه تمام افرادی که به دنبال تشریفات و خدمات […]
رابط کاربری HyperOS 2 Global شیائومی با مجموعهای از قابلیتهای پیشرفته مبتنیبر هوش مصنوعی، تجربه کاربری را متحول کرده است. به گزارش تکناک، شیائومی با رونمایی رابط کاربری HyperOS 2 Global گامی بلند در استفاده از هوش مصنوعی برای بهبود تجربه کاربران برداشته است. این رابط کاربری با ارائه قابلیتهایی پیشرفته درزمینه ترجمه، سازماندهی اطلاعات، […]
در حالی که به گفته رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی بیش از ۱۰ شرکت به ظرفیت تولید موتورهای کم مصرف BLDC رسیدهاند و بهرهگیری از آنها در کولرهای آبی تا ۵۰ درصد کاهش مصرف برق را در پی خواهد داشت، همچنان کولرسازان به دلایل غیر واقعی عدم استاندارد موتورهای داخلی به سمت استفاده از این […]
از زمانی که ایلان ماسک سکان هدایت توییتر را به دست گرفته، تغییرات چشمگیری در این شبکه اجتماعی رخ داده است. یکی از این تغییرات، کاهش دیده شدن پستهایی است که حاوی لینک هستند. به گزارش دپارتمان اخبار تکنولوژی رسانه فناوری تکنا، کاربران در گذشته به راحتی میتوانستند با اشتراکگذاری لینکهای مقالات و وبسایتها، محتوای […]