تاخیر در تحویل کار به معنای کیفیت پایین‌تر خواهد بود

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که دیر تحویل دادن کار، صرف‌نظر از کیفیت آن، تصوری منفی در ذهن ارزیاب ایجاد می‌کند. به گزارش دپارتمان اخبار علمی رسانه فناوری تکنا، این مطالعه که بر روی هزاران نفر از جمله مدیران و کارمندان منابع انسانی انجام شده، نشان می‌دهد که کارهایی که دیرتر تحویل داده می‌شوند، حتی اگر […]


تحقیقات جدید نشان می‌دهد که دیر تحویل دادن کار، صرف‌نظر از کیفیت آن، تصوری منفی در ذهن ارزیاب ایجاد می‌کند.

به گزارش دپارتمان اخبار علمی رسانه فناوری تکنا، این مطالعه که بر روی هزاران نفر از جمله مدیران و کارمندان منابع انسانی انجام شده، نشان می‌دهد که کارهایی که دیرتر تحویل داده می‌شوند، حتی اگر از نظر کیفیت با کارهای به موقع برابر باشند، با ارزیابی پایین‌تری روبرو می‌شوند.

 دیر انجام دادن کار، نشان‌دهنده‌ی این است که فرد نمی‌تواند به طور دقیق زمان مورد نیاز برای انجام کار را تخمین بزند. از طرفی دیر تحویل دادن کار، می‌تواند به عنوان نشانه‌ای از عدم تعهد و مسئولیت‌پذیری فرد تلقی شود. افرادی که به طور مداوم کارهای خود را دیر تحویل می‌دهند، ممکن است روابط کاری خود را با همکاران و مدیران به خطر بیندازند. اما چرا اینقدر به نظر می‌رسد که دیر تحویل دادن کار، تأثیر منفی بیشتری نسبت به کیفیت کار دارد؟ محققان معتقدند که انسان‌ها تمایل دارند بر اساس اولین برداشتی که از یک فرد یا یک کار دارند، قضاوت کنند.

در مورد کارهایی که دیر تحویل داده می‌شوند، اولین برداشت این است که این کار با کیفیت پایین‌تری انجام شده است. بسیاری از افراد تمایل دارند زمان مورد نیاز برای انجام یک کار را دست کم بگیرند. اگر دیرکرد به دلیل عواملی خارج از کنترل فرد باشد (مانند بیماری یا مشکلات فنی)، اطلاع دادن به مدیر می‌تواند این تصور منفی را کاهش دهد. این تحقیق نشان می‌دهد که به موقع تحویل دادن کار، به اندازه کیفیت خود کار اهمیت دارد. بنابراین، بهتر است از همان ابتدا برنامه‌ریزی دقیق داشته باشیم و تلاش کنیم تا کارهایمان را در موعد مقرر تحویل دهیم.

برای مشاهده تازه ترین خبرها به صفحه اخبار علمی رسانه تکنا مراجعه کنید.



Source link