فیل اسپنسر به احیای عناوین Xbox بیشتر از بازی‌های لایسنس شده علاقه دارد

فیل اسپنسر احیای عناوین کلاسیک ایکس باکس را به ساخت بازی‌های لایسنس شده ترجیح می‌دهد و بر توسعه مجموعه‌های اصلی تأکید دارد. به گزارش وبسایت Tech4Gamers، فیل اسپنسر، مدیر بخش ایکس باکس، بار دیگر بر تمرکز خود بر استفاده از عناوین اصلی Xbox به جای بازی‌های لایسنس شده از شرکت‌های ثالث تأکید کرد. او در […]


فیل اسپنسر احیای عناوین کلاسیک ایکس باکس را به ساخت بازی‌های لایسنس شده ترجیح می‌دهد و بر توسعه مجموعه‌های اصلی تأکید دارد.

به گزارش وبسایت Tech4Gamers، فیل اسپنسر، مدیر بخش ایکس باکس، بار دیگر بر تمرکز خود بر استفاده از عناوین اصلی Xbox به جای بازی‌های لایسنس شده از شرکت‌های ثالث تأکید کرد. او در مصاحبه‌ای با Game File درباره برنامه‌های خود برای بازگرداندن بازی‌های کلاسیک Xbox صحبت کرد.

با اضافه شدن مجموعه‌های محبوب Activision Blizzard به مایکروسافت، این هدف اکنون واقع‌بینانه‌تر شده است. هرچند ایده احیای عناوین کلاسیک جدید نیست، اما منابع و پشتیبانی فعلی آن را دست‌یافتنی‌تر می‌کند.

تمرکز بر عناوین اصلی نشان می‌دهد که مایکروسافت قصد دارد مجموعه‌های قدیمی را احیا کرده و احتمالاً آن‌ها را به Xbox Game Pass بیاورد. فیل اسپنسر در این‌باره گفت: “من طرفدار بزرگ ساخت بازی‌های لایسنس شده نیستم. ترجیح می‌دهم از IPهایی که حتی به آن‌ها بازنگشته‌ایم، استفاده کنیم.”

با اینکه Xbox موفق شده است برخی از عناوین قدیمی را با بازسازی‌ها یا نسخه‌های بهبود‌یافته بازگرداند، اما اسپنسر اعتراف کرد که این شرکت هنوز در احیای عناوین خود کاملاً حرفه‌ای نشده است.

فیل اسپنسر احیای عناوین کلاسیک Xbox را به ساخت بازی‌های لایسنس شده ترجیح می‌دهد و بر توسعه مجموعه‌های اصلی تأکید دارد.

استراتژی خریدهای مایکروسافت دسترسی به مجموعه‌ای عظیم از عناوین اصلی را فراهم کرده است که بسیاری از آن‌ها هنوز استفاده نشده‌اند. پس از ادغام، مدیرعامل Activision نیز به بازسازی چندین عنوان کلاسیک اشاره کرد.

از سوی دیگر، اسپنسر با پوشیدن تی‌شرت‌هایی با اشاره به مجموعه‌های کلاسیک در رویدادهایی مانند Xbox TGS 2024 توجه طرفداران را جلب کرده است.

او همچنین به مشکلاتی که با بازی‌های لایسنس شده همراه است، به‌ویژه در زمینه حفظ محتوا و استریم، اشاره کرد. به گفته او، قراردادهای لایسنس ممکن است محدودیت‌هایی برای مدت زمان دسترسی به بازی‌ها ایجاد کنند. به عنوان مثال، بازی‌های مسابقه‌ای پس از اتمام قراردادهای مربوط به ماشین‌ها، آهنگ‌ها یا مسیرها، از دسترس خارج می‌شوند.

با وجود احتیاط در مورد بازی‌های لایسنس شده، اسپنسر دیدگاه مثبتی نسبت به همکاری‌های فعلی مایکروسافت با دیزنی دارد. دو بازی بزرگ لایسنس شده در دست ساخت، شامل Indiana Jones توسط MachineGames و Blade توسط Arkane Lyon است که هر دو بر اساس عناوین محبوب دیزنی ساخته می‌شوند.



منبع: تکنک