نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از روزیاتو، در حالی که کره شمالی، سوریه و کوبا ممکن است دارای نیروهای هوایی قدیمی و منسوخی در حد موزه باشند (بقایای نیروهای هوایی که زمانی قدرتمند بودند)، آنها نه کوچکترین و نه ضعیف ترین در جهان هستند. از سوی دیگر، قوی ترین نیروی هوایی به طور […]
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از روزیاتو، در حالی که کره شمالی، سوریه و کوبا ممکن است دارای نیروهای هوایی قدیمی و منسوخی در حد موزه باشند (بقایای نیروهای هوایی که زمانی قدرتمند بودند)، آنها نه کوچکترین و نه ضعیف ترین در جهان هستند. از سوی دیگر، قوی ترین نیروی هوایی به طور کلی نیروی هوایی ایالات متحده در نظر گرفته می شود و پس از آن نیروی دریایی / تفنگداران دریایی ایالات متحده در رتبه قوی ترین نیروهای هوایی جهان قرار می گیرند.
بسیاری از کشورهای جهان به طور کامل فاقد نیروی هوایی هستند – از جمله ایسلندِ عضو ناتو (که حتی ارتش هم ندارد). اما به دلیل اینکه نیروی هوایی ندارند، نمی توان آنها را کوچکترین نیروهای هوایی در نظر گرفت.
شاید کوچکترین نیروی هوایی جهان نیروی هوایی کشور جزیره ای آنتیگوا و باربودا در منطقه کارائیب باشد که دارای تنها یک فروند Britten-Norman BN-۲ Islander است. BN-۲ یک هواپیمای سبک بریتانیایی و یگ هواپیمای مسافربری منطقه ای است که به طور معمول می تواند یک خلبان و حداکثر ۹ مسافر را در خود جای دهد.
کشورهایی که نیروی هوایی ندارند:
نیروی هوایی لوکزامبورگ دارای تنها یک هواپیما است – که از قضا بزرگترین هواپیمای نظامی تولید شده توسط کشورهای اروپایی است – یک فروند A۴۰۰M ساخت ایرباس. لوکزامبورگ حتی جایی برای نگهداری و استفاده از این هواپیما ندارد، بنابراین این هواپیما در کشور همسایه اش، بلژیک مستقر شده است. علاوه بر این، نیروی هوایی لوکزامبورگ چند پهپاد کوچک و چند هلیکوپتر سبک برای عملیات پلیس در اختیار دارد.
کشور کوچک گامبیا، در غرب آفریقا، کوچکترین بال رزمی نیروی هوایی در جهان را داشت – یک سوخوی Su-۲۵ Frogfoot. با این حال، به ادعای فلایت گلوبال، این جنگنده نیز در سال ۲۰۲۴ بازنشسته شده است.
ایرلند، بدون احتساب کشورهای کوچک (مانند سن مارینو) و کشورهای فقیر (مانند مولداوی) دارای ضعیف ترین نیروی هوایی در اروپا است. با جمعیت ۵.۲ میلیون نفر و تولید ناخالص داخلی اسمی حدود ۵۵۰ میلیارد دلار، ایرلند قابل مقایسه با کشورهای شمال اروپا مانند فنلاند، دانمارک، سوئد و حتی نروژ است (که همگی دارای نیروی هوایی قابل توجهی هستند). با این حال، ایرلند کاملاً فاقد ناوگان رزمی هوایی یا هر هواپیمای جت دیگری است. نیروی هوایی ایرلند تنها ۷۱۱ نفر پرسنل دارد. بر اساس گزارش Irish Examiner، نیروهای بخش هوایی ایرلند باید ۸۸۶ نیرو داشته باشد، اما فقط ۶۳۸ پرسنل دارد.
ضعیف ترین نیروی هوایی بزرگ جهان می تواند کره شمالی باشد. بر اساس گزارش فلایت گلوبال، کره شمالی دارای ۵۷۲ فروند هواپیمای جنگی است – پنجمین کشور جهان در زمینه تعداد هواپیماهای نظامی و بالاتر از همسایه اش، کره جنوبی.
با این حال، همه اینها هواپیماهای به شدت قدیمی و منسوخ هستند، با تعداد محدود اما نامعلومی که قابلیت پرواز دارند – چه رسد به ارزش رزمی. قدیمیترین جتهای جنگی کره شمالی مربوط به دوران پایان جنگ کره هستند، در حالی که جدیدترین آنها Su-۲۵ و MiG-۲۹ هستند که درست قبل از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در اختیار پیونگ یانگ قرار گرفته اند (کره شمالی از آن زمان تاکنون جت جدیدی دریافت نکرده است).
اگر دشمن یک گروه شورشی فاقد دفاع هوایی (مانند شبه نظامیان مخالف دولت در مالی و میانمار) یا کشورهای درگیر جنگ داخلی (مانند اتیوپی و سودان) باشد که در آن طرفهای درگیر به همان اندازه از فناوری نظامی پایینی برخوردار هستند، جتهای قدیمی ممکن است کافی باشند. با این حال، دشمنان کره شمالی، در واقع کره جنوبی، ایالات متحده و ژاپن هستند – که همگی مجهز به جدیدترین جنگنده های نسل ۵ و ۴.۵ هستند (به این معنی که نیروی هوایی کره شمالی برای آن ها بیشتر به مجموعه ای از اهداف آموزشی شباهت دارد تا یک تهدید واقعی).
اگرچه مطمئناً یک نیروی هوایی ضعیف یا کوچک نیست، نیروی هوایی روسیه شایسته لقب ببر کاغذی به نظر می رسد. نیروی هوایی روسیه خود را به عنوان دومین نیروی هوایی جهان (پس از نیروی هوایی ایالات متحده) معرفی می کند. اما عملکرد آن در اوکراین افتضاح بوده و برخی از مفسران می گویند ناتوانی نیروی هوایی روسیه در ایجاد برتری هوایی بر اوکراین به قیمت ادامه این جنگ تمام شده است.
تلفات نیروی هوایی روسیه در جنگ اوکراین (از جمله تلفات خارج از میدان نبرد):
جنگ در اوکراین به زودی به پایان سومین سال خود خواهد رسید و نیروی هوایی روسیه نتوانسته است دفاع هوایی اوکراین را از کار بیندازد و قادر به ایجاد هیچ برتری هوایی بر اوکراین فراتر از آسمان خط مقدم نیز نیست. هیچ جت روسی بر فراز کی یف یا هیچ نقطه ای در عمق آسمان اوکراین پرواز نمی کند – در عوض آنها عمدتاً بمب های گلایدری را از لبه های منطقه تحت کنترل خود، فراتر از پدافند هوایی اوکراین شلیک می کنند.
در حالی که فلایت گلوبال مدعی است که روسیه دارای ۱,۵۳۹ هواپیمای جنگی است، این آمار بر اساس اعداد قبل از جنگ تهیه شده است. بسیاری از هواپیماهای جنگی روسیه احتمالاً غیرقابل استفاده هستند، و گفته می شود که روسیه ممکن است تا ۲۵ درصد از ناوگان خود نسبت به قبل از شروع جنگ در اوکراین را نیز از دست داده باشد – بیشتر به دلیل فرسودگی و اتمام ساعات پرواز باقیمانده برای هر هواپیما و ناتوانی روسیه در افزایش تولید جت های جنگنده برای جایگزینی تلفات.
۲۲۷۳۲۳
خبر آنلاین
این مطلب بدون برچسب می باشد.
قابلیت اشتراکگذاری موقعیت مکانی اینستاگرام به کاربران اجازه میدهد تا موقعیت مکانی خود را به صورت زنده با دوستانشان به اشتراک بگذارند. به گزارش تکناک، اینستاگرام قابلیت جدیدی برای کاربران خود منتشر کرده است که به آنها اجازه میدهد تا موقعیت مکانی خود را ازطریق پیامهای مستقیم (DMs) با دوستانشان به اشتراک بگذارند. این ویژگی […]
یک درمان ایمنتر برای ایسکمی اندام دیابتی میتواند به بیماران مبتلا به مشکلات حاد جریان خون کمک کند و نیاز به جراحی را کاهش دهد. به گزارش ایسنا، دانشمندان در حال گام برداشتن به سمت یک درمان جدید برای «ایست خون» یا «ایسکمی»(Ischemia) اندام دیابتی هستند که یک عارضه شایع و جدی دیابت است. این […]
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و براساس گزارش گجتنیوز، دنیای موتورسیکلت های سنگین و پرفورمنس بالا، همواره برای عاشقان این عرصه پرطرفدار و جذاب بوده است. با اینحال در پشت پرده تولید چنین محصولات خاصی مهندسانی جسور و البته بامهارت بالا وجود دارند که با اتکا به دانش تولید قطعات انجین، تنظیم و برنامه ریزی آن دستیابی […]
استودیو GSC Game World اعلام کرد اولین پچ Stalker 2 هفتهی آینده عرضه میشود و مشکلاتی نظیر خطاهای حافظه، باگهای ماموریتها، و مشکلات بصری را رفع خواهد کرد. به گزارش تکناک به نقل از یوروگیمر استودیوی GSC Game World، توسعهدهندهی بازی Stalker 2: Heart of Chornobyl، اعلام کرد که اولین پچ این بازی هفتهی آینده […]