مرسدس‌بنز و پورشه ارزان‌تر از دنا و تارا /عکس

امیرمسعود عابدین: ده‌ها سال است که آلمان، برخی از لوکس‌ترین و اسپرت‌ترین خودروهای شناخته شده را تولید می‌کند. با این حال، آن‌ها اغلب گران‌تر از آن چیزی هستند که افراد مایل به پرداخت بهای آن باشند. در این زمان، بازار خودروهای دست دوم پرطرفدار می‌شوند. SUV های آلمانی قدیمی زیادی وجود دارند که هم به […]


امیرمسعود عابدین: ده‌ها سال است که آلمان، برخی از لوکس‌ترین و اسپرت‌ترین خودروهای شناخته شده را تولید می‌کند. با این حال، آن‌ها اغلب گران‌تر از آن چیزی هستند که افراد مایل به پرداخت بهای آن باشند. در این زمان، بازار خودروهای دست دوم پرطرفدار می‌شوند. SUV های آلمانی قدیمی زیادی وجود دارند که هم به وعده لوکس بودن خود عمل می‌کنند و هم در عین حال، بادوام و قابل اعتماد هستند.

پورشه کاین ۲۰۰۸

امتیاز قابلیت اعتماد: ۷۹ از ۱۰۰

پورشه کاین که به استحکام بالایی که دارد مشهور است، برای سال ۲۰۰۸ کاملاً بازسازی شد و ارتقاهای فنی زیادی دریافت کرد. در زمان نگارش این مقاله، میانگین قیمت دست دوم این مدل ۱۴۳۰۹ دلار است (معادل ۹۷۵ میلیون تومان).

کاین ۲۰۰۸ همچنین خودرویی قابل اعتماد است و در مقایسه با مدل‌های سال‌های قبل، بهبودهای چشمگیری در زمینه استحکام داشته است. تنها مشکل هر پورشه این است که هزینه‌های تعمیر آن‌ها همیشه بالا خواهد بود.

  • هزینه نگهداری سالانه متوسط: ۹۵۶ دلار (۶۵ میلیون تومان)
  • هزینه تخمینی نگهداری در طول ۱۰ سال اول: ۲۱۲۲۵ دلار (یک میلیارد و ۴۴۵ میلیون تومان)
  • تعداد فراخوان: ۲
  • بدترین مدل کاین برای خرید دست دوم: مدل ۲۰۰۴

آئودی Q۵ ۲۰۱۶

امتیاز قابلیت اعتماد: ۸۰ از ۱۰۰

مرسدس‌بنز و پورشه ارزان‌تر از دنا و تارا /عکس

آئودی Q۵ از نظر ظاهری کاملاً ساده است. با این حال، این خودرو پر از ویژگی‌های لوکس و فناوری مدرن کافی برای راضی نگه داشتن شماست. اگر به دنبال خودرویی با عمر کمتر از ۱۰ سال سن هستید، این یک گزینه عالی است. این خودرو با قیمت متوسط ۱۴۶۶۲ دلار (۹۹۷ میلیون تومان) قابل خریداری کنید.

Q۵ خودرویی بسیار قابل اعتماد بوده و نگهداری آن نسبتاً مقرون به صرفه است. هنگام خرید یکی از آن‌ها، باید مطمئن شوید که تمام فراخوان‌ها بررسی شده باشند.

  • هزینه نگهداری سالانه متوسط: ۸۶۷ دلار (۵۸ میلیون تومان)
  • هزینه تخمینی نگهداری در طول ۱۰ سال اول: ۱۲۵۱۵ دلار (۸۵۰ میلیون تومان)
  • تعداد فراخوان: ۵
  • بدترین مدل Q۵ برای خرید دست دوم: مدل ۲۰۱۲

مرسدس بنز M-Class ۲۰۰۹

امتیاز قابلیت اعتماد: ۸۲ از ۱۰۰

مرسدس‌بنز و پورشه ارزان‌تر از دنا و تارا /عکس

مرسدس‌بنز M-Class قبل از اینکه مدل GLE وجود داشته باشد، در بازار حضور داشت. در سال ۲۰۰۹، این خودرو در نسل دوم خود بود و به‌تازگی یک فیس‌لیفت نیز دریافت کرده بود. این خودرو با انواع مختلف موتور و یکی از چشمگیرترین مجموعه‌های فناوری زمان خود عرضه شد. مدل ۲۰۰۹ در حال حاضر با قیمت متوسط ۸۹۴۱ دلار (۶۰۰ میلیون تومان) در بازار یافت می‌شود.

  • هزینه نگهداری سالانه متوسط: ۱۰۰۰ دلار (۶۸ میلیون تومان)
  • تعداد فراخوان: ۳
  • بدترین مدل M-Class برای خرید دست دوم: مدل ۲۰۰۶

بی‌ام‌و X۵ ۲۰۱۳

امتیاز قابلیت اعتماد: ۸۲ از ۱۰۰

مرسدس‌بنز و پورشه ارزان‌تر از دنا و تارا /عکس

بی‌ام‌و X۵ یکی از محبوب‌ترین SUV های آلمانی است که تاکنون وجود داشته است. این خودرو به دلیل توانایی خود در ترکیب کارایی، راحتی و لذت رانندگی مشهور است، چیزی که حتی در نسل‌های قدیمی‌تر X۵ نیز دیده می‌شود. در حال حاضر، مدل سال ۲۰۱۳ با قیمت متوسط ۱۰۹۳۲ دلار (۷۴۵ میلیون تومان) در بازار دست دوم دیده می‌شود.

X۵ یک انتخاب بسیار قابل اعتماد است و اکثر مدل‌های آن، شهرت زیادی برای دوام طولانی مدت دارند.

  • هزینه نگهداری سالانه متوسط: ۱۲۱۶ دلار (۸۲ میلیون تومان)
  • هزینه تخمینی نگهداری در طول ۱۰ سال اول: ۱۸۷۳۸ دلار (یک میلیارد و ۲۷۵ میلیون تومان)
  • تعداد فراخوان: ۷
  • بدترین مدل X۵ برای خرید دست دوم: مدل ۲۰۰۸

مرسدس بنز GL-Class ۲۰۱۱

امتیاز قابلیت اعتماد: ۸۳ از ۱۰۰

مرسدس‌بنز و پورشه ارزان‌تر از دنا و تارا /عکس

مرسدس‌بنز GL-Class که بعداً به GLS تبدیل شد، یک SUV لوکس بزرگ با کیفیت ساخت عالی است. یکی از جذابیت‌های اصلی این SUV، موتور دیزلی قدرتمند آن بود. بزرگ‌ترین نقطه ضعف آن، قیمت بسیار گران آن در گذشته بود. با این حال، اکنون می‌توانید یک مدل سال ۲۰۱۱ GL-Class را با قیمت متوسط ۱۰۷۵۵ دلار (۷۳۰ میلیون تومان) خریداری کنید.

  • هزینه نگهداری سالانه متوسط: ۱۳۱۴ دلار (۹۴۰ میلیون تومان)
  • تعداد فراخوان: ۴
  • بدترین مدل GL-Class برای خرید دست دوم: مدل ۲۰۰۷

منبع: topspeed

۳۲۲



خبر آنلاین