نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جهان محصولات لوکس با المانهای پر زرقوبرق بسیاری پر شده است. خودروهای لوکس هم از این قاعده مستثنا نیستند و بههمراه ویژگیهای منحصربهفرد خود، جلوههای بصری دارند که خودروهای دیگر از آن بیبهرهاند. این محصولات که غالبا در قالب خودروهای لیموزین و سدان درشتپیکر تولید میشوند، به نمادی از مالک تبدیل […]
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جهان محصولات لوکس با المانهای پر زرقوبرق بسیاری پر شده است. خودروهای لوکس هم از این قاعده مستثنا نیستند و بههمراه ویژگیهای منحصربهفرد خود، جلوههای بصری دارند که خودروهای دیگر از آن بیبهرهاند. این محصولات که غالبا در قالب خودروهای لیموزین و سدان درشتپیکر تولید میشوند، به نمادی از مالک تبدیل میشوند تا نشان دهند که انسانی خاص است و میتواند با سوار شدن بر این خودروی بهخصوص، برتری اجتماعی خود را نشان دهد.
به نقل از پدال، به این ترتیب یکی از اصلیترین مواردی که یک خودروی لوکس را از باقی محصولات حاضر در بازار جدا میکند، برند و نشان آن است. فارغ از اینکه جلوپنجره تمام خودروهای بازار شامل لوگوی سازنده میشود، خودروهای لوکس به یک نشان مجسمهوار هم مزین میشوند که روی کاپوت آنها جا خوش میکند و درجه عالی آن را به رخ مردم میکشد. قاعدتا تمام این نشانهای لوکس معنای متفاوت و خاصی دارند.
نشان جگوار حملهور یکی از مشهورترین و زیباترین نشانهایی روی کاپوت در تمام صنعت خودرو به شمار میرود. مسئولیت طراحی این مجسمه کوچک برعهده «فردریک گوردون کرازبی» قرار داشت. او در سال ۱۹۵۱ این نشان را برای جگوار طراحی کرد. در سال ۱۹۵۵، پای عقب پلنگ این نشان کشیدهتر شد.
برادر کوچکتر بنیانگذار برند فرانسوی بوگاتی، «رامبرانت بوگاتی»، یک مجسمهساز چیرهدست بود که علاقه خاصی به حیوانات داشت. او در سن ۱۷ سالگی از نخستین مجسمه خود در شهر میلان ایتالیای رونمایی کرد تا اینکه در سال ۱۹۰۴، مجسمه فیل رقصان را برای برند برادر خود ساخت. این نشان نخستین بار در بوگاتی تایپ ۴۱ رویال مورداستفاده قرار گرفت و از آن به بعد به نشان لوکس این برند تبدیل شد.
در اوایل آغاز قرن بیستم «کلاید هرولد ویلز»، طراح اصلی لوگوی آبی شرکت فورد، پس از کسب سرمایه زیاد از این مجموعه خارج شد و شرکت خودروسازی خود را تاسیس کرد. این شرکت که «ویلز سنت کلیر» نام داشت خودروهایی گرانقیمت و پیچیده تولید میکرد که همگی با نشان زیبای غاز نقرهای آن مزین میشدند.
«جان دی ویلسون»، طراح، تصمیم گرفت که برای هویت بخشیدن به محصولات برند پکارد از افسانههای یونانی استفاده کند. او برای دستیبابی به این هدف، شخصیت نایکی، خدای کامیابی و کژاوهران زئوس، را مظهر برند پکارد قرار داد و نشانی را برایش طراحی کرد که بالای رادیاتور محصولات برند یادشده نصب میشد. این نشان شامل یک پیکر انسان-فرشته بود که چرخی را در دست گرفته و به سمت جلو درحال حرکت یا زانو زدن است. البته طراحی این نشان بعدا مورد تمسخر قرار گرفت و به نگهدارنده شیرینی دونات مشهور شد.
نشان ابوالهول نخستین بار در میانه سالهایی ابتدایی قرن بیستم و در خودروهای «سیدلی-دیزی» به چشم خورد. شعار تبلیغانی این شرکت هم به مجسمه مشهور ابوالهول اشاره داشت و محصولاتش را «ساکت مانند ابوالهول» معرفی میکرد. نام شرکت یادشده در سال ۱۹۱۹ به «آرمسترانگ سیدلی موتورز» تغییر پیدا کرد، دلیل آن هم مالکیت شرکت هواپیماسازی آرمسترانگ ویتورث بود. استفاده از دو موتور جت در گوشههای این سرتراش هم نشاندهنده سابقه شرکت مالک است.
روح اشتیاق را میتوان بهجرئت یکی از برجستهترین و زیباترین نشانهای کاپوتی در میان تمام برندهای لوکس دانست. روح اشتیاق (Spirit of Ecstasy) برای نخستین بار در سال ۱۹۱۱ بهعنوان دارایی معنوی رولزرویس به ثبت رسید. این الهه مونث پرنده در سال ۲۰۲۲ بازطراحی شد تا فرمپردازی آیرودینامیکتری داشته باشد و بتواند با شخصیت نسل تازه خودروهای برقی شرکت رولزرویس مانند مدل اسپکتر هماهنگی بیشتری داشته باشد. تمام نمونههای این مجسمه کوچک با دست پرداخت میشوند.
این برند لوکس آمریکایی که بهعنوان زیرمجموعه شرکت فورد فعالیت میکند، در طی سالیان دراز حضور در صنعت خودروهای ردهبالای اشرافی از نشانهای متعددی استفاده کرده است که هر یک، شخصیت خودروی متفاوتی را نشان میدهند و برندمحور نبودهاند. یکی از زیباترین نشانهای بهکاررفته در محصولات این برند، طرح سگ «گری هاوند» بود که در سال ۱۹۲۰ به پسر هنری فورد اول، ادسل، عرضه شد و توجه او را به خود جلب کرد.
نشان اصلی شرکت بنتلی یک حرف B است که با تکیهبر دو بال، به سمت جلو حرکت میکند و نشان بلندپروازی و پیشرفتهای این شرکت بریتانیایی دارد. آخرین نسخه این نشان که بارها بازطراحی شده است، یک نشان B زیبا را با بالهای شیشهای به نمایش میگذارد که روی کاپوت سدان لوکس فلایینگاسپور نصب میشود.
در ابتدای دهههای ۲۰ و ۳۰ میلادی، توجه چندانی به ایمنی عابران پیاده نمیشد؛ همین مسئله باعث شد که برندی مانند دوسنبرگ نشانی تیز و زیبا را توسعه دهد تا مردم با نگاه به آن، خودروهایش را به یاد بیاورند. این برند لوکس آمریکایی در گذشته به تولید خودروهای سفارشی با تکیهبر پیشرانههای ۸ سیلندر خطی مشغول بود.
این نشان که در مدلهای ارزانتر برند آمریکایی پونتیاک استفاده میشد، در سال ۱۹۴۹ جایگزین نشان اژدر شد. این نشان کدخداهای ساکن در روستاهای این کشور را به نشان میداد تا از روحیه تماما آمریکایی خودروهای این برند بگوید. برخی نسخههای این نشان از جنس پلاستیکی عرضه میشدند تا مالک بتواند با تکیهبر چراغ داخلی، آنها را روشن کند؛ درست مانند لوگوی درخشان خودروهای مدرن امروزی.
به نظر شما کدام نشان از بقیه زیباتر و بهیادماندنیتر است؟
۳۲۲
خبر آنلاین
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دنیای علم و فناوری امروز شنبه ۳ آذر ۱۴۰۳ راوی اخبار مختلفی بود که در این بسته خبری به طور خلاصه آنها را از نظر میگذرانیم. به گزارش ایسنا، جهان علم و فناوری در روزی که گذشت، خبرهای گوناگونی برای ما داشت که در این بسته خبری به گزارش خلاصهای از آنها خواهیم پرداخت. از رصد […]
بنابر گزارش IT Home، استفاده از تراشههای ساخت شرکت چینی لونگسون در ایستگاه فضایی تیانگونگ، فصل جدیدی را در تاریخ صنعت تکنولوژی و فضایی چین رقم زده است. این دستاورد نشان میدهد که چین برنامهی خودکفایی خود در حوزهی نیمهرساناها را با جدیت دنبال میکند. تراشههای لونگسون که رقیبی جدی برای اینتل و AMD محسوب […]
ثروت ایلان ماسک پساز انتخابات ریاستجمهوری آمریکا به ۳۴۸ میلیارد دلار رسید. این افزایش عمدتاً بهدلیل رشد سهام شرکت تسلا بوده است. به گزارش تکناک، ثروت ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت تسلا و مالک شبکه اجتماعی ایکس، به رکورد تاریخی ۳۴۷/۸ میلیارد دلار رسید. این افزایش چشمگیر ثروت نتیجه رشد مداوم سهام تسلا و تأمین مالی […]
به یاد دارید که در اوج همهگیری کووید-۱۹، قابلیت گفتگوهای صوتی زنده به یکباره در همه جا فراگیر شد؟ این روند که با ظهور پلتفرمی مانند کلابهاوس آغاز شد، به سرعت توسط سایر شبکههای اجتماعی نیز مورد تقلید قرار گرفت. به نظر میرسید که گوش دادن به گفتگوهای زندهی آنلاین، به یکی از محبوبترین روشهای […]