نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
دوازدهمین دوره نمایشگاه ایران ساخت از ۲۳ تا ۲۶ آذرماه سال جاری همزمان با هفته پژوهش و بیست و چهارمین دوره نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار کشور در محل نمایشگاه بینالمللی تهران برگزار خواهد شد. به گزارش ایسنا، این نمایشگاه که یکی از نوآوریهای آن، توجه ویژه به صادرات و گسترش بازارهای خارجی […]
دوازدهمین دوره نمایشگاه ایران ساخت از ۲۳ تا ۲۶ آذرماه سال جاری همزمان با هفته پژوهش و بیست و چهارمین دوره نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار کشور در محل نمایشگاه بینالمللی تهران برگزار خواهد شد.
به گزارش ایسنا، این نمایشگاه که یکی از نوآوریهای آن، توجه ویژه به صادرات و گسترش بازارهای خارجی است به عنوان یک رویداد کلیدی در حوزه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی و تست و آزمون پیشرفته، فرصتی منحصر به فرد برای شرکتهای دانشبنیان فراهم میکند تا بازار خود را توسعه دهند.
بخشهای موضوعی نمایشگاه
این نمایشگاه با تنوع قابل توجهی از بخشهای صنعتی و فناوری برگزار میشود. ۱۴ بخش شامل نفت و پتروشیمی، برق و الکترونیک، عمران و ساختمان، مکانیک، شیمی و متالورژی، کشاورزی و محیط زیست، فیزیک پایه، تجهیزات عمومی آزمایشگاهی، مواد آزمایشگاهی، مهندسی پزشکی و زیست مواد، تجهیزات آزمون صنعتی، خدمات کالیبراسیون، و تجهیزات آموزشی و آزمایشگاهی مدارس در نظر گرفته شده است.
این بخشها، نمایانگر گستردگی نیازهای بازار و فرصتهای توسعه فناوری در کشور هستند.
شرایط حضور و ارزیابی محصولات
شرایط حضور شرکتها و محصولات آنها در نمایشگاه به این صورت است که محصولات باید از جنبههای فنی و دانشبنیانی ارزیابی شوند.
ارزیابی و سطحبندی محصولات براساس سطح فناوری ذاتی و میزان بومیسازی آنها انجام میشود و دستورالعملهای لازم برای این ارزیابیها در وبسایت نمایشگاه در دسترس است.
حمایتهای مالی و برنامههای ویژه
در این نمایشگاه، همچون سال گذشته از محصولات سطح بالا تا محدوده ۴۰ تا ۱۰ درصد قیمت محصولات خریداری شده توسط مراکز علمی و پژوهشی دولتی به عنوان یارانه پرداخت خواهد شد. علاوه بر این، برای محصولاتی که ارتقای فناوری و براساس دستورالعملهای خاص و تأیید تیم فنی اقدام کردهاند، تا سقف ۴۵ درصد حمایت اضافی در نظر گرفته شده است. این اقدامات برای ترغیب شرکتها به توسعه صادرات و بهبود فناوری آنها انجام میشود.
تمرکز بر صادرات و جذب سرمایهگذاری
برنامههای ویژهای برای حمایت از صادرات محصولات برتر طراحی شده است که شامل ارائه تسهیلات لیزینگ ویژه برای شرکتهای فعال در زمینه صادرات و تسهیل سرمایهگذاری خارجی است.
این برنامهها با هدف افزایش نفوذ بازارهای خارجی و ارتقای جایگاه محصولات دانشبنیان ایرانی در بازارهای جهانی در دست اقدام هستند.
با اجرای این نمایشگاه، انتظار میرود تعاملات بیشتری بین شرکتهای داخلی و خارجی شکل گیرد و بستری تازه برای ارتقای فناوری بومی و ایجاد فرصتهای شغلی جدید در کشور فراهم شود.
نمایشگاه “ایران ساخت” به عنوان یکی از بزرگترین رویدادهای فناورانه کشور، نقش کلیدی در ترویج توسعه اقتصادی مبتنی بر دانش و فناوری ایفا خواهد کرد.
رونمایی از ۱۰ هزار محصول نوآورانه و فروش ۳۰۰ میلیارد تومانی در ۱۱ دوره نمایشگاه
یازدهمین دوره نمایشگاه “ایران ساخت” که در دیماه ۱۴۰۲ برگزار شد، میزبان ۳۷۰ شرکت بود که بیش از ۱۰ هزار مدل محصول را به نمایش گذاشتند. این نمایشگاه با هدف ترویج اقتصاد دانشبنیان و نمایش توانمندیهای فناوری داخلی، موفق به جذب توجه بسیاری از متخصصان و علاقهمندان به صنعت و فناوری شد.
یکی از مهمترین دستاوردهای این دوره، فروش ۳۰۰ میلیارد تومانی محصولات بود که نشانهای از استقبال خوب بازار و اهمیت این رویداد در تقویت تعاملات تجاری و فناوری است. این نمایشگاه فضایی را برای شرکتهای دانشبنیان و فناور فراهم کرد تا به معرفی و ارائه محصولات نوآورانه خود بپردازند و فرصتهای تجاری جدیدی خلق کنند.
نمایشگاه “ایران ساخت”: گامی به سوی مرکزیت نوآوری منطقه و توسعه پایدار
با نگاهی به آینده، نمایشگاه “ایران ساخت” قصد دارد تا با گسترش دامنه فعالیتهای خود و تقویت شبکههای بینالمللی، به یکی از مراکز اصلی نوآوری و فناوری در منطقه تبدیل شود. این نمایشگاه نه تنها بستری برای نمایش دستاوردها، بلکه فرصتی برای شکلگیری ایدههای جدید و تحقق توسعه پایدار در ایران به شمار میآید.
به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاعرسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانشبنیان ریاستجمهوری، نمایشگاه “ایران ساخت” به عنوان یک رویداد مهم نه تنها به ارتقای فناوری بلکه به توانمندسازی شرکتهای دانشبنیان و افزایش قابلیتهای صادراتی کشور یاری رسانده و با رویکردی آیندهنگرانه به سمت توسعهای پایدار و متوازن حرکت میکند.
انتهای پیام
Source link
این مطلب بدون برچسب می باشد.
نشست خبری تپسی با عنوان «مروری بر عملکرد و رشد تپسی در سال ۱۴۰۳»، امروز ۴ آذر ماه، برگزار شد. در این نشست مصطفی سیدحسینی، مدیرعامل تپسی، آمارهایی درباره عملکرد تپسی در سال ۱۴۰۳ ارائه کرده و از رشد قابل توجه این شرکت تا پایان آبان ماه امسال خبر داد: عملکرد ما در تپسی در […]
درست مانند محصولات دیگر این روزهای تولیدکنندههای برتر موبایل ، سامسونگ نیز از سری پرچمدار خود نسخههای متفاوتی را عرضه کرده است. به همین خاطر، برای خرید گوشی اس ۲۴ نباید فورا اقدام کنید و باید درباره نسخههای مختلف آن اطلاعاتی داشته باشید. یکی از محبوبترین مقایسههای این سری، مقایسه گلکسی اس ۲۴ اف ای […]
ربات انساننمای «فیگور ۰۲»(Figure 02) با ارتقای کارایی ۴۰۰ درصدی در کارخانه بیامو مشغول به کار است. به گزارش ایسنا، ویدئوی جدیدی منتشر شده است که ربات انساننمای «فیگور ۰۲» را در حال انجام کار و مونتاژ قطعات خودرو با دقت بالا در کارخانه اسپارتانبورگ شرکت خودروسازی بیامو نشان میدهد. به نقل از آیای، شرکت […]
بسیاری از بازیهای محبوب با موتورهای بازیسازی شناختهشده ازجمله Unreal Engine و Unity و Godot ساخته میشوند؛ اما گاهی اوقات توسعهدهندگان تصمیم میگیرند از مسیر رایج خارج شوند و بازی خود را با ابزارهای دیگر بسازد. یکی از این نمونهها، بازی Roche Limit: The Death of CMK است که معمار جوانی به نام جک استریت […]